29 Mart 2021 Pazartesi

Bir Kadının Zaferi// Blogları Canlandırma Projesi Film Yorumu^^

Merhabalar^^
Mart ayı konusu için çok fazla şey aramama gerek kalmadı, ikiz benden ayrı film izlerken bu güzel filmi izlemiş. Çok beğendi, kesin izlemelisin dedi. Ben de not almıştım ama ne zamana kısmet olur bilemiyordum, konu hakkında grupta konuştuğumuz sırada aklıma bu film geldi. İkiz başta olmaz falan dedi ama ilk ben söylediğim için kaptım. B.ablam Miss E diyecek ama haklıyım lütfeeeen. :D


Konusu;

Bir Kadın Zaferi, orkestra şefi olmayı hayal eden genç bir kadının yaşamına odaklanıyor. Antonia Brico, henüz çocukken ailesi ile birlikte Amerika'ya göç eder. Şimdi 24 yaşında olan Antonia, orkestra şefi olmak istemektedir ancak kadın olduğu için kimse onun bu isteğini ciddiye almaz. Maruz kaldığı durum sonrası dünya ile yüzleşmeye karar veren Antonia, Berlin Filarmoni Orkestrası sınavına girmeye karar verir. Bu sırada hayatının aşkı ile tanışan genç kadın, bir süre sonra sevdiği adam ve hayallerinin peşinde gitme konusunda bir seçim yapmak zorunda kalır.

Beyaz Perde sitesinden alıntıdır.

Gerçek bir hikayeden yola çıkan filmde bir kadının başarı ya da başarısız hikayesini izliyoruz. Başarısız dememin nedeni ise şu zamanda bile hala kadın orkestra şefi bulunmamakta, var ama büyük ihtimal hala en iyi şef listelerinde yer almıyor. 2017 yılında yapılan en iyi şef listesinde bir tane bile kadın yok, o yüzden buradaki zafer sadece Antonia Brico'nun filmin sonunda kimsenin yapamadığını yapmasının başarısı diyebilirim. Zaten filmin ismi de doğru değil bu arada. :/
Not: Gerçek hayattakini demiyorum, filme eleştirim.
İzleyip bitirdiğim zaman bir yanım ayakta alkışlarken bir yanım o son yazılanlardan sonra kadınlara yapılan ayrımcılığa üzüldü ve kızdım. Kadınlarında yapamadığı şeyler var evet ama erkeklerinde öyle. Nasıl kadınlar erkekler için sen bunu yapamazsın demiyorsa, engel olmuyorsa erkeklerin eline kim veriyor bu yetkiyi? Kadın istese sıfırdan ev bile yapar, lütfen yani. 
O yüzden filmi bu konuda daha çok sevdim, bir başarı hikayesi evet ama bir taraftan da kadın gücü diyebilirim. Kadın kadının düşmanı değil her zaman arkadaşı, dostu ve destekçisi olmalı. İşte bu film ona da değinmiş. Her anlamda çok iyi filmdi kısacası.


Oyuncular;


Christanne de Bruijn//Antonia Brico


Benjamin Wainwright//Frank Thomsen


Scott Turner Schofield


Richard Sammel//Karl Muck


Gerçekte Antonia Brico'nun eşiyle ya da sevdiği adam hakkında pek bilgi yok ya da ben bulamadım. Büyük ihtimal böyle bir hikaye yok, filmin ilgisi daha artsın diye yapıldı ya da var ama kaynakça yok. Bilmiyorum ama evet filmin konusu kadının zaferi olsa da aşk olmazsa olmaz. :D Tabii buraya eklemelerindeki diğer sebep Antonia'nın aşkı mı yoksa hayallerini mi seçecek mevzusuydu. Bununla ilgili ufacık bir spoiler yazısı yazmak istiyorum.

SPOİLER BAŞLANGICI!

Evet Antonia Frank'i çok sevdi, Frank'da onu. Eğer aşkı seçmiş olsaydı belki kariyerini devam edemeyip, hayallerini gerçekleştirmeyecekti ama her şeyin bir yolu vardır. Frank'e beni bekle, zaten Amerikaya döneceğim deseydi de Frank beklerdi ki. İşte bu yüzden filmdeki aşkın gerçek olmadığını düşünüyorum. Yani illa o ayrılık olacaktı, ya öyle ya böyle. Ve o sonda Frank'in oğluna Antonia'nın eski adını vermesi...Aklıma direkt Yüreğim Seni Çok Sevdi geldi asdfghjkl
Ama en son sahnede Antonia tam gösteriye başlayacağı sırada Frank'ın gelip, onun gölgesinde, onun başarısını izlemesi muhteşemdi...

SPOİLER SONU!




Bence filmdeki en en en iyi zaferdi...





Şu sahne, şurası gerçekleşene kadar kolay yoldan geçmedi Antonia ama neyse ki çok büyük destekçisi vardı ve bu sebeple başarılı oldu. Yukarıda da dediğim gibi, kadın kadının düşmanı değil, dostu ve destekçisi olsun...
Herkesin, özellikler erkeklerin izlemesini isteyeceğim bir film. Bir söz var, 'Müziğe ya yetenekli doğarsın ya da doğmazsın, müziğin cinsiyeti yoktur.' çok iyiydi...
Film hakkında oturup uzun uzun yazabilirim ama okuyan çok olacağı için sizi birazda merakta bırakmak istiyorum, eğer izlemediyseniz listenizin en üst sırasına almanızı isteyeceğim. :)
Şimdi ya da gelecekte her alanda erkek egemenliğinin artık bitmesini, kadın erkek eşit şekilde yaşamasını, erkeğin kadına, kadınında erkeğe saygılı olmasını diliyorum...
Yüzyıllar önce kadına verilmeyen değer hala devam ediyor çünkü...




Bu ay ki BCP detayları için Burayı tıklayabilirsiniz^^
Katılmak istiyorum derseniz yorum olarak ya da sosyal medyadan bana ulaşabilirsiniz. :)
Film izleyecek olanlara şimdiden keyifli seyirler... 
Bu ayki etkinliğe katılan herkesin emeğine sağlık^^



Buralarda da varım^^



26 yorum:

  1. Kadın-erkek fark etmez, başarı hikayelerini seviyorum. İnsana ilham veriyor. Listeme ekliyorum. Bu sıralar dizi izleyemiyorum belki bu filmi izlerim. :) Kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende, en sonda başarmanın sevinçlerini yaşıyorlar yaa, sanki ben başarmışım gibi hissediyorum. :)

      Sil
  2. Böyle hikayeleri seviyorum ama aşkı karıştırmasalar da olurmuş sanki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet olurdu ama kadının aşkı değil de hayallerini seçmesi bence filmi daha merak edilesi yaptı. :)

      Sil
  3. Bu film benim de listemde mutlaka izleyeceğim emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, yorum yaparsan okumak isterim. Keyifle izle^^

      Sil
  4. Böyle bir filmin varlığından bile haberim yoktu, güzel bir filme benziyor. :)

    YanıtlaSil
  5. Bu filmi görmemiştim. Sen yazmasan gözümden kaçardı belki. Şimdi inceleyeceğim. Teşekkürler :-)

    YanıtlaSil
  6. İlk defa gördüğüm bir film. Gerçek bir hikayeden yola çıkılması ilgimi çekti. Listeme ekliyorum güzel bir yazı olmuş emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, herkes izlemeli bence. :)

      Sil
  7. ama siz böyle güzel filmler sunmaya devam ederseniz benim boynum kırılacak sonunda. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boynum çok ağrıyor çünkü. O yetmez gibi şimdi bir de bacağım ağrıyor. Yavaştan çürüyorum kızlar...

      Sil
  8. Afiş görkemli duruyor, konusu da fena değil. Ama filmden kesitlerde görülen o kostümler şahane :) Filmi sevmesem onları severim o derece :)) Merak ettim filmi. Eline sağlık ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet onlarda çok güzeldi, ben de sevdim. ;) Ama bence filmi de seveceksin. ;)

      Sil
  9. oooo izleyim bunu iyimiş yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzledin diye anladım ben, ismini bilince. :D

      Sil
  10. İkiizz ikiiizzz benim sayemde izleyip, yorum yaptığın için bir teşekkür beklerdim ama neeyyseee! Böyle güzel bir filmin yorumunu yaptığın için teşekkürler. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi ki izledin valla, benim ilgimi çekmezdi bile. :D

      Sil
  11. Çok güzel bir filme benziyor, gerçek hayatta uyarlama olması ise filmi daha bir güzelleştiriyor. İzlemek lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten güzeldi, sevmemek imkansız bence ama zevklerde belli olmuyor. :D

      Sil
  12. Gerçek hayattan başarı hikayelerini konu alan filmleri izlemeyi seviyorum. Bu filmi daha önce duymamıştım, sayende öğrenmiş oldum. Listeme ekledim hemen, teşekkürler. 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, bunu da seversin bence. :) Rica ederim^^

      Sil
  13. biraz aksiyon yaratmak için kadın aşk ile kariyer arasında seçim yapmak zorundaymış gibi bir şey yapmışlar sanki bu kısmını beğenmedim ama nefis müziklerle dolu bir film olduğu belli olduğundan izlerim mutlaka :) yani bence adam seviyor olsa destekler yanında durur değilse aşk falan yokmuş aslında ortada :)

    YanıtlaSil

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D