28 Şubat 2021 Pazar

Büyük Dalgalar//Anime Film Yorumu BCP(Blogları Canlandırma Projesi)^^

Selam^^
Blogları Canlandırma Projesini artık herkes duymuştur, duymayanlar için tekrardan buradan! okuyabilirsiniz.
Mart ayı temamız Uzak Doğuydu, dizi Start Up'tı, onu yazdım. Buradan onu da okuyabilirsiniz, filmde bu ama kitabı okuyamadım. Aslında aldım kitabımı ama planlama sıkıntısı yaşadığım için yetişmez diye okumadım. Bu ayda böyle olsun artık napalım. :D Mart ayı temamızı yakında duyuracağız, katılmak isterseniz takipte kalın.^^


Netflix'de bir sürü anime film var ama Türkçe dublaj hepsinde yok, araştırmalarım sonucunda ise bu çıktı karşıma.

Filmin konusu:
Üniversiteye giden Taku'nun aklına, lise zamanında başına gelenleri anımsatacak bir kişiyi görür. O dakikadan sonra geçmişe giden Taku o yazı hatırlar.
Okula Tokyo'dan yeni gelen Rikako'yu herkes merak eder ama Taku ve onun yakın arkadaşı Yutaka daha çok. Taku çok umursamaz gibi davranır ama Yutaka bunu açıkça belli eder ve Rikako ile arkadaş olmak ister. Çok ters bir karakteri olan Rikako hiç ummadık anda Taku'dan yardım ister, o yardımdan sonra istemeden de olsa Taku sürekli Rikako'ya yardım eder. Bu yardımlar ise yakın arkadaşlar Taku ve Yutaka'nın arasını açmaya başlayacaktır. 


Taku^^


Yutaka^^


Rikako^^



Film 1993 filmi, ben 1 yaşındayken yayımlanmış. Filmin efektleri şimdi ki gibi değil tabii ki ama o kadar iyi ki seviyorum eski filmlerde olsa. Burada ise eski zaman olduğu için cep telefonları nerde, ev telefonlarıyla konuşuyorlar sürekli. :D 


Rikako'nun değişen ruh halini bir türlü anlamadım. Ailevi sıkıntıları var belli ama durduk yere ani çıkışları, Taku'nun suçu yokken bile ona kızması falan değişik bir karakterdi.



Taku ve Yutaka arasındaki anlaşmazlık değişikti ne yalan, sonradan olanları izleyince ben mi bir yeri kaçırdım falan dedim. Zaten resimlere bakınca kesilmiş bir kaç sahne var gibime geliyor.





Film güzeldi ama yukarıda da dediğim gibi sahne kesimleri olduysa oralardan anlamamış olabilirim. Rikako'nun sert tavırları, Taku'nun umurunda gibi gözükmesi ama sonradan beni ilgilendirmez deyip gitmesi falan çok değişikti. Tamam belki ilk baştan iki karakterde birbirine aşıktı ama onu bile anlamadım. Şimdi diyeceğim çok eski film, duyguyu veremediler falan ama daha eski anime filmleri izleyip duyguyu verdiğini biliyorum. İzleyenler ne düşünüyor bu onu hakkında, yorumlarda buluşalım. ;)
Son kısım çok hoştu, onu sevdim. Genel anlamda da sevdim ama dediğim gibi bu kısımlar çokta hoşuma gitmedi yani. :D Arada Taku yaşananlara şaşırıyordu, ben de sahneyi, olayları anlamadığım için şaşırıp kalıyordum. :D
Tavsiye eder miyim peki, bu yorumdan sonra biraz zor. :D Altyazılı izliyorsanız eğer daha güzel animeler olduğunu düşünüyorum. ;) 



Yazımın sonuna geldim, başka yazılarda görüşmek dileğiyle^^
sevgiyle kalın...


Buralarda da varım^^


38 yorum:

  1. Listeye ekliyorum linki. Eline sağlık. :)

    YanıtlaSil
  2. Yazılarını seviyorum. Görsellerini de ❣

    YanıtlaSil
  3. Emeğine sağlık🌸 izlediğim en eski anime film Ruhların Kaçışı idi. O da 2001li sanirsam.93'un sahnelerini izlemek çok tuhaf olacakmış, burada iyice anladım. İzlemeyi düşünmüştüm bi ara. Uzunca bir süre erteleyecegim sanırım:) Teşekkürler🎉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O filmi izlemedim, ben de listeye ekleyeyim o zaman. :) Yani daha güzelleri de vardı. :D

      Sil
  4. Sahneler kesildiyse eğer bana göre sıkıntı yani sahneyi kesiyorsun neden yapıyorsun derler :) ama ortalama olarak izlemek istersem izlerim öyle bir kanıya vardım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de neden kesilmiş, ya da gerçekten var mı kesilen sahne bilemedim. Ben gördüğüm fotoğrafların yalancısıyım. :D

      Sil
  5. henüzzzz hiç anime izlemedim :)))
    ben yaşlı başlı insanım ya anime bana tuhaf geliyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çizgi filmin uzun hali, istersen bir dene. Aaa yaşta ne varmış, her daim genç kalalım. <3

      Sil
  6. Masalsı çizimlerden sonra bana çok hitap etmeyen bir film Büyük Dalgalar...
    Emeğine sağlık

    YanıtlaSil
  7. Netflix sanırım bazen sansür uyguluyor. Community diye bir dizi izledim. Dizinin bir bölümünü komple kaldırmışlar. O bölümdeki bir sahne şikayet almış. Ben internette bunu okumasam hiç haberim olmayacaktı. Belki filmin de bazı sahnelerini kesmişlerdir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olabilir, çok fazla belli oluyordu ama akside olabilir. :)

      Sil
  8. Studio Ghibli'den çıktığı için çizimlere bayılıyorum. Konusu ortalama olsa da çizimler için bakarım buna ben teşekkürler eline sağlık ^^

    YanıtlaSil
  9. Bensiz izlediğin için sevmemişsindir asdfghjklşisdfg Ben de izleyeceğim bakalım ben ne düşüneceğim, biliyorsun ikizi ama düşüncelerimiz hep farklı asdfghjk

    YanıtlaSil
  10. Bende tam tersi hiç dublaj izleyemem asıl o zaman duygular geçmiyor bana :) Ama bu animeyi yine de merak ettim listeme aldım teşekkür ederim emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen sürekli alt yazıya bakmakta beni yoruyor. Dublaj iyiyse tamamdır benim için. :D Ama yine de orijinal daha hoş. :D

      Sil
  11. İzlemek istediğim ama henüz fırsat bulamadığım o kadar çok anime film var ki.. Bu filmi de gifleri sayesinde keşfetmiştim. Önerini dikkate alarak erteleyeyim ben biraz o halde. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha güzelleri kesin vardır, öncelik onların olsun derim. :)

      Sil
  12. Çok eski bir animeymiş ve ilk kez gördüm :) Eline sağlık ^^

    YanıtlaSil
  13. belki dublajlı olunca sansür olmuştur veya kısaltma yapılmıştır altyazılı olanı nasıl acaba merak ettim. bi de ben bunu bir yerden hatırlıyor gibiyim yıllar önce izledim mi acaba unutmuş olabilirim :) izleyeyim aklımda olsun anime çok severim ghibli ise hep efsane işler yapıyor zaten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dublajdan değil de sahne kesilmiş gibi geldi bana. Anime güzeldir, keyifle izle^^

      Sil
  14. Studio Ghibli'den daha kötü çıkan hiç bir yapım izlemedim. Umi ga Kikoeru (Büyülü dalgalar) da güzeldi. Hoşuna gitmediği kısımları olsa da sevmene sevindim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorumundan sonra diğer animelerini de izleyeceğim. Belki en iyisini bulurum. ;)

      Sil
  15. Eski meski çizimleri o kadar güzel görünüyor ki giflerde bile. Anime film çok izlediğim söylenemez ama Miyazaki filmlerinden bir başlayacağım tam başlayacağım umarım. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi bakalım, o zamana göre gerçekten güzel çizimleri. :)

      Sil
  16. hımms yaa seveceğim bişiye benziyo izlerim bunuuu :)

    YanıtlaSil
  17. Keşke biraz yeni olsaydı ya eski yapımlardaki amatörlük sinirimi bozuyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahahahha evet yaaa :D Ama o zamana göre yine de iyi. ;)

      Sil
  18. Ben de bazen Netflix üzerindeki filmin süresinin internettekinden kısa olduğuna denk geliyorum, muhtemelen bazı yapımlarda kesme var :( Eğer izlenecek anime denk gelmezse bunu izleyebilirim yoksa yorumundan sonra zor :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok fazla güzel animeler var, onlara bak derim. İnternette araştırmak hiç aklıma gelmedi, bakayım Netflix'le aynı olacak mı. :)

      Sil
  19. Filmle ilgili en çok ilgimi çeken şey yapım yılı oldu. 1993. Sırf bu yüzden bile izleyebilirim. Yazı için teşekkürler Esram <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O yıla göre gerçekten çok iyiydi, beni de oradan vurdu zaten. :D Rica ederimmmm <3(Mor kalp)

      Sil

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D