24 Eylül 2020 Perşembe

Tanyeri- Zifir//Merve Özcan Kitap Yorumu^^

Selam^^
Bu zaman kadar elimde en uzun kalan kitap olur kendisi, tamam araya iki kitap okudum ama yine de kaldı. Merve Özcan'ın kalemine hayranım, her yeni kitapta daha geliştiriyor kendini.
Kitabı alalı yıllar oldu, sonra yazar yeni ve bağımsız bir kitap daha çıkardı ve onu bile okudum. Nedense okumadım kitabı, konusu belki farklı geldi ama okuduğum zaman aslında tahmin ettiğim gibi olmadığını anladım. Çok sıra dışı konuydu, karakterler, yaşadıkları ve sonu. Her şeyiyle çok sevdim, sadece sıkıntı elimde kaldı. :/


Birbirine düşman iki halk ve zamandan, dünyadan soyutlanmış, kısıtlanmış, dışlanmış bir bölge; Ateşoyuk.
Ve bu toprakların şahit olduğu savaş, efsane, kan, aşk ve kaybın hikâyesi...
Bir orman vardı.
Adamı gizler, kadını saklar, dalları arasına gecenin zifirini sarardı.
Kadın adamı bir okla vurur ama yine kendini yaralardı. Zihnindeki eksikleri adamın izleriyle yamar, sonra da yine adamın gölgelerini kovalardı.
Bastığı topraklar zulümle sarılmışken ikisi de savaş için silahlarını kuşanmıştı fakat onları bekleyen ilk savaş zihinlerinde çoktan başlamıştı.

Helya ve Arsıl karakterlerimizin adı, ilk sayfadan sıradan olaylarla başlıyor ama okudukça aslında çok farklı olduğunu anladım. Hatta öyle ki okurken şok oldum. Benzettiğim filmler vs. var ama bu kitapta okurken çok şaşırdım ve hoşuma gitti. Şaşırmayı seviyorsam demek ki. :D
Konuyu kısaca anlatacak olursam, düşman kabileler yüzünden sıkışmış bir halde Ateşoyuk'da yaşayan Helya ve Arsıl'ın kapıda bekleyen savaşı bir şekilde durdurma sorumluğu vardır. Pars'lar ve Kaplan'lar arasındaki asırlar öncesine dayanan husumet her iki tarafın halkını da zor duruma sokar ama en çok Ateşoyuk'da yaşayanlar zor durumda kalır.
Konu aşağı yukarı böyle. İki kabileninde varislerini bulmak zorunda olan Helya ve Arsıl bütün yapboz parçalarını birleştirerek gerçekleri ortaya çıkarmaya kararlılardır.
İki karakterleri de sevdim, zaten Merve Özcan'ın erkek karakterleri tam kıskanılacak karakterler oluyor. Bir tane Arsıl alabiliyor muyuz? :D


Helya'nın yaptığı bazı dik başlılık birazcık beni sinirlendirse de konunun gidişatı deyip devam etmiyorum. Ama bazı olayların gidişatı yüzünden verilen kararlar, gerçeklerin gizlenmesini hala anlamış değilim. Bazı yerlerde kafam dondu kaldı resmen, bu neden oluyor, olaylar neden böyle falan derken aslında bir şey anlamadığımı fark ettim. :D Bunların yanından o kadar güzel motife eden sözler, ayet mealleri vardı ki hepsine bayıldım. Zaten bütün mealleri işaretledim, zaten Merve Özcan'ın kalemini daha fazla seviyorsam bu yüzden.
Olmamış dediğim bir yerden daha bahsetmek istiyorum. Şöyle ki çok büyük bir olay oluyor, o olup bitiriyor, etkisi biraz uzaması gerekirken üzerinde biraz durup karakterler hayatlarına kaldıkları yerden devam ediyor. Ben bile o olaylar için daha fazla kafa patlattım düşünün artık.
Bazı yerler fazla hızlı geçilmiş, çok çabuk normal düzenlerine oturmuşlar gibi geldi. Umarım ikinci kitapta olmaz. 


Sonuna da değinip ufak bir konudan bahsetmek istiyorum, tabii bu spoiler olacak. O yüzden okumayın derim. :) Sonunu belki herkes tahmin edemeyebilir ama ben baştan beri, sanki insanın içine doğmuş gibi hissettim ama okudukça olamaz dedim, hatta tahminim doğru çıktı ama hala olmaz, yapmaz öyle. İlla vardır bir nedeni dedim. Bakalım ikinci kitapta neler olacak, daha heyecanlı gibime geliyor.
Daha fazla ne kadar detay verebilirim bilmiyorum ama yazacaklarım bu kadar. Çok güzeldi, okudukça konunun biraz dram olmasına rağmen içiniz ferahlıyor. Bu tarz okuyorsanız ya da okumak istiyorsanız kesinlikle tavsiye ediyorum.
Böyle kitaplar daha fazla çıksa keşke. :)

Gelelim spoiler kısmına.
SPOİLER BAŞLANGICI!!

Okuyanlar okuyacağı için direk konuya giriyorum.
Varis mevzusu yüzünden Arsıl'ın Dilşah ile evlenmesi nedir arkadaş. İnanın orada çıldırdım, dedim umarım olmaz böyle bir olay. Hatta Helya'nın varis çıkmasına sırf bu olay yüzünden sevindim diyebilirim. Neden böyle bir şeyi yapmak zorundalar ki, kısaca biz evliyiz, olmaz öyle bir şey deseniz daha güzel olmaz mıydı. Ciddi söylüyorum eğer konu bunun tam tersi olsaydı kitaptan kesin soğur, belki de bırakırdım. Bazen hayal kırıklığı oluyor işte böyle, biraz heyecan katmak istemiş yazar ama olmamış sanki.

SPOİLER SONU!!


Yazarın diğer kitaplarına yaptığım yorumlar için Tık Tık!!



Kitaba Puanım 5/5^^


Alıntılar^^



Yerçekimsiz ortamda kimse olgunluktan bahsedemezdi. 



******


Ve tam karşımda, Arsıl Alaz bana yeniden gülümsüyordu.



******


O günleri hatırlamak, sevdiğim bir kitabın sayfalarını kurcalamak gibiydi. Ne olduğunu biliyor, yine de heyecanlanıyordum.


******


O ayetlerin muhatabının biz ya da ben olduğumu bilmek kendimi önemli hissettiriyordu. Sözlerin asıl sahibinin büyüklüğünü görmek ise hissettiğim önemi tevazuyla terbiye ediyordu.




Diğer yorumlarımda görüşmek dileğiyle, seviyle kalın^^



Buralarda da varım^^









5 yorum:

  1. Bazen kitap okudukça uzuyo elinde gibi oluyoo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akıcı olunca olmuyor da, işten güçten dolayı bitmiyor. :D

      Sil
  2. Aşırı iyi bir kitapmış merak edip spoiler okumama kaç puan peki. Neyse unutup kitabı alacağım 😅😅

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amanın ne yaptın sen, okumasaydın keşke. :D Tavsiye ederim, bunların dışından gerçekten güzel kitap. :)

      Sil
  3. spoiler okumadııımmm ahahahh bunu okumayı düşünüyorum merak ettim baya

    YanıtlaSil

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D