25 Mart 2023 Cumartesi

Küçük Detaylar//Lauren Asher Kitap Yorumu^^

 Selamlar^^
Nasılsınız, nasıl gidiyor hayat? Hayatımıza devam ediyor olsak ta yüreğimiz buruk. İnşallah böyle şeyler bir daha yaşanmaz.
Ağır romanlar okumaktan kaçınıyorum, dram zaten uzak olsun benden ama bazen okunuyor işte. Ama bu zamanda eğlenceli kitaplar şart sanki, diğer türlü olmuyor gibi.
O yüzden bir kaç tane kafa dağıtıcı kitaplar okudum, okumaya devam ediyorum.
 Bu kitabımızın da ikincisi daha yeni çıktı, öyle olunca hadi birinciyi okuyalım ki ikinciyi okuyabilelim dedim. İlk çıktığında herkes çok merak ediyordu ama çeviriden dolayı kimse almak istemedi. O yüzden bende geri planda kalmıştım ama ikinci baskı olana kadar büyük ihtimal seri tamamlanacak. :D Bekleyemem dedim ve riske girmeden ikinci el olarak aldım.
Bu arada çeviri çeviri dediler, en çok beni rahatsız ediyor çeviri hatası ama ben öyle abartılacak kadar hata görmedim, neden bu kadar abarttılar anlamışta değilim.



Rowan
Peri masalları yaratma işindeyim.
Tema parkları. Üretim şirketleri. Beş yıldızlı oteller.
Dreamland'i yenileseydim her şey benim olabilirdi.
Zahra’yı işe almak başlangıçta gayet iyi bir fikirdi ama onu öptüğümde tüm plan değişti.
Bir sahte ad kullanarak ona mesaj attığımda işler kontrolden çıktı.
Nerede hata yaptığımı anladığımda artık çok geçti.
Benim gibi insanlar mutlu sonları mahvetmek için vardır, yaşamak için değil.

Zahra
Dreamland'in en pahalı yolculuğunu sarhoş kafayla eleştiren bir teklifte bulunduktan sonra kovulmalıydım.
Bunun yerine Rowan Kane bana rüya gibi bir iş teklif etti.
Şimdiye kadar tanıştığım en zor patron için çalışmak zorunda kaldım.
Rowan kabaydı ve tamamen yasaktı ama kalbim umursamadı.
En azından sırrını keşfedene kadar.
Milyardere paranın her şeyi çözemeyeceğini öğretmenin zamanı gelmişti, özellikle de konu aşksa.

Zahra eskiden yaşadığı olaylar yüzünden güven problemi yaşamaktadır ve olduğu yerde durmak onu güvende hisseder. Bir gün çalıştığı şirket yapılanmak için öneri isteyince arkadaşının zoruyla öneri sunar ve bir anda kendini hiç ummadığı bir konumda bulur.
Zahra'yı sevdim ama bazen dik başlılığı sıkıcıydı. Sonuçta işler farklı olsa da Rowan'a sürekli bağırması vs. hoş değildi. Bu tarz karakterleri sevmiyorum, yani ne bileyim işler farklı olsa da eğer adı konmamış bir şey varsa karşındaki patronun ona göre davranılmasını isterdim.
Yaşadığı güven problemini o kadar iyi anladım ki, hatta onları o yapan kişinin yanına koyması çok sinirimi bozdu, böyle gidip ağzını burnunu kıracaksın.
Neyse, hak ettiğini yaşadı o kişilik ama bunu Zahra'nın yapmasını çok isterdim.


Dedesinin mirasını almak için şartlarını yerini getirmek için belli bir süre Dremland'da kalmak zorunda kalan Rowan tasarım için yeni fikirler arayışındayken Zahra ile tanışır. Daha ilk görüşte Zahra'dan etkilenen Rowan zamanla kişiliğinden de etkilenince işlerin gidişatından hoşlanmasa da aslında mutlu olduğu zamanların çokta uzak olmadığını fark eder.
Rowan klasik ağır abi karakterimiz, gülmez, güldürmez falan ama Zahra'dan sonra bunlar değişiyor tabii. Burada Zahra'nın sürekli işte azıcık güldü, kahkahasını ilk defa duydum olayları tatlıydı.
Sakladığı bazı şeyleri anlıyoruz ama güven sıkıntısı yaşayan Zahra'yı da anlıyoruz. Beni şaşırtan şey bunların erkenden ortaya çıkması, güzeldi. :)
Geçmişte ki hayallerine tekrardan başlaması çok hoşken, bunlardan bazı sebepler yüzünden vazgeçmesi üzücüydü. Bazı yerlerde kıskandım tabii, adam hayalleri için bazı teknoloji aletler alıyor şak diye, vay anasını dedim, Rowan bana da sponsor olur musun? :D


Kitabın yarısına kadar çok eğlenceliydi, sonrasında da güzeldi ama o ilk yarısında ki tatlı konuşmalar vs yoktu. Mesela o mesaj olayı aşırı aşırı tatlıydı, yani onları yazarken Rowan'ın mutlu olması bence kitabın en can alıcı, güzel yerleri oralardı.
O kadar zenginler ki özel uçakla gidip geliyor Rowan bey, sonradan Zahra'yı alıp bir yerlere götürmesi, sevdiği şeyleri sürpriz yapması çok tatlıydı ama izlemediğim, okumadığım halde(Fragmanlar, reelsler sağ olsun) bu kısımları grinin elli tonuna benzettim. Gerek yoktu bence, Zahra'nın da her şeyi kabullenişi şok etti beni. :D
Rowan'ın yaptığı güzel jestlere hayran kaldım, ufak kıskançlıklar, Zahra'nın kız kardeşine yaptıkları falan bence çok minnoştu.
Bu konuya değinmesi güzeldi^^

Sevmediğim şey illa ki oldu, mesela Zahra'nın arkadaşı. İlla koyacaklar kitaplara.
 Sonra bazı şeyler değişince işler değişiyor tabii, bu sadece kitap için değil dizilerde de işler değişince bi hoşlaşmıyorum. Yine de güzel ilerleyip bitti.
Kitabı hem Zahra'nın gözünden hem de Rowan'ın gözünden okuyoruz, en en en sevdiğim. Bence az da olsa iki karakterinde gözünden okunmalı, bakalım diğer karakterimiz ne düşünüyor diye. ;)
Yazarın kalemi akıcı, belli kesimler klişe ama okutuyor. Dreamland diyor ama bildiğimiz lunapark, korku tünelleri falan. Sadece tasarım konusunda aklıma yatmayan yerler oldu, acaba o da çeviri yüzünde mi bilemedim. :D


Okuduğum yorumlara göre ikinci kitap daha çok sevilmiş, zaten anlaşmalı evlilik falan var ki bu kitapta o karakterlerimizi az da olsa görüp, okuyoruz o saniyeden sonra cidden merak ettim ben.
Kısa zamanda ikinci kitabı da okumak istiyorum, bakalım o ne zaman olacak. Genel olarak bu tarz konuları seviyorsanız bakabilirsiniz, çeviri için gerçekten abartıldığını düşünüyorum, o yüzden bekletiyorsanız bence bekletmenize gerek yok alabilirsiniz. :)



Kitaba Puanım 5/4^^



Alıntılar^^


Bu kadını ne tür orman perilerinin yetiştirdiğini resmi olarak bulmam gerekiyor çünkü onun gerçek dünyanın bir ürünü olmasına imkân yok.

*****


Zahra: Tabii değildir. Ama karanlıktan geçmezsek nasıl her sabah doğan güneşin değerini anlayacağız?



*****


Tek yapabildiğim gülümsemekti. Eğer kendime inanmak böyle bir şeyse, keşke biraz daha erken başlasaydım. Fikirlerim çalınmadan ve ruhum ezilmeden önce.


*****


Scott: Ama o filmin on yedi versiyonuna kim ihtiyaç duyar?
Ben: On sekiz tanesiyle mutlu olacak aynı insan.
Scott: Sen eşsizsin.
Ben: Eşsiz benim ikinci adım.



*****


Yüzü güneş gibi aydınlandı. O kadar parladı ki diğer her şey ona kıyasla soluk kaldı. 


*****


Scott: Bunu gördüm ve seni düşündüm.
Göğsümde hızla atan kalbim, Scott'in beni düşünmesi hakkında hissettiklerimi ele veriyordu. BuzzFeed testinden gönderdiği bağlantıyı açtım.
"Gurur ve Önyargı dizisinden En Sevdiğiniz Karakter Hangisi?" testi.
Yemin ederim bayılıp sandalyeden düşecektim.


*****

Şu ana kadar yaşadığı hayat kaygıyı teşvik eden bir hayattı. Zengin ve mutsuz olmaktansa fakir olmayı tercih ederdim.





Bir yorumun daha sonuna geldik, yeni yazılarımda görüşmek üzere^^





Buralarda da varım^^





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D