15 Ocak 2021 Cuma

Tanyeri-Fecir//Merve Özcan Kitap Yorumu^^

Selam^^
Yeni yılın yazıları gelmeye başlayacak yazarsam eğer. 2020 yılının son kitaplarından biri Tanyeri Fecir, aylar önce ilk kitabı okuduğum zaman en kısa zamanda ikinci kitabı okuyayım dedim, neyse ki öyle de oldu. Birinci kitabın sonu o kadar şaşırtıcı bitti ki devamında neler olacak diye bakmıştım ne yalan. :D Ama devamı, bence yazarın Şehir, zehir ve Hamza'dan sonra en iyisi serisi. Gerçi Şehir, Zehir ve Hamza'nın seri olmasını çok isterdim. :) Neyseeee :D


Ateşoyuk halkı alevlerin gölgesinde, artık savaşın çığlıklarını dinliyor. Kızıl gök ve kara kışın ortasında kalan tüm sırlar, çorap söküğü gibi birer birer çözülmeye başlıyor. Sınanan bir aşk, kaybedilen güven ve kapıda bekleyen kayıpların hikâyesi bir kez daha yazılıyor...
Bir orman yandı.
Adamla haykırdı, kadınla sustu, dalları arasında şafağın doğumunu sancıladı.
Kadın adamı vurmuş ama kendi kanını akıtmıştı. Adam kadının zihnindeki çatlaklara sızmak için her anı kolladı.
Bastığı toprak alevlerle yarılırken ikisi de iki uçtan birbirine baktı, çünkü başlayan savaşın ilk narası ikisi arasında atışmıştı. Ne adam kadını bıraktı ne de alevler bir an olsun durup soluklandı.
Buradayım Arsıl Alaz ya da... Ya da değilim, çünkü artık kendime bile güvenim yok. Zihnimin bana ihaneti öyle sıradanlaştı ki, hatıralarımı sıkı sıkı tuttuğum anlarda bile avuçlarımın bomboş kaldığını görebiliyorum.

İlk kitabın yorumunu merak edenler için, buradan bakabilirsiniz. 
İlk kitabı okuyanlar için rahatça birinci kitap hakkında yazacağım, lütfen birinci kitabı okuyanlar okusun sonra spoiler yedim falan olmasın. :D
Helya, yaşadığı kaza sonucu hafızasını kaybetmeye devam etmektedir. Son sayfalarda öğrendiği gerçek ile mücadele etmeye çalışmaya başladığı sırada yeniden hafızasını kaybeder. İkinci kitabın devamında aynı birinci gibi başladı, Helya'nın hafıza gitmiş bir halde. Tabii bu sefer işler karışık, varisleri bulma peşinde olan düşmanlar rahat durmuyor ve bütün halkı savaşa sürüklüyor. Hafıza sorununu bu sefer zor atlatan Arsıl Helya için bütün gerçekleri onun hafızası ortaya çıkmadan anlatır, bizde öğreniyoruz tabii ki. Arsıl'a bu kısımda çok üzüldüm, yaşadıkları, kötü şeylere zorlanması. Arsıl Alaz'a daha sonra değineceğim, ilk Helya.
İlk kitaba göre daha çok sevdim, Helya ilk kitapta sürekli ayrılalım mevzusunu ortaya atıyordu, Arsıl kadar üzülüyordum. Burada başta vereceği tepki için korksamda istediğim gibi olmadı. Buna sevindim. Kitabın ana konusu savaş zaten ama baştan bazı konulara açıklık gelmesi gerekiyordu. Mesela Helya'nın hastalık konusu. Buna da değiniyor yazar ama olanlar oluyor, işte buradan sonra başlıyor kitap.


Detaylardan önce Arsıl Alaz'a bakalım. Diğer kitaplardaki erkek karakterlere hayran oluyoruz ama gerçek olması imkansız ama Arsıl Alaz, böyle bir karakterin olması muhtemel ama karşımıza çıkması ve Arsıl gibi dört dörtlük olması imkansız tabii ki, yine de %80'lik benzerliği olsa bile razıyız. :D Okuyanlar anladı bence. ;)
Sevdi, çoook güzel sevdi hem de çok büyük fedakarlıklarla. Parslı olduğu ortaya çıktığından Helya'nın vereceği tepkiyi ben de Arsıl kadar merak ettim ama yukarıda da dediğim gibi korktuğumuz olmadı, sadece bu zamana kadar neden söylemediğinin haklı tribini attı Helya ki sonuna kadar haklıda.
Diğer karakterlerden Tufan için diyeceğim bir şey yok, okuyunca siz anlayın ama yazarın onun için daha farklı şeyler yazacağını düşündüm. Sonra beklenmedik hainlikler, ortaya çıkan sırlar hepsi bir bir çıkıyor ortaya.


Okurken çok düşündüren bir kitap, seri. Okuduğum sırada her anlamda çok düşündüm, hatta içime huzur verdi. Zaten kitaplarda geçen ayetlerin meallerine bayılıyorum, her kitabında ayrı güzel ayetler var ve hepsini işaretledim, seviyorum.
Yazarın kalemine hayranım, tabii hataları yok mu tabii ki var ama ilk kitaplarına göre çok fazla geliştirmiş kendini. Mesela Gözlerini Haramdan Sakın serisinden çok fazla karakter iç sesi okuyorduk, burada da okuyoruz ama sıkmıyor. Sonra benim kafamda takılan bir kaç yüzeysel günlük şeylerin atlanması, çok önemli olmasa da keşke bahsetseydi yazar, severim öyle şeyleri ama bunları geçelim, bence seri gerçekten çok güzeldi.
Herkesi memnun edecek konular var serinin içinde, çok güzel sonlada bitti. Şimdi spoiler olmasın ama bence baştan sonun nasıl olacağı belliydi, hatta ilk kitaptan. O yüzden spoiler olarak yazmıyorum buraya. Sadece o sonda aşırı şaşırdım, bekliyor muydum belki, ama böyle değil. Yine de çok sevdim.
Gözü kapalı öneriyorum arkadaşlar, okuyun okutun.
Bu arada yazarın başka okuyacak kitabı kalmadı, bu beni derinden üzüyor, inşAllah en kısa zamanda yeni bir kitapla çıkar, yoksa ben kitaplarına tekrardan başlayacağım. 


Kitaba Puanım 5/5^^




Alıntılar^^



 Ya burada olmalıyım ya orada, farklı yerlerde aynı anda bulunamam. Ya çiçeğin solmasını göze almalıyım ya da ellerimi onun için açmamalıyım...


****


"...büyür ve koca bir ağaç olarak gözlerini açar..."




10 yorum:

  1. Beni Türk yazarlara yönlendiriyorsun ama. :) Daha yeni kitap alışverişi yaptım maalesef. Not alıyorum. :)

    YanıtlaSil
  2. Guzel hissettiren, huzur veren kitaplari okumayi cok seviyorum. Yazari daha once hic okumadim. Bir sans verecegim😊Kalemine saglik

    YanıtlaSil
  3. Okurken düşündüren kitapları çok seviyorum ve daha bir zevkle okuyorum emeğine sağlık 🌸

    YanıtlaSil
  4. Çekimlerin de yazıların kadar çok hoş 🥰 Okunacaklar listeme ekledim bile :))

    YanıtlaSil
  5. Bana hitap etmese de anlatımına göre çekici geldi. Denk gelirse ilk kitapla birlikte almak isterim. Bu arada spoiler yedim... Olsun. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiye ederim :) Yaaaa :D Ben karışmam, uyarımı yaptım. :D

      Sil

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D