10 Eylül 2013 Salı

Cerrah Hugh de Singleton'un Günlükleri, Huzursuz Kemikler//Melvin R. Starr Kitap Yorumu^^



Huzursuz Kemikler ilginç bir heyecanla okundu ve bitti^^

Kitap ilk çıktığı zaman çok merak etmiştim ama bir türlü alamadım :/ Ve aradan da bir kaç sene geçti bu yüzden kendi mi kınıyorum, nasıl beklettim diye :// 






Neyse canım geç olsun güç olmasın demişler ;)) Gelen olumlu ve bu kitabı al yorumlarından sonra daha merak ettimm ve en sonunda erdim muradıma ve okudumm ;)) 

Gerçekten muhteşem ve heyecanlı bir kitaptı, tek kelimeyle bayıldımm^^Kitabımız eski bir zamanda geçiyor ve yazar öyle bir anlatmış ki sanki o zaman da yaşıyorsunuz :)

Konusuna az biraz değinecek olursam;
İngiltere de yaşayan ve ilgi duyduğu bir mesleği okuyan Hugh de singleton cerrahlığa merak salmıştır ve okumuştur da. Kendisinin çok iyi bir cerrah olduğunu düşünür ama kaldığı han da muayenehane olunca hastalar pek gelmez. Bir gün Han'ın caddesinden Lort Gilbert geçer ve yardımcısını atı teper. Durumu kötüdür ve şansına Hugh de oradadır. Hemen yardım eder ve yarası zaman sonra düzelir. Lort Girbert Hugh de'yi Bampton köyüne davet eder ve iş teklif eder. Hugh de buna çok sevinir bu sebeple kabul eder. Bir dün değişik kemikler bulur ve bunların bir hayvan değil bir insana ait olduğuna karar verir. Lort Girbert'e haber verdiğinde hemen bu işin peşine düşmesini söyler. Hugh de pek isteği olmasa da kabul eder ve işler doğru ilerliyor olsa da bazı şeyler içine sinmez. Uzun araştırmalar sonucunda katil bulunur ve idam edilecektir ama Hugh de'nin içi hiç ama hiç rahat değildir.
Acaba Hugh de doğru gerçekleri bulabilecek mi?
Bu sorunun cevabı kitapta gizli  :)


Şahsen karakterimizin zekasına hayran kaldım, bazı şeyler bulunca vaay be o kadar zor zamanlarda nasıl da buldu falan.
Şimdi ki zamanımız bakınca cinayeti kim işledi, ceset kime ait saatler içinde öğreniliyor ama o zaman her şey ihtimale kalıyor. 
Gerçekten zor şeyler. 





Hugh de'nin ihtimaller karşısında ki zorlukları, acaba o mu ki veya gerçekler nedir demesi falan ciddi anlamda ilgi çekici :))
Kitabımız da birde aşk var :)) Hugh de'nin daha kim olduğunu bile bilmeden ilk görüşte aşık olduğu kızı birden karşısında görünce ve hatta konumunu öğrenince şaşırmıştır ama gönül bu ne yapacağı belli olmaz.
Tabii karşı tarafta boş değildir ama katı kurallar ve yapılması gerekenler çoktur ve imkansızdır.

Serinin diğer kitaplarında neler olacak şimdiden merak etmiyor değilim :))
Ephesus yayınlarına teşekkür ediyorum, böyle bir seriyi bizimle buluşturduğu için ;))

Son söz olarak,
Cerrah Hugh de Singleton'un günlükleri bir harika^^

Tabii kitaba puan da 5/5


Şimdi de sevdiğim alıntılara yer vereyim ;)

Bir ara, kadın yıllardır böyle miydi yoksa çocuğunu doğururken doğa akıl sır ermez bir oyun oynamıştı da dili mi gevşemişti, diye merak ettiğimi anımsıyorum. Sonunda öyle olmadığına karar verdim, zira evli olmadığı halde geveze olan ve sayıları az da olsa- az diyorum bakın- yaşlanana kadar suskun kadınlar biliyorum.

Alıntıya not: ehheheh kadınları çözmüşsün Hugh de :D


******

İnsanların yüz ifadelerini veya duruşlarını okuma gibi bir meziyetim yoktur. Bir insanın bakışlarının ardında gizlenen şeyler benim için hep bir sırdır. Ben görünmeyen şeylerin değil, görünen yaraların eğitimini aldım.

******

Leydi Joan'a söylediklerime kulak misafiri olan Lort Gilbert'e döndüm; bakışlarıma tek kaşına kaldırarak karşılık verdi. Bunu nasıl yapıyor acaba, diye merak ettim.

Alıntıya Not: Sende mi Hugh de :D


ehheh üzülme Hugh de bende takıntılıyım bu duruma ;)

Başka bir yazımda görüşmek üzere canlar ;)



5 yorum:

  1. Uzun zamandır kitaplığımda bekliyor, bu güzel yorumdan sonra okumak şart oldu :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Bence de en kısa zaman da okuyun ;)

      Sil
  2. Mimlendiin :) Sorularıma cevap verirsen sevinirim http://kitaplarlamacera.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  3. Senin anlatımından sonra okumalı bu kitabı :) sevgiler çok :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederimm :) Kesinlikle okunmalı :)

      Sil

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D