24 Temmuz 2021 Cumartesi

Kağıt Prenses//Erin Watt Kitap Yorumu^^

 Selam^^
Yine ben ve yine sosyal medyadan aşırı övüldükten sonra aldığım kitabım sizlerle. Kağıt Prenses yeni çıkan kitaplardan, bu aralar yayıncısı bütün okurlardan takdiri kazanıyor çünkü daha bir kaç ay olmadan serinin üç kitabı da yayımlandı. Şu an son kitap dağıtılmaya başlandı mesela. İlk siparişi verdiğimiz zaman ikinci kitabı da ekledik ama ikiz beğenmezsin almayalım dedi. Ama iyi olmadı bu, iler ki siparişlerde son iki kitabı da alacağız çünkü. :P Kitabı beğendim, cidden çok güzeldi. Yazarın kaleminin akıcılığı ise on numaraydı ama sosyal medyada övüldüğü kadar yoktu maalesef. Kötü değildi, cidden beğendim, sevdim de hatta ama arkadaşlar fazla abartıya gerek yok. En basitinden kitabın üstünde yazan Royal Ailesi seni mahvedecek ne alaka? Ben kahrolan, mahvolan kimseyi görmedim kitapta. O son hariç tabii. Neyse. :P


Royal Ailesi seni mahvedecek.
Ella Harper ne olursa olsun hayatta kalmayı başarırdı. Tüm hayatını annesinin peşinde oradan oraya sürüklenerek ve bir gün bu çamurun içinden çıkacağını umarak geçirmişti. Annesinin ani ölümüyle ise artık yapayalnızdı. Ta ki Callum Royal birden ortaya çıkana kadar.
Ella'yı özel okullar, malikâneler ve ondan nefret eden beş erkek kardeş bekliyordu. Hepsi birbirinden çekici ve zalim olsa da, ondan kurtulmak için her şeyi yapabilecek olan Reed Royal'la boy ölçüşemezlerdi. Ella'nın oraya ait olmadığını düşünen Reed belki de haksız sayılmazdı.
Zenginlik, ölçüsüzlük, aldatma ve her kapının ardında başka bir günahla, Ella Royal Malikânesi'nde tutunmak istiyorsa önce kendi yolunu bulmak zorundaydı.

Ella annesi öldükten sonra liseyi bitirip, üniversiteye gitmesi için para kazanması ve bu süreci sessiz sakin, kimseye bulaşmadan atlatmasını istemektedir. Bir gün okulun müdürü yanına çağırdığında odada olan adamı görünce hayatının hayal edemeyeceği kadar değiştireceğini fark edemez.
Adam tanımadığı babasının arkadaşı olduğunu ve Ella'nın varisi olduğunu söylemektedir. Altından başka nedenler olduğundan şüphe eden Ella işi kaçmakta bulur ama varisi tahmin edemeyeceği kadar zengindir ve onu eliyle koymuş gibi bulur. Olayı anladıktan sonra peşinden giden Ella saray gibi eve gittiğinde birazda olsa mutlu olacağı sırada ona ters bakan ve kaale almayan beş erkekle karşı karşıya kalır. Gideon, Sebastian, Sawyer, Easton ve Reed. 
Ella'nin baştan gözü kormuş olsa da kaçsa bile yakalanacağını hesaba kattığı için evde kalmak durumda kalır. Zamanla evin içinde yaşanan olayları ve çatışmaları gördüğünde ise Royal aile üyelerinin hepsinde derin yaralar olduğunu fark edecektir.


Ella karakterinin yaşadıklarını okuduğum zaman, güçlü, dişli bir kız bekledim ama olmadı. Normal bir yaşantıdan geldiğini okusaydım tamam derdim ama geldiği yeri ve uğraştığı insanları okuyunca kardeşlerle ve gittiği özel okulundaki görgüsüz zengin veletlerle iyi baş edebilirdi dedim. Evet cevaplar verdi, herkesi susturmayı başardı ama yazar bazı kısımları yazarken ne düşündü acaba. Spor salonunda geçen mevzu bence daha farklı olabilirdi, çok zekice yazılmamıştı oralar ne yazık ki.
Ya da Royal veletleri kıza saçma sapan iftiralarda bulunduğu zaman karşılık versene, inan o vermedikçe ben çıldırdım. :P
Royal ailesi hakkında bir şey yazmak istemiyorum, okuyacak olanlar okuyup tanısın diyorum. Birazdan ufak bir spoiler yazacağım o zaman okuyanlarla sohbet edebiliriz. ;)

Kitap diğer zengin veletlerin egolarının tavan yaptığı, burslu mu hadi ezelim tavırlarının olmadığı nadide eserlerden biri. Evet, aynen öze. Kitapta sırf soy ismi öyle diye yanlarında kalan kıza bile kötü davranmıyor bu okuldakiler, sadece takıldıkları kişilere dikkat etsinler yeter. Ne demek istediğimi anladınız, Royal ailesi. :P Ella bu konuda şanslı oldu, okulu bırak Royaller bile kendilerine laf gelmesin diye ellerinden geleni yaptılar. Bu kısımlar diğer kitaplardan farklı olduğu için sevdim.

Azıcık Ella'yı temsil eden gif.

Kitabımız genç yetişkin, ona göre okumanızı tavsiye ederim. Ben aldığımdan böyle bir şey olduğunu bilmiyordum, okudukça anladım. Buna rağmen yine de sevdim. Sadece hayal ettiğimi kitapta bulamadığım için üzüldüğümü dile getirmek isterim. Yukarıda da yazığı gibi Royal ailesi seni mahvedecek,  bu cümlenin hakkını en azından kitabın ilk yarısına kadar verselerdi.
Umarım ikinci ve üçüncü kitapta az da olsa görürüz.
Bu arada yazarın ne kadar yufka yürekli olduğunu da son bölümlerde görüyoruz. Bu kısmı spoiler olarak yazacağım. :)
Hazır spoiler dedik başlayalım o zaman. ;)


-SPOİLER BAŞLANGICI-

İlk olarak Ella'nın babası kanun kadar zengin, Ella babasının zengin olduğunu bilemesine rağmen halen daha Royal ailesine bel bağlaması saçmaydı, en azından bu konu hakkında bir şeyler yazsaydı yazar. Ne bileyim babası aslında zengindi ama battı, ya da henüz dna testi yapılmadığı için tam olarak ne olacağını bilmediği için Royal ailesi B planı olsaydı falan. Sonuçta babası ilk zamandan beri dışlamıyor kızı, kızının olduğunu bile sonradan öğreniyor. Yazar bu kısımları çokta önemsememiş ne yazık ki. Okuyanlar taktığı konuya bak diyecekler ama bu tarz mantık hataları inanın göze batıyor.
Mesela son kısımlarda multi milyarder olan Ella bundan sonra Royallerinde yanında kalmasına gerek yok diyeceğim ama reşit değil, hadi buna tamam diyorum ve es geçiyorum asdfghjklşi
Royal kardeşlerinin daha çok sert olmasını isterdim. O cümlenin hakkını Ella'nın eve adım atmasına pişman ederek vermelerini beklerdim. Saçma salak hallerle değil. Bu kısımda Ella'da saçmaladı ama neyse. :P Kız önceden sanki kafede garsonluk yapıyordu. -_-
Şiddet yanlısı biri değilim ama eğer iddialı cümlelerle okuru kendine çekeceksen en azından bunları yap, zaten Ella'yı tanıdıkça çocuklar yumuşuyor, hatta çok iyi oluyorlar. Buraları okurken çok sevindim yalan değil, mesela Easton'la aralarının iyi olmasına bayıldım, ama yukarıda da dediğim gibi en azından yarısına kadar farklı bir şeyler olabilirdi.
Ve son kısım, okurken şok oldum, ha şimdi kitap hakkını veriyor dedim çünkü böyle ş*refsizlik bekliyordum ama sonra sırf meraktan ikinci kitabın ilk sayfalarını okudum. :D
İkinciyi okuyanlardan bana hak verdi bence, kız Ella çok iyi yaptın da dönüşün bence çok sıradan olacak, öyle bekliyorum asdfghjklş Devam kitaplarından şimdilik fazla beklentim yok çünkü. :D

-SPOİLER SONU-


Kitabı bitirirken çoğu sırların açığa çıkmadığını fark ettim. Yazar çakal, devam kitaplarda ne gibi gerçekleri öğreneceğiniz kim bilir. Hele Gideon'un olayını çok merak ediyorum ama tahmin de ediyorum, hatta çıkarsa inanın şaşırmam, sadece yazar beni başka türlü şaşırtmak isterse ona hayır demem. Hadi bakalım, şaşırt beni Erin Watt!!!! :D
Kapaklara bayıldım bu arada, hele ikinci kapak. 😍 Buraya da ekleyeceğim, birazdan görürsünüz. Yılın en iyi kapağı ilan ediyorum seni Eyy Royal serisi.(Büyük ihtimal seri ismi bu :P)
Okuyacak olanlara küçük tavsiye, çok beklenti içinden başlamayın. Sizde seversiniz ama bitince ben böyle beklemiyordum yanılgısına düşmeyin diye orta seviyede beklentiyle başlayın. O da şöyle oluyor, çoooook iyi değil ama çoook kötü de değil. Bunu düşünerek başlayın. :)


Bizim kapaklar 
Orijinal Kapaklar


Sizce hangi kapaklar??



Kitaba Puanım 5/4^^




Alıntılar^^


Bütün bu lüks ve güzellik beni korkutuyordu çünkü deneyimlerine göre güzel şeylerin ardından genellikle kötü sürprizler gelirdi.



Buralarda da varım^^

5 yorum:

  1. Ben Ella’yı sevmiştim bu kitapta ama ikinci kitabında çok da hoşuma gitmemeye başlamıştı. Abartıldığı konusundaysa sana kesinlikle katılıyorum.

    YanıtlaSil
  2. Kraliyet temalı şeyler çok hoşuma gider, kitap da hoşuma gitti. Ben orijinal kapakları daha çok beğendim. Kapaklarda insan figürleri, yüz falan çok hoşuma gitmiyor. Tanıtım ve yorum için teşekkürler! Emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Orijinal kapakları daha çok sevdim. Konu çok bilindik gibi. Kadın karakterlerin pasif olmasından sıkıldım artık. En azından gece yastığa başlarını koydukları da "keşke şunu da deseydim" diye hesap kitap yapmalılar 😂

    YanıtlaSil
  4. Bu gibi güncel kitaplardan nedense istediğimi alamama gibi bir durumla karşılaşıyorum sürekli... O yüzden uzak duruyorum biraz. Sende sanki pek dilediğini anlamamışsın gibi...

    YanıtlaSil
  5. Bence bizim kapaklar daha iyi :-)

    Ben Nora'da görmüştüm bu seriyi. Güncel kitapları çok takip edemiyorum. Sizlerin sayesinde bilgi sahibi oluyorum.

    YanıtlaSil

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D