27 Şubat 2021 Cumartesi

Start Up//Kore Dizi Yorumu BCP(Blogları Canlandırma Projesi)^^

 Selamlar^^
Damdan düşer gibi hemen yorumuma başlamadan önce hal hatır sorayım. :D Nasılsınız? Nasıl gidiyor hayat? Beni sorarsanız bir kaç hafta önce ki buhranlı hallerim az da olsa geçti şükür, belki baharın yaklaştığından belki ufak bir ataktı bilemem ama sıkıldık değil mi? Yine de hamdolsun sağlığımız yerinden, geçer bunlarda inşAllah. ;)
Tabii bu zamanları diziler ve kitaplarla atlatmaya çalışıyoruz, hala ağzımın tadına layık bir dizi bulamamış olsam da(True Beauty'da iyiydi ama izlemek için ölüp bitmedik :P) vakit geçirmelik dizilerde izledik.
Bu dizi içinde geçerli mi diye sorarsanız onun cevabı birazdan sizlerle olacak. ;)

Diziyi izlemek aklımın ucundan geçmemişti, çünkü Suzy vardı. Sevmiyorum, hoşlanmıyorum. Neden olduğunu da bilmiyorum ama izlemek istemiyorum, belki gereksiz övülmesinden olabilir bilemiyorum, neyse. Şimdi Suzy fanlarını kışkırtmak istemem. :D
Dizi o kadar çok övüldü ki Ben Ölürsem Kitap Biter'den Öznur ile başladık izlemeye, hatta Netflix Party'de yaptık, eğlendik de bayaa :D İlk bölüm mükemmeldi, duygusaldı, ağlamışta olabiliriz yani. Sonrasında genç neslim girişimci hayalleri, bunu başarmaları ya da başaramamalarını izledik, buralarda güzeldi. Tabii aile içi sıkıntılar, aşk vs. derken dizi ilerliyor.
Her şey buraya kadar güzel, ta ki dizimizin konusu garipleşene ve ikinci erkek sendromuna tutulana kadar. Diziyi tamamen izlemedim, 10 bölüme kadar izledim, sonrasını atlayarak bitirdim. İyi ki atlamışım çünkü o kadar saçma şeyler oluyor ki dayanamazdım, zaten Ji Pyeong'a yapılanlar. :/ İşte bitirmemin sebebi bu. İzleyenler için spoiler kısmı yazacağım, o zaman daha detaylı anlatırım. ;)


Konusu;

Dizi, şirketlerinin, geleceğin 'Google'u ve 'Amazon'u olmasını hayal eden ancak bu konuda hiçte umut vaat etmeyen iki farklı kişinin etrafında dönmektedir. Aynı hayalin peşinden koşan bu ikili bir gün karşılaşır ve birbirlerine destek olup, birlikte işlerini geliştirirler.


Güney Kore Sineması'ndan alıntıdır^^



Suzy//Seo Dal Mi^^
Annesi babası boşandıktan sonra babaannesi ile yaşamaya başlayan Dal Mi hayatını çalışarak geçirmiştir. Babası gibi girişimci olmak isteyen Dal Mi'nin önüne büyük bir fırsat geçer. O sırada gençlik zamanında mektuplaştığı Do San'ı da bulmak ister. Bu zor olsa da hayat ona güzel sürprizler sunacaktır ama ya yalanlar?
Suzy'yi Dream High'tan sonran ilk defa burada izledim, gerçekten güzel bir kadın ama öyle ahım şahım bir şeyi yok bence ya da yaş gittikçe değişiyorlar bilemedim. Oyunculuk içinde bir şey diyemeyeceğim, bu kadar güzel dizilerde oynamasının sebebi güzel projeler geliyor ve çok seçici anlaşıldığı üzere. İyi mi yapıyor evet, ben izlemesem de okuduklarım ve duyduklarım kadarıyla güzel dizileri çekiyor. Ama öyle bayıldım oyunculuğuna diyeceğim bir şey de olmadı. Bunu Suzy'yi sevmediğim için demiyorum, gördüğümü, izlediğimi söylüyorum. Yolu açık olsun yine de, daha çok güzel dizilerde oynayacak gibi. :)


Nam Joo Hyuk//Nam Do San^^
Matematik ve program dehası olan Do San üniversitedeki arkadaşlarıyla beraber şirket kurar, uygulama geliştirmeye çalışan arkadaşların tek hedefi ise geliştirdikleri uygulamalarına yatırımcı bulmak. Geçmişten gelen bilinmezlikle ise büyük fırsatlar yakalayacaklar.
Nam Joo Hyuk sevdiğim oyunculardan ama burada sevemedim kendisini. Rolünden mi, yoksa hal ve hareketlerinden mi bilmiyorum ama dehayı güzel oynamış olsa da eksik bir kaç yönü vardı ne yazık ki. Ya Suzy ile kimyaları olmamış ya da rolü hoşuma gitmedi bilmiyorum. Gerçi rolünü sevmedim bu gerçek,  o kadar bencil, düşüncesiz davranışları ve çıkışları vardı ki ne bileyim nerede o Weightlifting Fairy Kim Bok Joo'daki şapşik rolü nerede bu. Hayal kırıklığı oldun ne yazık ki Nam Joo Hyuk. :/ Umarım bunu telefi eden bir diziyle dönersin. :D


Kim Seon Ho//Han Ji Pyeong^^
Yetimhaneden çıktıktan sonra ne yapacağını bilemeyen Ji Pyeong'un karşısına iyi kalpli bir teyze çıkar, yardım almak istemese de sonunda kendini teyzenin yanında bulur, hem işine de yarayacaktır. Do San gibi zeki olan Ji Pyeong'un girişimcilik için planları vardı ve parası da hazırdır.
Aradan seneler geçmiştir ve Ji Pyeong en ünlü girişimci şirketinde güzel bir mevkide çalışmaktadır. Yıllar önce ona el uzatan teyzeye ise vefa borcunu ödemek ister, bu fırsat ise çok beklenmedik bir zamanda gelir, tabii hayatı da alt üst olur. 
Diziye başlamama neden olan kişidir Kim Seon Ho. O kadar çok edit videosu izledim ki Suzy olsa bile izlerim dedim, 10 bölüm izlemiş olsam da resmen görsel şölendi. :D  Şaka bir yana Kim Seon Ho'nun çıkış yaptığı dizi diyebiliriz, önceden çok fazla dizide oynadı ama bunda herkes tanıdı, şimdi Mun Ka Young ile dizi çekecekmiş, Waikiki 2 dizisinden sonra tekrar bir arada olacaklar, bakalım nasıl bir dizi gelecek. Lütfen buradaki gibi bir rolü olsun ama başrol olarak görelim. :D
Dizide çok ama çok iyiydi, çoğu izleyici kendisi için izledi diziyi ama ona biçtikleri rol neydi peki, söyleyeyim; sürekli ağlayan, sürekli haksız çıkartılan bir karakterdi. Bir yerden sonra yeter dedim, herkes haklı Ji Pyeong suçlu, yaptığı tek şey ise babaannenin söylediği şeyleri kağıda yazıp, mektup olarak vermek. Bence senarist hiç acımadı bizim Ji Pyeong'a. Son bölümde bile ağlıyordu garibim. Ama oyunculuk, geri bütün rolleri, oyuncuları çıkarın bu şapşiği izleyin. :D Ayy çok övdüm, şimdi yeni dizisi güme gitsin, olur mu olur. :P Bu zamana kadar dibine kadar ikinci erkek sendromu yaşatan oyuncu gibi oyuncu. :D
Yolu açık olsun, gerçekten iyi yerleri hak eden bir oyuncu.



Kim Hae Sook//Choi Won Deok^^
Dal Mi'nin babaannesidir, seyyar yemek satan arabası olan Won Deok bütün hayatını torununun mutluluğuna adar ve onun için çalışır. Geçmişte torunu mutlu olsun diye yaptığı şeyler ise gelecekte Dal Mi'yi çok üzer.
Şu an devam etmeye çalıştığım My Father Is Stranger dizisinden tanıyorum, orada daha genç tabii. Rolü olarak sevdim kendisini, tatlıştı.


Yoo Soo Bin//Lee Cheol San^^
&
Kim Do Wan //Kim Yong San^^
Do San'ın hem en yakın arkadaşları hem de şirketin ortaklarıdır. Do San kadar olmasa da onlarda bu alanda çok iyidir.
İki arkadaşta çok komikti, sadece Yong San için neden öyle bir rol biçmişler anlamış değilim. Sonradan neler oldu bilemem ama senarist yokluktan böyle bir şeyi birden bire ortaya attı bence. İzleyenler ne demek istediğimi anladı bence. :)



Kang Han Na//Won In Jae^^
Dal Min'in ablası olan In Jae hayatı ve kariyeri için her şeyi göze almıştır ama çokta mutlu değildir. Eskiden Dal Mi ile çok iyi anlaşan In Jae'nin neden böyle sert bir karakter olduğunu ise kimse çözemez, biz seyirciler bile. Belki Dal Mi'nin yaşadığı hayatı kıskandı ama bari onu da  gösterselerdi, 10 bölüm boyunca ne alaka ya bunun tavırları deyip durdum. Sonran ne oldu peki. -_- Aslından rolün hiç bir suçu yok, suç Dal Mi'de bence. Neyse. -_- Devam 6 bölümü izlemediğim için bir şey diyemem, izleyenler beni aydınlatabilir. :D
Oyunculuk olarak sert rollere bence çok yakışıyor ama burada böyle tatlı, eğlenceli bir abla görmek isterdim. Tahminen ne zaman hak ettiği rolde görürüz kendisini acaba, bu rollerde harcanıyor bence. Kim Seon Ho gibi güzel bir çıkış yapmalı artık. ;) Moon Lovers'da da hiç sevmezdim, burada da sevmedim bu arada. :D


Resimler^^



Dizinin en eğlenceli yerleri örgü ördükleri yerdi bence, bir de kızlarla tanışmak için kurdukları kulüp. :D


Tam bir ceo rolü için biçilmiş kaftan değil mi? Bekliyoruzzz


Uyumu görüyor musunuz? Ben pek göremiyorum. 



Başrolden daha çok ağlamasına kaç puan peki?


Buradaki atışmalar falan çok güzeldi, acaba Kore'de böyle, bu tarz bir şirket var mı.


Dizi tanıtımından^^


Ve Set arkası. 😏


Gifler^^


Şu oğlan için ne eksikti, biri bana açıklasın LÜTFEEEEN. :D


Arada işte esas çift için gif falan da koydum. 😌😏




Mimikler konuşuyor resmen. :D





İnanın eğlenceli gözükse de Ji Pyeong'a aşırı üzüldüm. :/




Peki buradaki milli marş meselesi asdfghjklşi


Sona da gelmişiz, ama ondan önce ufak bir spoiler verip devam edeyim.

SPOİLER UYARISI!

Dizinin ilk bölümü aşırı dramla başlıyor, mantıksız bir boşanma, işinde başarılı olamayan bir baba, boşandıkları için ayrılan kız kardeşler ve yetimhaneden sonran nereye gideceğini bilemeyen gencecik oğlan. Aşırı iyiydi, hele o son kısım bizi bizden aldı ama güzel ve aşırı etkili birinci bölümden sonra dizi hiç iyi gitmedi. İlk olarak babasının bir hiç uğruna ölmesi ki bunun sebebi Dal Mi'nin atıp tuttuğu ablasının yanında çalışması, baştan böyle niyetin vardı neden sürekli ben yaparım, ben daha mutluyum mevzularına girdin ki? Annenin gidip zengin biriyle evlenip sonra boşanması, eski kayınvalidesinin yanına gitmesi, bunları izlerken sürekli babaya yazık oldu dedik durduk. Sonuna kadar saçmaydı.
 Sonracığıma sözleşme mevzusu, o nasıl saçmalıktı yaa, ekibinizde avukat var ve biride akıl ettirip al şunu oku demiyor, bir de Ji Pyeong'a çıkışmaları yok mu gel de çıldırma. Pardon da onun suçu ne acaba? İşte bu kısımda aşırı sinir oldum, görmüş geçirmiş kişi geliyor size yardım ediyor siz ise saçma bir şekilde çıkışıyorsunuz, tamam biraz sert olabilir ama sizde bebek değilsiniz.
Son bölümde Ji Pyeong için sevgili ayarlamışlardır dedim, hatta bu ablada olabilir korkusuyla baktım da Ji Pyeong'cuğumuz diziye sap geldi, sap gitti resmen, yüzü gülmedi şu dizide. -_- Umarım gerçekte bol bol başrol alırda yüzü güler. :D

SPOİLER SONU!!


Ve Son^^
Dizide çok fazla saçmalıklar, boşa giden karakterler vardı. Bunu spoilerda bahsettim, izleyenler anladı. :D Girişimci ve gençlere verilen desteğe bayıldım, beyin göçü olmadan gençlerimizi ülkemizde tutmak güzel olur, bunu anladık diziden derken bir kaçının Amerikaya gitmesi ve aradan 3(yanlış olmasın) senenin geçmesi düşündürücüydü. O seneler illa geçecek, bakın bizim aşkımız hiç bitmez moduna girilecek. Bıktık, gerçekten bıktık. Neyse.
Aile, aşk ve sırlar yumağı olmasaydı aslından dizi gerçekten çok güzeldi, gençlerin geliştirdiği körler için uygulama bence en iyisiydi. Diğerlerini pek anlayamadım ne yalan. :D
Bunun yanı sıra uyumsuz çiftimiz olsa da yan karakterlerden gözümüz doydu. :P
Bu dizide Kim Seon Ho başrol olsaydı daha çok reyting alırdı bence, sizce?
Bunların dışından sebep Suzy olmasa başta da dediğim gibi atlaya atlaya diziyi bitirdim. Kesin aralarda falan bir şeyler olmuştur ama çokta ilgi çekici değildir kesin. Kim Seon Ho ve konu için başlamış olsam da beni tatmin etmeyen bir dizi izledim. Peki az da olsa eğlendim mi? Evet bazı yerlerde ama konu ve gidişat olarak birinci bölüm kadar tatmin olmadım. İzlemeyenler içinde diyeceğim bir şey yok, yorumum ortada. :D Yine de karar size kalmış, zevkler ve renkler, belki benden daha çok seveceksiniz. ;)




Diziyi aslından geçen ay bitirdim ve umut barındırdığı için Blogları Canlandırma Projesi Ocak ayı için yazacaktım ama o sıra hala izliyordum ve bitirme umudumu kaybetmiştim. :D Bu ayda Uzak Doğu tarzı olunca neden olmasın dedim, çokta iyi oldu. Kitap okuyamadım, bir bu bir de film izleyebildim ne yazık ki. Sizde bloglarınızı canlandırmak istiyorsanız etkinliğimize katılabilirsiniz. Bilgi için yorum yazabilir, sosyal medyadan bana ulaşabilir ya da bana e-posta atabilirsiniz.

Bir yazısının daha sonuna geldim, saat 03:34(Son düzenleme 04:11) ve gözler pert. Umarım bol bol yorum yazıp şu garibi mutlu edersiniz. :D
Sevgiyle ve sağlıcakla kalın^^





Buralarda da varım^^





38 yorum:

  1. Ya ama bu dizi benim izlenecekler listemdeydi. :) Neyse yavaşça alt sıralara doğru iteyim ben onu. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani, şimdi belki sen seversin engel olmak istemem. :D

      Sil
  2. Han Ji Pyeong bebeğimi nasilda uzduler ya 😭 Dibine kadar 2.erkek sendromu yaşatan bi diziydi gerçekten. Ama şöyle de bi sey var böyle harika bi adamın Dal Mi gibi bi kadınla olmasini istemezdim.Iyi oldu onun Do San ile olması. Tam birbirlerine gorelerdi. Ji Pyeong çok daha iyilerine layık 😂 Çok güzel bi yazı olmuş elinize sağlık 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaaa bu nasıl güzel yorum yaaa, hele o son. :D Evet çok iyiydi, Dal Mi'ye fazlaydı. :D Bu arada Do San'ı yorumda yanlış yazmışım herhalde. :D

      Sil
  3. Kore dizilerini bir ara izlemem lazım :)

    YanıtlaSil
  4. Bu diziyle ilgili sürekli çelişen yorumlar görüyorum. Çok sevenler, hiç sevmeyenler. Aklım gittikçe karışıyor. Belki bir gün izlerim ama yakın zamanda olmayacağı belli. Elinize sağlık :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlemeye karar verirsen gel yanıma :D O zaman karar verirsin. :)

      Sil
  5. BCP için Kore dizisi yazacağını tahmin etmiştim :-)

    Ara ara insan bunalabiliyor. Ben yazın gezeceğim yerleri hayal ederek motive oluyorum. Yaza virüs bitmezse ve evde oturursak nasıl toparlarım bilmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşAllah olmaz ama artık az az çıkacağız ne yapalım. Başka dizi izler miyim bu temalarda bilmiyorum, bakacağız artık. :D

      Sil
  6. Listeme ekledim... Teşekkürler!

    YanıtlaSil
  7. Şuan izlediğim dizi😍Çok güzel anlatmışsın😊

    YanıtlaSil
  8. Start Up dizisinin yorumuna bir yerde daha denk gelmiştim ve sevmeyeceğim bir dizi olduğunu düşünüyordum. Senin yorumundan sonra kesin izlemem artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani belli olmaz, belki seversin ama daha güzel dizilerde izledik. :)

      Sil
  9. Bazı saçmalıklarla bezeli olsa da dizi sıcacık hissettiriyor, ışıl ışıl, pançak pançak parlıyordu. Aslında sevmesine sevdim ama yorum yazmak içimden gelmedi. Tüm güzelliklerine rağmen benim için ortalama bir diziden öteye geçemedi.
    Aradan zaman geçmesi olayı yetti gari. Hele biri yurt dışında bir fırsat yakaladıysa diğeri de sırf gidebilsin diye fedakarlık yapıp ilişkiyi bitirmesi klişesi... Ya biri de desin ki sen git ben sana mektup yazarım, saçımı keser yollarım, seni beklerim. Yok illa ayrılacak ama içten içe de sevecek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh o klişeleeeer, bir de teknoloji çağından yaşıyoruz yani, sürekli görüntülü konuş vs. ne bileyim saçma yani. Aaa sevdiysen bekliyorum yorumunu, merak ettim.^^

      Sil
  10. Yani ben de severim ama bu dizide olmamıştı ne yazık ki. Haa belli yerlerde güzeldi, eğlenceliydi ama oturmayan bir şey vardı rolünde anlamadım gitti. :/ Kalsın, daha güzel dizilerde gördük. :D

    YanıtlaSil
  11. Ji Pyeong için ikinci erkek sendromuna yakalanmama bu yazı yeterli geldi, teşekkürler :D Emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Dizi merak ettiğim ve izleme listemde olan dizilerdendi. Sanırım bir süre daha ertelenecek.. Emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki seversin ama dizi genel anlamda böyle. :D

      Sil
  13. Önce izlemeye karar verdiğim, sonrasında vazgeçtiğim, sonra yine izlemeye karar verip vazgeçtiğim bir dizi :P Belki bir ara bakarım. Teşekkürler canım ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha güzel diziler var ama belki sen seversin. :)

      Sil
  14. bu dizinin yorumları kafamı karıştırıyordu kimi seviyor kimi sevmiyor hep kararsız kalıyordum izleme konusunda ama merak da ediyordum :D ama yorumunla izlemesem daha iyi olur diye düşündüm şimdi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle izlemeyin demem ama dizinin gerçeği de bu. :D Bence zevkin kimle uyumluysa onun yorumlarına dikkat et, daha yararlı olur bence. ;)

      Sil
  15. Bunu izleyebilmem için Kore dizileriyle aramı düzeltmem gerek sanırım. ^^ Eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de çok iyi düzeltmen gerekiyor bunu izlemen için. :D

      Sil
  16. İnstagramda şu arkadaşlarla ilgili bi kısım görmüştüm hoşuma gitmişti ama senden okuyunca böyle bir dizi izlemek istemiyorum galiba artık, eline sağlık :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaşlar her şeyiyle gerçeği yansıttı bence ama konu olarak pek iyi değildi. Yine de zorlayamam, belki seversin. ;)

      Sil
  17. hımms listeme almıştım ama şüpheye düştüm yani :) bu ikinci erkek sendromu da abardı iyice yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskiden çok ikinci erkek sendromuna girmezdik, şimdi aldı başını gitti. Sektör çöküşte, kaldırmaya mı çalışıyorlar acaba. :D

      Sil
  18. İkinci erkek için devam ettiğim belki ters köşe yaparlar diye umutla beklediğim bir diziydi ama olmadı bari sonda toparlasalardı dedim onu da yapmadılar sinirliyim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel başlayıp, hiç güzel olmayacak şekilde bitmişti. :D O yüzden atlayarak izledim ya. :D Ben de, ben de. Hadi ikinci erkek yaptınız, neden o kadar üzdünüz. :P

      Sil
  19. Hakkinda o kadar cok yorum gordum ki dizinin haha kimisi senin gibi cifti yakistiramamis kimisi bayilmis diziye. Cok da merak ediyorum aslinda ama sira bir turlu gelmedi. Ben ne kadar sevimli ve tatli da olsa ikinci erkek karakterini hicbir zaman tutmuyorum nedense, o yuzden bu dizide oyle bir problem yasamam🤣 ellerine saglik uzun ve detayli bir yazi olmus.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büyük konuşma bence, belki çook sever, diziyi ikinci erkek yüzünden bırakırsın. :D Evet seveni gerçekten oldu ama sevmeyeni de, bakalım sen nasıl bulacaksın. ;)

      Sil

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D