3 Şubat 2021 Çarşamba

Jane Austen Hayatımı Mahvetti//Beth Pattillo Kitap yorumu^^

Merhabalar^^
2020'nin son kitabı, yeni yılın ise ilk kitabı olarak karar verdiğim kitabımın yorumunu yazıyorum asdfghj Çok karışık oldu farkındayım ama olan bu. Daha yarıyı geçmediğim için böyle bir fikir ürettim, yani bu kitap yeni yılın ilk kitabı olarak kayıtlara geçti.
İkiz Kitap Yurdu'nun kampanyasından yararlanarak Pegasus Yayınlarının bazı kitaplarını 5 ₺ gibi bir ücretle aldı, bu kitapta onlardan biri. Jane Austen hayranıyım, onun için ve kitaplarına uyarlanan kitapları da çok seviyorum. Bazısı çok ilgimi çekmese de geneli güzel oluyor, bu kitap eh işte olan kitaplardan biriydi ne yazık ki. 


 Jane Austen'dan intikamımı almak için İngiltere'ye gidiyorum. Ama en çok da mutlu son diye bir şey olmadığını ispatlamaya...
Emma Grant, her şeyi daima kitabına uygun yapmıştır: saygın bir evlilik, iyi bir okuldaki saygın bir iş ve olmazsa olmaz iki de çocuk için uygun bir plan. Hayat onun için fevkalade güzeldir, ta ki kocasını başka bir kadınla
yakalayana kadar.
Emma bu olaydan sonra Austenvari romantik fikirlerinin aslında saçma hayaller olduğuna karar vermiştir. Şimdi edebi idolüyle görülecek büyük bir hesabı vardır. Böylelikle Austen'ın kayıp mektuplarının peşine düşen Emma, ilk aşkının ortaya çıkışıyla kendini yine Austenvari bir karmaşanın içinde bulur.

Konuda da anlaşıldığı üzere ihanete uğramış bir karakter ve bunun intikamını almak isteyen bir kadın var. Emma Jane Austen fanıdır ve onun yazdığı mutlu sonlara inanmaktadır. Mutlu evliliği, güzel bir işi olmasına rağmen yaşadığı büyük ihanetten sonra kendini İngiltere'ye Jane Austen'ın hayatını mahvetmek için giderken bulur. Evet yanlış okumadınız, kendi hayatı mahvolduğu için onunda hayatı mahvolsun aklıyla gidiyor İngiltere'ye. Biliyorsunuz Jane Austen hakkında hiçbir mektup, yazı yok. Evlendi mi? Bekar mı öldü? Sevdiği biri oldu mu ya da nişanlandığı? Bunlar çok merak edilesi konular ve Emma Jane Austen'un soyundan gelen biriyle iletişime geçer, onunla konuşunca hiç inanmasa da gizli mektuplar olduğunu öğrenir, hatta görür de ama kadının başka planları vardır.


Emma haklı bir karakterdi, ilk olarak bunu söylemek istiyorum ama ne için haklı? İlk olarak mutlu sonlara inanmasının suçlusu Jane Austen değil bence, yani bu biraz değişik kalmış ne yalan, çünkü Jane Austen'dan aşırı nefret eden bir karakter bekledim ama onun tek derdi mektupları ortaya çıkarıp mesleğine geri dönmektir. Sona doğru bir şaha kalktı ama inandırıcı olmadı ne yazık ki. Çok şüpheci ve okuyucuyu sıkan bir karakterdi ne yazık ki. Belki de kitabı çok az sevmemdeki sebep bu.
Sonradan bazı şeyler için kendisini değil de başkalarını suçlu bulması değişikti ne yalan.
Diğer bahsedeceğim karakter Adam. Kendisi kitapta fazla gözükmemiş olabilir ama varlığı bütün kitabı kapladı bence asdfghjklş
O yüzden fazla bir şey yazamacağım hakkında, bence okuyup nasıl bir karakter olduğuna siz karar verin, kitap Emma üzerinden yazıldığı için ve onunda çok fazla işi olduğu için böyle olması normaldi bence. Zaten Emma'nın iç dünyası, yaptığı ziyaretler falan derken kitap bitiyor.


Kitap güzeldi, hakkını yemeyeyim böyle offf çok kötüydü diyemem ama bir daha da okumam yani.
Mesela kitapta geçen mektuplar, keşke detaylıca okusaydık, öyle sadece önemli yerleri yazması hoşuma gitmedi. Sonra dediğim gibi Emma'nın sürekli tedirgin olması, şüphe duyması birazcık sıkmış olabilir. Jane Austen kitabı beklerken böyle bir kitapla karşılaşmak iyi olmadı arkadaşlar.
Belki de beklentiyi aşırı yüksek tuttuğum için oldu bunlar bilemem ki.
Ve o son, zaten o sondan sonra kitabı nasıl sevebilirim sorarım size, bir de yazar dalga geçer gibi soru soruyor okura. Tamam olması gereken oldu Emma için ama en azından sonradan neler olduğu yaz ya da kesin bir son yaz karakterler için.
Doğrusu çok mutlu etmedi beni.
Yazarın kalemi akıcıydı evet ama işleyişi pek hoşuma gitmedi ne yalan.
Okuduğum en sakin ve Jane Austen'sız bir kitaptı. Bana çok dokunmadı Jane Austen yaşadıkları ne yalan, belki mektuplar vs. daha uzun yazılsaydı belki ama ne yazık ki çok sevmedim kitapçım seni.



Kitaba Puanım 5/3,5^^




Alıntılar^^


Eskiler ne derdi? Çabucak evlen, geniş geniş pişman ol.


*****


Acele etmeden, parmaklarımı kitapların sırtlarında gezdirdim, arada bir de tanesini raftan alıp inceledim. Giriş katında dolanırken bir esenlik içime yayıldı. Meditasyondan ya da yeni bir çift ayakkabıdan daha iyiydi; hatta çikolatadan bile. Hayatım bir felaketti, fakat kitaplar hala vardı. Bir sürü kitap. Bir sığınak. Bir teselli. Her biri yeni bir başlangıç ihtimali sunuyordu.


*****


"Belki de gerçekten kim olduğumuz beklenmedik olanda saklıdır."




Bir yorumda böylece biter, başka yazılarda görüşmek dileğiyle^^



Buralarda da varım^^




12 yorum:

  1. Bu ara sosyal medyada çok rastlıyorum bu kitaba

    YanıtlaSil
  2. austen ve emma olduğu için okunabilir yaniiiii bencesi de, not aldım, tenk yuuuu :)

    YanıtlaSil
  3. "Jane Austen Hayatımı Mahvetti" ismiyle aşırı ilgi çeken bir kitap, daha öncede duymuştum ve adı çok ilgimi çekmişti. Belki ben de bir kampanyada denk gelip alırsam okuyabilirim yoksa zor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hala devam ediyor olabilir kampanya, 4 ₺ gibi bir şeye geldi bana. İsmi ilgi çekici ama içerik için fazla beklentiyi yüksek tutma derim. ;)

      Sil
  4. Ben de aynı kampanyadan almıştım. Jane Austen adı geçtimi benim için yeterli oluyor. Ama okumadım :) Sanırım iyi etmişim. Sevgiler ❣

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En kısa zamanda okursan yorumunu bekliyorumm :)

      Sil
  5. Merak ettiğim bir kitaptı ama önce Jane Austen kitaplarını okumak istediğimden almamıştım 😅 Yazın çok güzel olmuş, rengarenk yapmana bayıldım 💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım benimm^^ Jane Austen ismi geçiyor, bir de arada kitaplar için spoiler vardı ama ben okumadığım kitapları hep geçtim. Jane Austen kitaplarını oku sonra bunu oku derim, çokta kaybedeceğin bir şey olmaz bence. :D

      Sil
  6. Ben de indirimden alıp okumuştum geçen sene. Şimdi sorsan çok hatırlamam ama okurken sıkılmamıştım. Hatta uzun bir süre kitap okuyamama sorunumu bu kitapla çözmüştüm. Bu yüzden yorumlarım kötü değildi ama dediğin gibi çok güzel de değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo benden farklı seni okumaya teşfik ettiyse ne güzel. Evet kötü değildi ama çok güzelde değildi. :)

      Sil

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D