25 Ocak 2021 Pazartesi

Sis ve Öfke Sarayı//Sarah J. Maas Kitap Yorumu^^

Merhabalar^^
Kitap konusunda yılın başlangıcı güzel geçiyor, bakalım devamı da böyle gidecek mi. Şu an detaylarda boğulmak istemiyor ve kitap yorumuma geçiyorum. Dikenler ve Güller Sarayı kitabı okuyunca hemen ikinci kitabı oku diyen çok oldu ama okuyamadım. Daha fazla bekletmeden okuyayım dedim, o kadar çok merak ediyordum ki devamında neler olacak diye. Sürekli Rhysand çok iyi, onu çok seviyoruz deyip durdular. İlk kitabın sonunu bilenler için nasıl güzel olabilir diyorsunuz ama arkadaşlar ben de çooook sevdim Rhysand'i. Sadece onu değil kitabıda çok sevdim. Nedenleri devamında yazacağım.
Aslında kitap biter bitmez hemen yorum yapacaktım ama fırsatım olmadı ve yazacaklarımı hep unuttum iyi mi. :/ Oysa ki neler yazacaktım...
Yorumdan önce merak edenler için Dikenler ve Dikenler Sarayı yorumuma buradan ulaşabilirsiniz^^


Feyre, Amarantha’dan kurtulup Bahar Sarayı’na dönebildi ama bunun bedeli yüksek oldu. Her ne kadar artık Ulu Peri güçlerine sahip olsa da hâlâ bir insanın kalbini taşıyor ve Tamlin’in halkını kurtarmak için yapmak zorunda kaldıklarını unutamıyor. Gece Sarayı’nın Yüce Lordu Rhysand’la yaptığı anlaşmayı da unutmadı. Tüm bunların ortasında Feyre, iktidar çatışmaları ve tutku oyunlarının baş döndürücü hızında yapması gerekeni yapıyor.

Konu kısacık ama kitap öyle mi? Tamı tamına 647 sayfaydı kitap ve Dex'in kalitesizliği beni bitirdi. Neyse bu konuya daha sonra değineceğim.
Feyre uçurumun kenarından kurtulmuş Tamlin ile Bahar Sarayına gelmiştir. Zindanda yaşadıklarını, masum ulu perileri öldürmesini asla unutamamaktadır. Bir de Rhysand'ın bedeli vardır. 3 ay geçmesine rağmen sesi çıkmayan Rhysand Feyre'yi götüreceği gün hiç kimsenin istemediği bir günde olur. Feyre ise yaşadıklarına sevinse de Rhysand'ın yanında olmak tedirgin eder.
Bir haftalık anlaşmadan sonra Bahar Sarayına dönen Feyre'nin planları başkadır ama Tamlin'in eve hapsetmesinden sonra kendini kaybeden Feyre'yi kurtaran Rhysand'dır. İşte kitap bu dakikadan sonra başladı.

Feyre fantastik kitaplarda en sevdiğim kadın karakter oldu çıktı, hiç sinirlenmedim hatta yaptıklarına hak verdim. Çünkü sonuna kadar haklı. Yaşananları, ondan önce ki olanları kabullenmesi tabii ki de zordu ama adapte olup savaşmak için kendini ortaya atması ve elinden geleni yapmasına ayrıca sevindim ve okurken mutlu oldum. Böyle bizi mutlu eden karakterler yazın lütfen. :D
Gelelim kitabın en sevilen kişisine. Evet yanlış okumadınız, en sevilen diyorum çünkü gerçekten öyleydi. İlk kitabı bitirdiğim zaman gelen yorumlarda herkes Rhysand hayranıydı ve en sonda yaptıklarından sonra neden öyle ki dedim sürekli, adam kötü yani. Ama arkadaşlar yok böyle ters köşe, hatta diğer bütün erkek karakterleri unutun çünkü Feyre'ye davranışları, onun iyiliğini düşünüp sürekli ona kararı bırakması ve halkına olan düşkünlüğü çoook iyiydi. Daha çok iyi olan yönleri vardı ama burada yazamam, birazdan sizlerle spoiler olarak yazacağım.


Ve ilk kitapta kendisini sevdiren Tamlin. Bu konu hakkında yazacağım bir şey yok çünkü her yazdığım spoiler olur. O yüzden onun hakkındaki düşüncelerimi de spoiler olarak okuyabilirsiniz.
Ve Lucien. seviyorum kendisini ama, aması var işte. Ve o son, yazar bizi nasıl şok edeceğini çoook iyi biliyor, hem aşırı şok oldum hem de sevindim ne yalan. :D

Yeni karakterlerimiz katılıyor kitaba. Sonradan katılanları çok sevdim, devam kitap hakkında aklıma bir kaç şey geliyor ama bakalım olacak mı? Onlar hakkında bence son kitapta bahsedeyim, sadece onları okurken çok eğlendim ve hayran kaldım. :) Tabii yeni katılanlardan sevmediklerim, sonuna kadar şüphe duyduğum kişiler oldu. Haklı mıydım? Sonuna kadaaaar asdfghjklşi
Yazarın kalemi şaşırtıcı derecede güzel, hele kurguları daha güzel. Okurken neler olacak diye merak ediyor insan, yazar size ters köşe yaptırabiliyor ve ummadığınız yerden çıkan olaylar ve kişiler vaaaaay beeee dedirtiyor. Offf spoiler vermeden yazmak çok zor arkadaşlar, yazar hakkında bile yazmak zor. :D Okuyanlar gelin sohbet edelim, konuşacak çok şey var. :D Yazar için son olarak diyeceklerim şu ki, karakterleri ve onların güçlerini öyle bir yazmış ki okurken tüylerim diken diken oldu. Mesela yeni gelen bir karakter vardı, ona gönderilen bir şey için çok sinirlenip bütün sarayı yerle bir etmesi hakkında konuşulmuştu. Okuyanlar anladı bence, işte orada bir kez daha yazarın kalemine hayran kaldım.


-SPOİLE BAŞLANGICI-
İlk olarak Feyre'nin Bahar Sarayından ayrılışı ve Tamlin'i anında unutması çok saçma değil miydi? Tamlin'e hak vermiyorum ama ne bileyim deli gibi sevip, onun için ölüm tehlikesi atlatırken bir anda böyle olması beni şaşırttı ve yazarın kalemi hakkında az biraz hayal kırıklığı oldu. Sanki Rhysand sonradan bu hale gelmiş gibi, tamam hücredeyken çok yardım etti Feyre'ye ve onu neden yaptığı ortada. Orayı çok sevdik değil mi arkadaşlar? Eş çıkmaları beni benden aldı. <3 Ve bu kısımda Rhysand'ın sürekli geri durması, Feyre'nin iyiliği düşünmesi çok KALP
İşte bu kısımlarda düştük düştük kalktık resmen. asdfghjklşi
Ve o inanılmaz kanatlar, nasılda güzel tabir etti yazar. 😍
Neyse fazla saldım asdfghjk
İşte o kısımları sevemedim canlar, keşke biraz daha farklı olsaydı, gerçi o zaman kitap 800 sayfa olurdu ama neyseeee :D
Feyre'nin ablalarının Ulu Peri oluşları hiç aklıma gelmezdi ama çok iyi oldu. Tamam hiç istemiyorlar falan ama ben sevdim o kısmı asdfgghj Ve Lucien'in eşinin Elain oluşuna aşırı sevdindim, çünkü Lucien. :/ <3 Nesta, sert karakter evet ama bence çok şey başaracak gibi. Onun içinde yeni tanıdığımız Cassian diyorum ama bakalım. Zıt kutuplar birbirini çeker derler. ;)
Azriel ve Mor. Bakalım neler olacak onlar hakkında, olsun yani bir şeyler. ;)
Ve o son, arkadaşlar öyle bir şey bekliyor muydunuz? Yani Feyre ve Rhysand'ın evliklerini!!!!!!
İnanın bir kitap beni anca bu kadar şok ettirip sevindirebilirdi. Zaten Rhysand'ın aşkı, çoook güzel değil miydi? Bence çokta güzel sevdi. KALP
Ayy ne desem bilemiyorum Rhysand için, sonuna kadar onu sevmeye hakkınız var. Benden önce okuyanlar arkadaşlar, beni de aranıza alın. :'(
O yaşadıkları, halkı için yaptığı fedakarlıklar nasıl üzdü beni. Sırf halkı rahat etsin diye kendini feda etmesi... Üzücü, hem de çok...
Bir de Feyre'nin Rhysand'a olan ilk davranışları, nasılda üzülmüştü kendisini sevmezse diye ve ne kadar acılar çekse de her şeyi akışına bırakması bence on numara hareketti. İşte  bu yüzden çok sevdim.
Son olarak kitap&kazan mevzusu biraz kolay gibi geldi, yani o kadar zeki perilerdi ama bu kadar kolay olmasından zerre şüphe duymadılar. Hiç mi yaptıkları kralın kulağına gitmeyecek sandılar anlamadım gitti. Burası ne yazık ki biraz amatörce kalmış, olması gerekendi evet ama kabul edilecek hata da değil ne yazık ki.
-SPOİLER SONU-



Yeterince içimi döktüm bence. :D
Kitap bitince bir süre etkisinden çıkamadım, hızlı okuduğum kitaplarda hep oluyor bu ama bunu sevdim. Sonu aşırı merak edilesi ama kendine hayran bırakarak bitti, daha son sayfayı çevirmeden diğer kitabı merak ettim ama serileri üst üstte okumayı seven biri değilim.
Yazarın kalemi güzeldi ama şunu belirtmek isterim ki seri genç yetişkin, bu tarz okumayanlar için dipnot eklemek istedim.
Yazarın diğer serisinden önce buna başlamam güzel oldu, diğer seri 7 kitaptan oluşuyor ve aşırı pahalı, sağ ol Dex! Kalitesiz ama bu kadar pahalı kitapları bir sen çıkarırdın zaten. Tuğla kalınlığında, incecik sayfa olan Sis ve Öfke Sarayı'nın tasarımından nefret ettim. Bari o kadar paraya biraz daha güzel, al benisi tasarımlar yapsanız! Yazıkları olsun valla.
Tasarım hakkında da yorumdan bulunduysam artık bitireyim. Seriye başlamak, kitabı okumak size kalmış, ben kendimce yazmak istediklerimiz yazdım. :D





Kitaba Puanım 5/5^^





Alıntılar^^

"Hala iyi günlerim olduğu kadar kötü günlerimde oluyor,"
"Sakın kötü günlerin kazanmasına izin verme."



*****


Belki de oldum olası biraz huysuz ve sabırsızdım. Huzur için canımı verebilirdim ama konforlu bir kafes için asla.


*****


"Düşersen yere çarpmadan önce seni kurtarma zahmetine girerim, biliyorsun."
"Ama yere bir karış kalana kadar beklersin, değil mi?"
"Belki."

Alıntıya not: Böyle birbirlerine laf atmaları, sürekli didişmeleri çok komikti asdfghjklş





Diğer yazılarımda görüşmek dileğiyle^^
Sevgiyle, sağlıkla kalın...





Buralarda da varım^^





16 yorum:

  1. Çok sevmiştim bu kitabı, hayran hayran okumuştum :)

    YanıtlaSil
  2. Spoiler yememek için yazının başını ve sonunu okudum sadece. Çünkü hala seriye başlamayanlardanım. :) Alıntılar çok komikti. :)

    YanıtlaSil
  3. Güzel bir konusu varmış ama kitabın kalın olması biraz gözümü korkutuu emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Ben bu kitabı çok sevemedim :( Yazarı gerçekten çok severim ama! Teşekkürler yazınız için beğenen birinin gözünden okumak da güzel oldu :)

    YanıtlaSil
  5. Kitap listemdeki bir çok kitabı yazılarından aldım. Birazını okudum ve bayıldım. Emeğine sağık 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa çok memnun ettin beni, ne güzel yorumlarım işe yarıyor. :) Keyifli okumalar olsun^^

      Sil
  6. Harika bir anlatım olmuş😍

    YanıtlaSil
  7. Öyle güzel anlatmışsın ki insanın hemen eline alıp okuyası geliyor :-)

    YanıtlaSil
  8. Yaaa teşekkür ederimm^^ <3

    YanıtlaSil

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D