11 Şubat 2021 Perşembe

Hıçkırık//Kerime Nadir Kitap&Film Yorumu^^

 Selam^^
Seneler önce, yeni evimize taşındığımız zaman internet sıkıntısı yaşadık, o sıralar film, dizi nerdeee dizileri dükkandan indirip ya da o zamanlar arkadaşlara falan gidiyorduk(çok ilginç şu an) oradan indirip izleyebiliyorduk. İşte o zaman Hıçkırık kitabına başladım, tam bitirmeme az kaldı dedim filmini izlemem lazım ve şimdi bitirsem izleyemem deyip bıraktım. Kısmet bugüneymiş, bitirdim kitabı aaa dostlar, hemen de yorumunu yazıyorum tamamlayabilirsem.
Yeşilçam filmleriyle büyüdük desek yeridir, ben çok seviyorum. Şu günlerde de en sevdiğimiz yeşilçam filmleri tekrardan izliyoruz, bilmediğimiz filmleri de. İyi oluyor, seviyoruz. Hıçkırık filmi de onlardan biri. Peki bir türlü bire bir yapamadıkları uyarlamalarda Kerime Nadir'in ölümsüz eserini nasıl uyarlamışlar? O yorumum birazdan film yorumumda. 


Küçük yaşta bazı sebepler yüzünden Nalan'ın babası Kenan'ı kendi himayesine alır. Nalan'la abla kardeş gibi büyüyen Kenan zamanla ona karşı farklı duygular beslediğini anlar ama bunu Nalan'a söyleyemez. O sırala ise Nalan küçük yaşta geçirdiği hastalık yüzünden sürekli bakıma ihtiyaç duyar. Kendisini kontrol etmeye gelen doktor İlhami ile evlenmeye karar verir. Kenan ise bu mevzudan dolayı acılar çeker. Nalan ise kabullenmese de Kenan'ın davranışlarından dolayı o da acılar çeker.

Detaylı konu bulamadığım için ben yazdım.
Kenan'ın yaşadığı sıkıntılar ailesi yüzünden, bunu izlemeyenler ve okumayanlar için spoiler olmasından diye bahsetmeyeceğim. Nalan'ın babasını Hulusi Kentmen oynuyor filmde, Nalan'ı Hülya Koçyiğit, Kenan'ı Ediz Hun, İlhami'yi ise Kartal Tibet oynuyor. Yorumu okurken hayalinizde bu usta oyuncuları getirin diye yazıyorum. :)
Kitabın başlangıcı Kenan'la başlıyor, aradan seneler geçmiştir. Komşuları tarafından dikkatleri çekilen Kenan'ın geçmişini böylece öğreniyoruz. İşte hikayede burada başlıyor. Nalan'ların evinde sığıntı gibi olacağını sanan Kenan el bebek gül bebek büyür, Nalan nasıl eğitim görüyorsa kendisi de öyle bir eğitim görür. Hayatı eskisinden daha güzel geçen Kenan'ın Nalan'a aşık olmasını anladığı an değişir. Zamanla gizlese de yaşananlardan sonra açık eden Kenan Nalan için her şeyden vazgeçer.
Kenan çok naif bir karakterdi ama çok çabuk gaza gelen de bir karakterdi. Sevdim kendisini, güzel sevdi ama o son.


Gelelim Nalan'a, çok fazla bahsedeceğim bir şey yok. Aynı Kenan gibi o da naif, ele avuca sığmayan bir karakterdi. Yaşadıklarına aşırı üzüldüm, hele o son. Ağladım yani. Filmde de üzüldüm ama kitap daha başka arkadaşlar. :'(
Diğer karakterlerden yazacağım kimseler var ama spoiler olmasın diye devam etmiyorum.
Kitapla film o kadar uyumluydu ki ne desem bilemiyorum, okurken kah üzüldüm, kah sinirlendim kah eğlendim ama en çok üzüldüm. Kenan'ın imkansız aşkı, Nalan'ın yaşadığı zorluklar ve hastalığı hepsi üzülmeye sebep. 
Şöyle ki buradan sonra filmden devam edeyim diyorum ama ondan önce önermemi yapayım. Kerime Nadir'in çok fazla kitabı ve uyarlanmış filmi var. Kitaplarının baskısı çok yok, keşke bir yayınevi alsa güzel olmaz mıydı? Şimdi tükenmezse Samanyolu'nu almayı düşünüyorum, bakalım bulabilirsem diğerlerini de alırım. Sizde izleyip unuttuysanız ya da hiç izlemediyseniz ilk önce kitabını okuyup ondan sonra filmi izleyin derim.


Film kitapla birebir aynı, sadece son kısımları biraz farklı olmuş. Şu zamanda birebir yapan uyarlama film bulamazsınız ama bu film kelime kelimesine aynıydı.
O yüzden izlerken çok sevdim.
Burada Ediz Hun ve Hülya Koçyiğit çok genç duruyorlar, Hülya Koçyiğit 18, Ediz Hun 25, Kartal Tibet ise 27 yaşında. Nasıl gençler ama, hele Ediz Hun.
Bundan önce izlemiştim ama sonunu hatırlamıyordum, kitapla aynı olursa nasıl olur diye düşündüm ve bekledim. Beklediğime değdi mi? Onu siz okuyup, izleyip öğrenin derim. :D 



Ama şimdi Ediz Hun'da nasıl yakışıklı, hala yakışıklı. En iyi jönlerden biri, tabii Kartal Tibet'te öyle ama Ediz Hun sevgimiz bir tık daha yüksek. <3



Kitap ve film yorumum buraya kadar^^
Alıntılarımı paylaşıp bitireyim. Puanlama yapmıyorum klasiklere. Aşk yorumları bile olsa bu kitapta klasik. Bu arada eski dedim ama kitap Kartal Tibet'in doğduğu senesi basılmış. :O 1938 yılında yani. Vay bee <3 O yüzden giyim, kuşam konusundan kitapla aynı değildi.



Alıntılar^^

-...Benden nasıl soğuyabilirsin?..
-Buna çare aramak bile gülünç ve pek boşuna olur Nalan!.. Öyle sanıyorum ki sen benim sevgimin çeşidini anlayamadın...
-Canım, dünyada tesirini kaybetmeyen ne var ki?.. Bugün sevilen insan yarın unutulabilir...
-Belki!.. Fakat bu sözün, "Nalan" adındaki kadını seven "Kenan" için manası yoktur...


*****

-Nalan! Seni ben öyle sade bir aşkla sevmiyorum. Senin sevgin yalnız gönlümde değil, vücudumun her parçasında... Sen benim bütün varlığımda yaşıyorsun...


*****


Öyle sert yürekler vardır ki, onlarla elması bile yontmak mümkündür.





Başka yorumlarda görüşmek dileğiyle^^
Sevgiyle, sağlıkla kalın... <3



Buralarda da varım^^









14 yorum:

  1. Ben yeşilçam sevmem. Taşlamayın 🙈 Buna rağmen izlediğim ve sevdiğim bir iki film var. Fakat Ediz Hun'u severim. Seyrettiğim bir iki film de ona aittir. Kerime Nadir uzun zamandır okumak istediğim bir yazar. Ama şu yeşilçam meselesi yüzünden biraz mesafeli duruyorum. Yazın hoşuma gitti. Belki bu yıl bir kitabını okurum. Kimbilir... ❣

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa ilk defa duydum sevmeyeni. :D Olabilir tercih meselesi ama evet Ediz Hun çok iyi, tabii Kartal Tibet'inde hakkını yemeyelim. :) Okursan haberim olsun, konuşuruz. :)

      Sil
  2. ooo tam yeşilçamıymış bu kitabını bilmiyordum ben bunun izlemiştim filmi aslında film güzelde beni pek sarmamıştı niye bilmiyorum :D

    YanıtlaSil
  3. Hepimiz Türk sineması ile büyüdük. Hatırlaması bile güzel. Kitaptan uyarlandığını bilmiyordum. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazısı kitaptan uyarlanma ama çok güzel. Birebir aynısını yapıyorlar, o yüzden çok sevdim. :)

      Sil
  4. Türk klasikleri can dır

    YanıtlaSil
  5. ayy saol filmini hemen izleyim nalaaan :)

    YanıtlaSil
  6. Ayyyyy çok güzel bir filmdi kitabı olduğunu bilmiyordum. Bence baskı sorunu yasanmamali bu tarz kitaplarda onlarda bizim klasiklerinin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen, keşke çıkarsalar, güzelde olur bence. :)

      Sil
  7. Ben de okudum bu kitabı. Hatta o zaman indirimden beş lira gibi uygun bir fiyata almıştım. Yalnız kapak kitapal hiç uyumlu değil. Sanki historical türünde bir kitapmış gibi bir kız koymuşlar kapağa. Alakasız olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle, çok saçma değil mi? :D İyi fiyata almışsın, ben o fiyata almadım diye hatırlıyorum. :)

      Sil

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D