28 Mart 2021 Pazar

Başıbozuk Sevdalar//Canan Tan Kitap yorumu-(Blogları Canlandırma Projesi)^^

 Selamlar^^
Mart ayı Blogları Canlandırma Projesi'nde bu ay Kadınları konu alan kitap, film ya da dizi izleyecektik. Ben bu ay kitap ve filmden yana kullandım oyumu. Dizi uzun olduğu için bundan sonra çok nadir dizi izlerim gibime geliyor. Yorumuma geçmeden önce BCJ hakkında bilgi almak için Buraya tıklayabilirsiniz. ;)
En son ne zaman Canan Tan okudum hatırlamıyorum, şu anlık yeni çıkan ama almadığımız bir iki kitabı var ama ilk okuduğum kitaplar gibi olmadığı için pek alma taraftarı olamıyorum. Bu kitabı ne zaman aldık onu bile hatırlamıyorum, kitaplıkta denk gelince yerinde kalmasın daha fazla deyip başladım. Özlemişim, gerçekten özlemişim Canan Tan'ın kalemini. Kitabında ise Şiir'in başından geçen sevdaları konu alıyor. 


“Suç bende! Acılarımı dışa vursam sorun yok. Ama olabildiğince acılaşmış sözcükleri ortalığa saçacağıma yutuyorum. Pervasızca zehirliyorlar beni...” diyor Şiir. “Kardeşlik zorunlu arkadaşlık, arkadaşlıksa seçilmiş kardeşliktir” dedirten bir can dost, Eda var yanında. Ve Şiir’in hayatına dokunan üç erkek... “Bugüne kadar duyduğum, okuduğum, dinlediğim ya da seslendirdiğim bütün şiirlerden daha güzelsin!” diyen Ezel. “Aşkın yaşı yoktur, mantığı da” tezini savunan Baran. Ve hikâyesi, “Seni herkesten kıskanıyorum” ile “Nereden sevdim o zalim kadını” arasında sıkışıp kalmış bir Recep. Şiir’in ruh hali ise karmakarışık. Şöyle ifade ediyor kendini: “Bütün renkler çekip gitmiş hayatımdan Siyaha, beyaza razıyım da... Kapkara bir kuytunun derinine itivermişler beni Gözlerim gökkuşağının yedi rengine hasret Dokunsalar tel tel dağılacak yüreğim Beynimse çoktan yükünü almış Darmadağın...”

Şiir anne ve babası ayrıldıktan sonra anneannesiyle yaşayan, aile sevgisine hasret büyüyen biri. Bunlara rağmen okulunu okuyup üniversitesini devam eden Şiir dostum, kardeşi dediği Eda ile tatil köyüne staj yapmaya gider. Hem zorlu hem de eğlenceli geçen stajları Şiir'in hayatına giren Ezel'le değişir. Ezel'in tavırları, ona olan düşkünlüğü Şiir'inde aklını çeler. Yazın bitmesiyle okula dönen Şiir'le beraber gelen Ezel'le önemli kararlar alırlar ama Şiir'in öğrendiği şeylerden sonra hayatı alt üst olacaktır.
İkinci kısımda ise karşımıza Baran çıkıyor. Ezelden sonra hayatını düzene sokmaya çalışan Şiir mezun olmuş, işe girmiş, Eda ise evlenmiştir. Eda'larla müptela oldukları restorana sürekli giden Şiir'e sevdalanan Baran'ın davranışları hoşuna gider. Yaşı kendinden büyük olsa da düşünce yapısını beğenen Şiir Baran'la denemek ister ama onunda söylemedikleri vardır. Ortaya çıkan gerçeklerden sonra Şiir Baran'dan da ayrılır. Recep hakkında bir şey söylemek istemiyorum, onu okuyup öyle öğrenin derim.


Hayatın içinden geçen bir hikayeymiş gibi okudum, Recep bir önceki kitap olan Issız Erkekler Korosu'nda varmış ama inanın hiç hatırlamıyorum. Yıllar oldu, hatta oradan bir karakter daha konuk oldu bu kitaba. Şiir'in yaşadıkları, hatta yaşamaya devam ettiklerini okudukça güçlü duruşuna hayran kaldım. Tabii bir yerde yaptığı şey çok, ne bileyim değişikti. Gerek var mıydı ki? Evet zorla oldu ama ne bileyim başka türlüde olabilirdi, yani yanın alması falan. Okuyanlar anlamış olabilir.
Sonrasında ailesi hakkında ki izlenimleri okuyunca üzüldüm, ilerleyen zamanda yaşananlar ise hak etmediler ki dedirtiyor. Hatta yuva yıkanın yuvası olmaz mevzusu açık açık ortada, çok acıydı.
Şiir ve Eda'nın arasındaki dostluğa da hayran kalıyor insan, Şiir'in üvey kız kardeşi var ama görüşmüyorlar, o da Eda'yı öz kardeşi ilan etmiş. En azından bir destekçisi vardı.
Şiir'in hayatına giren üç erkeğe de sinir oldum ama okuyunca yeter yaa dediğim kişi ne yazık ki Baran oldu. Şiir'in hayırlarına rağmen sürekli inadına bir şeyleri yapması beni çileden çıkardı, Şiir nasıl sevdi bunu diyor okur. Tabii Canan Tan'ın biraz absürt kadın karakterleri olunca böyle bir karakterle karşılaşmak ilginç oldu. Şiir'in yalnız kalışı, bazı şeylere tek başına karar verememesi ve yaşadıkları içimi acıttı, üzdü beni.

Hazır Canan Tan dedik ona da değinip son satırları yazayım. Yukarıda da dediğim gibi özlemişim kalemini, eski kitaplarına özlemim arttı her ne kadar çok fazla sinir olmuş olsam da. Şu anlık Hasret var aklımda almak istediğim, umarım onda eskiye dair güzellikler bulabilirim. Her ne kadar kitaplarında bizi sinir edecek illa bir şeyler çıkarsa da gerçekten çok iyi yazıyor kadın. 👏


Şiir'in dik duruşu, hayata sıkı sıkı tutunması, ne yaşarsa yaşasın ayağa kalkmasını okuyacağınız, içimizden biriymiş gibi onu seveceğiniz kitaplardan biriydi. Son satırları çok güzeldi ama Şiir'in sonradan neler yaşadığını merak ettim, doğru erkeği buldu mu acaba?
Akıcı, hemen bitecek kitaplardan biriydi, Şiir'in hayatını, yaşadıklarını merak ediyorsanız deneyin derim. :)



Kitaba Puanım 5/4^^





Alıntılar^^


İkinci kızına ise "Türkü" dedi babam. Kulağıma fısıldadığı dizeleri bir yana bırakıp türkü çığırmaya tercih ediyordu artık.
Canı sağ olsun, istediği gibi davranmakta özgürdü tabii ki. Ancak aklımın takıldığı bir nokta vardı: Hem "şiir" okuyup hem de "türkü" çığıramaz mıydı insan?


*****


O gece odalarımıza çekildiğimizde uzun uzun düşündüm. Özgür olmanın, hiç kimseye hiçbir konuda hesap vermek zorunda olmamanın huzurunu hissettim içimde.



Alıntıya Not: Yazarın bence özgürlükle alıp veremediği bir şey var. :/ Tabii ki herkese özgürlük, kimseyi kısıtlamamak lazım ama okuyanlar bilir, Canan Tan'ın özgürlük isteyip başını taşlara vuran çok karakterlerini gördük. :P 





Başka yazılarımda görüşmek dileğiyle^^



Buralarda da varım^^



26 yorum:

  1. Bu tarz kitaplara olan ilgimi Bukre'den sonra kaybettim nedense. Okuyalım gelmiyor ama sevgili blogger güzel bir tanımlama olmuş, ellerinize sağlık. Daha önce hiç Canan Tan okumadım, nasip olur mu bilemem ama bu konu dışında konularda yazıyorsa okumak isterim, bilgilendirmenizi de beklerimm ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer Canan Tan okumak isterseniz bu kitabı ya da Pembe ve Yusuf'dan başlayabilirsiniz. Tabii Bukre nasıl bir kitap bilemiyorum, aklıma gelenlerle size öneride bulunayım dedim. :)

      Sil
    2. teşekkür ederim sevgili blogger. listeye eklendi :)

      Sil
  2. Yazarın kaleminden iki kitap okumuştum :) Dili gayet akıcıydı emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet akıcılığı ve yazım stili çok güzel, bir de daha ilgi çekici konular yazdı mı tamam. Yüreğim Seni Çok Sevdi'den sonra çoğu kişi okumayı bıraktı ne yazık ki. :/

      Sil
  3. Daha önce Canan Tan okumadım sanırım. Ay okunacak o kadar çok kitap var ki! Sen bana bir kaç kitabını tavsiye et. Bir bakayım ben onlara. Kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Piraye'yi ilk oku o zaman, çok güzeldir. :)

      Sil
  4. Okuma listem öyle uzun ki buna sıra gelir mi bilmem ama yazını çok beğendim, kalemine sağlıkk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, elinde varsa ve zamanın da bir gününü alacak bir kitap. :)

      Sil
  5. Bundan on sene önce yazarın dört kitabını arka arkaya okumuştum. En çok okunan romanlarını. Yazar gerçekten akıcı yazıyor ama kitaplarını çok sevemiyorum. Senin de dediğin gibi kadın karakterleri biraz değişik :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karakterlerini sevebilsek yazar daha çok sevilir bence. :)

      Sil
  6. Ahh Canan Tan! Bir türlü sevemedim kitaplarını :( Eline sağlık canım ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karakterleri insanı sinir etse de çektiği konular ve kalemini seviyorum :D Teşekkürleeer^^

      Sil
  7. Kitabı okumadım ama Şiir Yüreğim Seni Çok Sevdi Aslı'yı andırdı. Canan Tan'ın gerçekten kadın karakterleri benzer ve alıştıklarımızdan farklı oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiir yine de Aslı'dan çok çok iyi, Aslı hiç kimselere benzemiyorum, şahsına münhasır bir karakterdi. :D

      Sil
  8. Canan Tan kitabı okumadim hic. Fakat konu ilginc duruyor. Gerci kadin karakterlerini de biraz farkli bulmus sanirim sen ve diger okurlar. Ayrica daha once hic Turk edebiyatindan eserlerde karakterlerin diger eserlere konuk oldugunu gormemistim sasirdim. Canan Tan kitabi okuyacagim zaman buna bakacagim Ins. Emegine saglik😊

    YanıtlaSil
  9. Canan Tan hiç okumadım ama okuyasım da gelmiyor. Yine de fotoğraf öyle güzeldi ki insanda kitaba karşı sempati uyandırıyor :D Eline sağlık onun için ^^

    YanıtlaSil
  10. bilmediğim bir yazar ama okunurmuş demekki, teşekkürleer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canan Tan'ı tanımamana şaşırdım :D Okumayan bile biliyor normalde. :D Bu kitabı güzeldi, evet okunabilir. ;)

      Sil
  11. Sen sevdiysen ben de okuyabilirim ikiz. Yorum için emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Uzun süredir Canan Tan okumadığımı fark ettim yorumunu okurken 😃 bu kitabını henüz okumadım, sen sevdiysen şans verebilirim ben de hem hasret gidermiş olurum. 🤭

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzun yıllardır okumuyorsan iyi gider bu kitap, şimdiden keyifle oku^^

      Sil
  13. Ortaokuldan beri Canan Tan okumadım o zamanlar çok popülerdi ama bana hep aynı konuları evirip çevirip yazıyor gibi geliyordu belki yine denerim bu kitapla :)

    YanıtlaSil

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D