2 Haziran 2021 Çarşamba

Sevda Uğruna//Damlanur Büyükşen Blogları Canlandırma Projesi Kitap Yorumu^^

Selamlar^^
Nasılsınız, günlen nasıl geçiyor? Beni sorarsanız aşırı yoğun, bir süre de böyle devam edeceği gibi ama ben yine de buralara zaman ayırmaya çalışıyorum. BCP'yi artık herkes biliyordur diye bir şey yazmıyorum ama beş aydır yazdıklarımızı merak ediyorsanız Burada! bakabilirsiniz^^
Not: Mayıs ayında Aşk ve Sevgi temasını konu alıyoruz.
Harry Potter ve Ateş Kadehini okumaya başladım ama yoğunluktan bir gıdım yol kat edemedim, o sırada canım daha akıcı, eğlenceli bir şey çekince Sevda Uğruna kitabı başladım. Zaten BCP için kitap okumam gerekiyordu. Şu an HP'a devam ediyorum, umarım tez zamanda bitiririm. Kitabın kaderi herhalde, ikizinde elinde çok süründü HP ve Ateş Kadehi. :D
Sevda Uğruna Bir Deli Bahar Rüyası serisinin son kitabı, Selim ve Sinan'nın küçük kız kardeşlerinin hikayesini okuyoruz burada. İlk üç kitapta genelde karşımıza çıktı, çokta uslu bir şekilde değildi tabii ama burada kendisi hakkında daha çok bilgi edindik ve yaşadıklarını okuduk.


 

Derya; kendisinden yaşça büyük, fazla korumacı iki ağabey, ve ona hâlâ beş yaşındaymış gibi davranan ebeveynlere sahip üniversite öğrencisi bir genç kızdı. Tek istediği, ailesinin artık onun büyüdüğünü kabullenerek biraz da olsa nefes aldırmasını sağlamaktı. Yirmi birinci yaşını doldurduğu yaz tatilinde stajı için masum bir yalanın arkasına sığınarak hayatının ilk gerçek macerasının yolculuğuna çıktığında ise bu yalanın onu dönüşü olmayacak şekilde değiştireceğinden habersizdi.
Sonunda o da hep düşlediği, başkalarında tanık olduğu aşkı bulacak mıydı yoksa aşk sandığı şey bir musibet miydi?
Emir ise hiç hesapta yokken omuzlarına yaşından ağır yükler koyulmuş, kayıpları yüzünden vaktinden önce büyümüş bir genç adamdı. İşi, ailesi ve yıllar önce ettiği bir yeminin uğruna yaşıyordu. Ta ki derya’yı görene dek... Bu güzel kızı sevmek bataklıkta kendisine uzatılan bir dala tutunmak gibiydi. Ancak kırmadan, kirletmeden, aynı batağa çekmeden sevmeké işte bunu nasıl yapacağını hiç bilmiyordu.
Sevda uğruna, iki gencin yalanlar arasında filizlenen aşkının ve bu aşk uğruna birbirlerine tutunuşunun hikâyesi...


Genel olarak kitap böyle başlıyor ama olaylar, olaylar. Kitap beş yüz sayfa, yazarın kalemi akıcı ama kitapta ayrılıklar, olaylar ve yaşanan sıkıntılar yüzünden bana göre üç hikaye okuduk gibi oldu.
Derya el bebek gül bebek büyümüştür ama üzerinde baskı ile. Okulunun üçüncü senesinde yapacağı stajı babasının fabrikasında değil de en yakın arkadaşıyla beraber başka bir ilde yapmak ister. Buraya kadar, hatta arkadaşıyla başka şehre gitmelerine kadar her şey normal ama ondan sonra söylediklerini yalanlar başlarına bir bir bela olur. Buraya kadar da yine beklenen bir şeydi ama dakika bir dol bir de hemen yakalanmaları garibime gitti, ne bileyim bir kaç gün geçseydi diyeceğim ama durup düşününce zaten bir kaç günde geçmezdi. :D Okuyanlar varsa anladı bence.;)
Derya'nın tek istediği birazcık özgürlük, liseden başlayan uğursuz arkadaş seçimlerinden sonra ailesi tarafından sürekli baskı altında olsa da hayalleri için elinden geleni yapmaya hazır. Tam her şey istediği gibi gidiyor derken başına bir de aşk belası çıkıyor, bundan sonra zaten hayatını düzene sokayım derken iyice batıyor.
Derya sıradan karakterlerden değildi ama böyle aşırı iyiydi, akılda kalıcı bir karakterde değildi. Mesela Bahar gibi değildi. :D Hayalleri olan, kariyerini düşünen bir genç kızdı, sıradan olmamasının sebebi de aklına geleni hemen yapmasıydı mesela, öyle aman dursun her şey ayağıma gelsin vs. bir karakter değildi. Aşkının, kariyerinin peşinden koştu. Aşkı için dobra oluşunu ayakta alkışlıyorum. ;)


Diğer karakterimiz Emir ise aynı Derya gibiydi, tabii yaptığı hatalar yok değildi ama kitabın gidişatı için onlar şarttı bence. Evin tek erkeği olarak her şeye koşan Emir bir gün İzmir'deyken başına gelen kazadan sonra hayatın ona çok büyük sürprizleri olduğunu keşfeder. Bursa, İstanbul arası gidip gelen Emir hayatını göçebe olarak yaşar, ta ki hayatını değiştiren Derya'yı görene kadar. Ya aşkının peşinden gidip, intikamından vazgeçecektir ya da aşkını kalbine gömüp intikamını alacaktır.
Sevdim Emir'i, güzel sevdi, yani bu tarz karakterler bağıra çağıra bir şeyleri yoluna sokmaya çalışıyorken Emir hep mantık yönünden bakıp Derya'yı bir şeylere zorlamadı. Bu yönden yazarın kalemini seviyorum.

Şimdi kitap diğerlerinden farklı olarak lanse edildi bana, öyle miydi evet. Bunu sevdim, ilk iki çift gibi olsaydı benzerliklerden dolayı sıradan gelebilirdi. Bu konuda sevindim. Yukarıda dediğim üç hikaye şöyleydi, Derya ve Emir'in karşılaşmaları ve yaşananlar. Sonra Emir'in İzmir'e gelişi(buraları detaylı yazmıyorum ki spoiler olmasın) ve son olarak Derya ve Emir'in köy evinde konuşmalarından sonra yaşananlar.
Hızlı okuma gibi bir yeteneğim ya da zamanım olsaydı bunları art arda okuyarak daha çok aklımda tutabilirdim ama son sayfalarda başta olanları okuyunca bir afalladım asdfghjkl Eğer bir iki güne bitirseydim inanın daha çok severdim, eğlenirdim. Aksi mi oldu, hayır ama daha çok etkilerdi beni kitap. ;) Yazarın kalemine yine hayran kaldım, ne yazarsa okurum kafasındayım, çünkü seviyorum.
Olaysız bir günleri geçmeyen bu aileye veda ettiğimize üzülüyorum, umarım kısa zamanda bu tarz yeni kitaplarına kavuşuruz, bekliyorum. :)


Son olarak serideki bütün kitapları sevsem de benim kalbime taht kuran tabii ki Bir Deli Bahar Rüyası. Onun yeri değişmez, hatta sırf özlediğimden bir daha okurum. :)
Yazarlarımızdan kitap okumayı seviyorsanız bence kesinlikle kaçırmayın, sizde benim gibi seveceksiniz. ;)
Yazarın diğer kitaplarına yaptığım yorumları Buradan! okuyabilirsiniz. ;)



Aklımda kalanlar;

*Derya'nın sürekli ikilemde kalıp hatada olsa doğru kararları vermesini sevdim.

*Derya'nın abileri ve babalarının öyle her şeye evet diyen birileri olmadığını seviyordum, çok sıkmaları mantıklı değil ama toz pembe aile olmadıkları bir diğer güzel olaylardan.

*En son yaşananlar kitaba yakışır bir sondu.

*Yazarın Bahar'ın yaşadıklarını hatırlatan bir kaç detaya yer vermesine o kadar sevindim ki tekrardan okuma isteğimi bastıramıyorum.

*Seriyi ayrı ayrı olsa da okuma güzelliğini de sizlerle paylaşmak isterim, diğer kitaplardan bağımsız okuyabilirsiniz yani.

*Yazarın adetlerimizi her kitabında yer vermesine bayılıyorum. Mesela dini nikah. :D Anneannesinin geleneksel olup dayatması değil bunlar. Zaten Anneanne detayı da ayrı bir hoş, seviyoruz kendisini. <3



Kitaba Puanım 5/4^^



Alıntılar^^

"Seni sevmek hiç kolay bir şey değil. Sana rağmen seni hayaller kurmak çok zor. ..."


*****

"Biliyor musun?" dedi.
"Ben hep sana bela olduğumu düşündüm, istemeden de olsa sana yaptığım her şey için üzüldüm. Ama şimdi biliyorum. Ben ne yaptıysam asıl senden çok kendime yapmışım."

Alıntıya Not: Ne yazık ki Emir bu konuda haklıydı. :(




Başka yorumlarımda görüşmek dileğiyle^^



Buralarda da varım^^








26 yorum:

  1. Duyduğum bir kitap değildi. Güncel yazarları pek takip etmiyorum sanırım :')
    Fotoğraf her zamanki gibi çok hoş :) Yorum için eline sağlık ^^

    YanıtlaSil
  2. Eline sağlık. Yorumların çok hoş. Seriden haberim yoktu. Aynı aile bireylerinin başrol olduğu bir seri fikrini çok sevdim. Yazarın da senin de kaleminize sağlık 🌻👌 şu halde buradan sonraki durağım Bir Deli Bahar Rüyası yorumun 💃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, okursan yorumunu bekliyor olacağım. :)

      Sil
  3. Bu arada "Yazarın diğer kitaplarına yaptığım yorumları Buradan! okuyabilirsiniz. ;)" Dediğin yerde bir bağlantı yok:/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen bakıyorum, eklemeyi unutmuş olabilirim. :) Söylediğin için teşekkürler^^

      Sil
  4. Romantik kitapları seviyorum ama 500 sayfa romantik kitaplar için fazla bence. 300-350 sayfa arasında her şey olup bitmeli.

    Aynı kitapları tekrar okuma huyuna hayranım. Hayatımda hiçbir kitabı ikinci kez okumadım. İleride bazı klasikleri tekrar okumak istiyorum ama. Bir de Harry Potter'ı okuyacağım :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen 500 bile az geliyor bazı kitaplara, eğer yazarın kalemi akıcıysa hiç önemli gelmiyor ama bazısı da yeter bit daha dedirtiyor. :D Şu sıralar bazı kitapları tekrar okumak istiyorum ama bakalım. Yeni kitaplar sürekli göz kırpıyor. :D

      Sil
  5. Ben de Azkaban Tutsağı mı yeni bitirdim. Ateş Kadehine başlayacağım. Bir yandan da Aşk ve Gurur u okuyorum. Kalemine sağlık tam bir gençlik serisine benziyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo ne güzel kitaplar ama ben Ateş Kadehini şimdilik bıraktım. :/Keyifle oku^^

      Sil
  6. Güzel bir kitaba benziyor. Yazını okurken özellikle Bir Deli Bahar Rüyası'nı merak ettim aldım listeme :) Emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Kitap kapağı çok hoş duruyor. Yorumunuz da çok güzel olmuş, kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
  8. Sadece kapağına bakarak bu kitabı yazan kişinin 16 18 yaşlarında olduğunu, 3 5 kitabı yazma işini çoktan bitirdiğini ve imza günlerinde onlarca metrelik sıralar oluştuğunu görebiliyorum. Benim için bu tarz kitapların yeri kütüphaneler değil wattpad.

    Tanıtım için emeğine, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aksine yazar büyük, henüz imza günü yaptı mı bilmiyorum ama çok mütevazi biridir kendisi. Herkesi aynı kefeye koymayalım bence, o yazarların kitaplarını okumayı veririz nolcak ama hak edenleri de es geçmeyelim. ;)

      Sil
  9. hımm peki o zaman "bir deli bahar rüyası" aklımda olsuun :)

    YanıtlaSil
  10. Bir Deli Bahar Rüyası'nı okudum sadece ama yazarın kalemini seviyorum ben de. Bu kitabı da listemde, ne zaman okurum Allah bilir tabii. :))
    Yorumuna sağlık canım ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim^^ Devam et derim, aile daha da ilginçleşmeye başlıyor :D

      Sil
  11. Çok merak ettim ya senin önerdiklerinin hepsini okumak istiyorum öyle bir enerjin var:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa çook teşekkür ederim <3 <3 İlk kitaptan başla bence ;)

      Sil
  12. Pek benlik bir kitap değil ama bir şekilde denk gelirsem yazarın bu serisinin ilk kitabını okumak isterim :)

    YanıtlaSil
  13. daha önce bir kitabını okumadım ama sayenizde listeme ekleyeceğim gibi. İnceleme için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, eğer okursanız yorumunuzu beklerim :)

      Sil

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D