19 Ekim 2020 Pazartesi

Dikenler ve Güller Sarayı//Sarah J. Maas Kitap Yorumu^^

 Merhabalar^^

Çok sevilen ve tavsiye edilen serinin birinci kitabını sonunda okudum arkadaşlar. İlk okumaya başladığım zaman bu kitap çok fazla sakin geçecek, diğer kitaplarda olaylar daha çok diye mesajlar aldım. Gerçekten çok sakin geçti, akıcıydı ama belli bir zamana kadar kızın ortama alışmasını okuduk. Kitabı okudukça yaşanan olaylar aklıma Güzel&Çirkin masalını getirdi. Zorla sarayına hapsetmesi, Tamlin'in lanetlenip yüzünde maskeyle gezmesi hepsi benziyor. Peki gidişat öyle mi? Yorumumun devamında. ;)


Kış çok ağır geçiyor. Feyre ailesini beslemek zorunda… 

Bir gün, avlanırken av olmamak için öldürdüğü kurdun intikamını almaya gelen bir canavar çalıyor kapısını. Ama Feyre’yi almaya gelen canavar bir hayvan değil, Tamlin... Bir zamanlar dünyayı yöneten ölümcül, ölümsüz perilerden biri. Feyre’nin, hayatı boyunca dehşet dolu hikâyelerini dinlediği perilerin diyarında yasamaya başlamasıyla dünyası altüst oluyor. Kendini bildi bileli hissettiği şiddetli düşmanlık bu güzel ama tehlikeli ülkede bambaşka bir boyut kazanıyor. Feyre’nin çok önemli bir görevi var: Ülkenin üstüne gittikçe çöken eski, karanlık gölgenin onu yok etmesini önlemek. 


Konumuz böyle, farklı bir dünya, farklı yaşamlar ve periler. İnsan halkı ve periler girdikleri savaştan sonra anlaşma yapar. İki dünya arasına duvar örülerek ne insanlar perilerin dünyasına girer, ne periler insanların. Tabii kurallarda vardır, işte bu kurallar sayesinden Feyre periler dünyasına, Bahar Sarayına gider.
Zenginken babasının yaptığı girişimden sonra bütün paraları gidince Feyre, babası ve kız kardeşleri çok zorlu zamanlar geçirir. Kış ise çok daha kötü geçer. Kardeşler arasından kendini tehlikeye atıp ormanda avlanmaya giden Feyre ise Kurt kılığına girdiği periyi fark eder ve öldürür, öldürme Tamlin'e ulaşır ve anlaşma üzeri Feyre'yi sarayına götürür.
Ailesi için üzülen Feyre ise uzun zaman bocalar.
Feyre'yi sevdim, fantastik karakterlerin geneli biraz fazla uçarı ve aklı havada oluyor ama bunda yaptıklarına hak verdim. Tabii devam kitaplarda beni ne kadar sinir eder ayrı muamma ama bakalım.
Tamlin hakkında bir şey demeyeceğim, çok fazla yorum yapıldı kendisi hakkında hala neyin ne olduğu anlamış değilim, ikinci kitapta her şey ortaya çıkacak gibi, yakın zamanda okuduğumda detaylı yorumu öyle yazarım. Tamlin hakkında da neler oldu birazdan yazacağım.



Konu olarak gerçekten çok sevdim. Periler, insanlar, farklı dünyalar, uzun zamandır bu tarz yeni seriye başlamamıştım. Çok iyi geldi, sadece bana atılan mesajlardan sonra baya kafam karıştı. Kitabımızın asıl erkek karakteri Tamlin ama herkesin en sevdiği karakter Rhysand. Diyorum aşk üçgeni mi? yok diyorlar, valla kafam allak bullak, en kısa zamanda okuyup öğrenmek istiyorum. :D Bu kitapta Rhysand'da geçti geçmedi değil ama baya kötü. Gerçi ben atılan mesajlardan sonra yaptığı kötülüklere! rağmen aşırı sevdim. Yani ikinci kitapta ne olur bilemem ama şimdiden yazar bizi alıştırmış. :)
Yazarın akıcı kalemi, kurgusu, hayal dünyasını gerçekten çok sevdim, serinin üç kitaptan oluşması ise daha bir sevilesi yapmış kitabı.
Sadece, son olarak yazarın Feyre için düşündükleri çok komiğime gitti, çok sıra dışı ve güzel giden kitabın diğer kitaplar gibi klişe olması pek hoşuma gitmedi açıkçası. Okuyanlar için ipucu, Feyre'ye son olanlardan bahsediyorum. Ne bileyim bu kadar güzel hayal dünyası olan yazarın böyle üstünkörü bir şekilde bunu yazması beni şaşırttı. :/


Daha fazla yazacağım ama hem spoiler olur hem de anlatacak fazla bir şey yok. O yüzden eğer sizde benim gibi hala okumadıysanız tavsiye ediyorum, devamında neler olur, gerçekten daha çok sever miyim en kısa zamanda öğrenmek dileğiyle. ;)
Bu arada ben kitabı neredeyse bir ayda bitirdim, çünkü araya iki kitap almak durumunda kaldım, buna rağmen gerçekten çok sevdim. 
Yorumumu bitirdim ama yayınevi hakkında bir şey yazmadan bırakırsam ayıp. :D Dex'i hepimiz biliyoruz, aşırı pahalı kitaplar basıyorlar. Tamam telifti, her şeyin pahalı oluşuydu derken bir şey diyemiyor insan, amma velakin o kadar verdiğimiz paranın karşılığı bu kadar UCUZ ve KALİTESİZ olmamalı arkadaşlar. İlk olarak dandik karton kapaklar, sonra beceriksiz editörler vs. O kadar çok yazım hatası vardı ki bir yerden sonra insan okumaktan sıkılıyor. Neden yani NEDEN? Verdiğimiz paraların değer bu mu?
Neyse ki bu kitabı ucuza ikinci el olarak aldım ama diğer kitapları çok pahalıya geldi. Üçüncü kitap için bir şey diyemem ama ikinci kitap nedir arkadaşlar, incecik kağıda basmışlar, elime bir aldım ağırlıktan kaldıramıyorum. Yuh yani, bu kadar kurnazlıkta pes dedirtiyor. Aldı güzelim yazarları 100 ₺'ye kitap satıyor. -_-
Okumak bu kadar pahalı olmamalı...





Kitaba Puanım 5/4^^



Alıntılar^^



Hayata karşı hayat; ama ya bedel olarak sunduğum hayat diğer üç hayatı tamamen kaybetmek anlamına geliyorsa?



*****


Prythian'ın Yüce Lordu'ymuş. Aptallığın Yüce Lordu olmalıydı bence.



*****



Günümü doldurmuştum ama haftamı, ayımı ve ondan sonrasını nasıl dolduracağımı hesap etmemişttim.



*****


"İnsan kalbi taşıdığın için ne mutlu sana, Feyre. Bırak hiçbir şey hissetmeyen zavallılar kendine acısın.







Ekim ayının ikinci yazısı da bitti, daha çok yazılarda görüşmek dileğiyle^^
Sevgiyle kalın^^





Buralarda da varım^^








6 yorum:

  1. Çok haklısın bu yüzden Dex'ten bayağı bir soğudum. Pegasus da pahalı satıyor ama en azından kalitesinden ödün vermiyor. Dikenler ve Güller Sarayı'nı çok severek okumuştum da ikinci kitap beni biraz sıkmıştı nedense. İnşallah sen seversin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum, Pegasus'ta pahalı ama hakkını veriyor en azından, Dex ise tam tersi. Yaa bak şimdi üzdü bu beni, gerçekten sıkıcı mı? :/

      Sil
  2. dex den hiç kitap almadım almayı da düşünmüyorum. bu kitabı senden okuyum sakin kafayla diye bu günü bekledim geç olsun güç olmasın . :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alma da, bulursan ikinci el al. :D Teşekkür ederimm^^

      Sil
  3. Bu seriyi birkaç kere gördüm ama ilgimi çekmemişti. Malum kitap fiyatları uçunca okuyacağım kitapları ince eleyip sık dokuyorum. Dediğin gibi hem pahalı hem kalitesiz baskı olunca insan sinir oluyor. Bakalım ikinci el yakalayabilecek miyim :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakalarsan al derim, seversin. :) Hem de ne kalite, parama açıyorum resmen. :/

      Sil

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D