7 Ocak 2017 Cumartesi

Siyah Kar//Juliette Sobanet Kitap Yorumu^^

Merhabalar^^
Yine ve yeniden kitap yorumlarıma devam. Bazı sıkıntılarımı diğer, Psikopar 2 yorumunda bahsetmiştim. Şimdi yorum sıra ise Arkadya Yayınlarından Siyah Kar'da. Uzun zamandır Arkadya okumuyordum, iki kitap arasından seçim yaptım ve kazanan ise tabi ki Siyah Kar'dı. Arkadya Yayınları sevdiğim bir yayınevi olduğu için arayı fazla açmadan sık sık kitaplarını okumayı düşünüyorum^^


Zaman adeta sihirli bir değnek gibidir. Ya tamamen olacakları değiştirirsiniz ya da geçmişin gölgesini "Son bir kez daha gördüm karlar arasındaki yüzünü. Bu kez konuşmadı. Menekşe gözleri her şeyi açıklıyordu. Çok geç kaldın diyordu sanki. Çok geç kaldın."İkizlerin birbirini hissettikleri söylenir. Tıpkı gazeteci Jillian Chambord'un, korkunç bir rüyadan karlı sabaha uyandığında ikizi Isla'nın başının dertte olduğunu hissettiği gibi. Yollarını ayırdıktan altı sene sonra Samuel Kelly'nin dedektif olarak Jillian'ın karşısına çıkması iyiye işaret değildir. İkizi Isla, iki genç kızla birlikte İsviçre'den Paris'e giden gece yarısı ekspresinden kaçırılmıştır. 
Jillian, acı bir geçmişi paylaştığı ikizini bulmaya çalışırken, Yılbaşı Arifesi'nde tarihin yeniden yaşandığını keşfeder. Çünkü 1937 yılında Isla gibi başka bir genç kız iki kişiyle birlikte aynı trenden kaçırılmıştır. Jillian ve Samuel, olayı çözmek için gece yarısında Doğu Ekspresi treninde yolculuk ettiklerinde kendilerini çok farklı bir durumda bulurlar. Onlar artık 1937 yılındadır… Jillian bu zorlu yolculukta ikizini kurtarmaya çalışırken, Samuel'e olan hislerini dizginleyebilecek midir? Dahası artık onlar için bir gelecek var mıdır? 

Konusunu okuyunca vay bee diyor insan, gerçekten de konusu ve kurgusu sürekli oku beni mesajı veriyordu. Karakterleri sevdim mesela, olayların bu kadar ilginç olması ve acaba diğer sayfalarda neler olacak diye merak edişim çok oldu. Zaten kitabımız ince, birde yazarın akıcı diliyle kitabı ne zaman okudunuz ne zaman bitirdiniz belli olmuyor. 
Okuduğunuz ilk zamanda normal klasik bir hikaye gibi geliyor ama ilerledikçe bizi çok şaşırtan şeyler oluyor. Fantastik bir konuya girmesini açıkçası bekliyordum. Bir yorumda ve konuda okumuştum ama nasıl bir serüven olacağı hakkında tek bir fikrim yoktu. Peki beklediğimi karşıladı mı, evet karşıladı. Gerçekten inanılmaz ve güzel bir fantastik konusu vardı ama, işte aması var kitabımızın. Onu birazdan bahsedeceğim ama ilk olarak karakterlerimize odaklanalım.


Jillian karakterini sevdim, kardeşi, ikizi için kendini feda edecek bir yapıya sahipti. Geçmişte yaşanan olaylardan sonra ayakta kalması inanılmazdı. Gerçi ikizi Isla daha inanılmaz. Hele yaptıkları ve yapacakları beni çok şaşırttı ve takdirimi aldı. İntikamı fenaydı yani ;)
Birde Samuel vardı tabii, böyle kitaplarda erkek karakter olmazsa olmaz. Kendisini sevdim, hele ilk kitaba giriş anı falan harikaydı. Sonradan Jillian için dedikleri şse beni kalbimden vurdu :D
Yazarımız bazı karakterler için sağ gösterip sol vurdu resmen. Öyle bir izlenim bırakıyor ki bizde acabalar kafamızda dolanıp duruyor. Ve sonda bizi acayip şaşırtıyor. Gerçekler bir bir ortaya çıktıkça nasıl ve ne şekil şaşıracağımı bilemedim. :P

Kitabımızı sevdiğimi söyleyebilirim, yazarın kalemini de ama gidişat hakkında pek olumlu şeyler söylemeyeceğim. Konu ne kadar güzel ve akıcı olsa da yazar kitabı o kadar oldu bittiye getirmiş ki olaylar daha ilk sayfa da başlıyor soluklanmadan son sayfaya kavuşuyor. Böyle güzelim bir konuyu daha sakin, daha uzatarak yazabilirdi. O zaman tadından yenmezdi. Mesela Jilian hemen kendini olayların ortasında buluyor. Hadi onu geçtim,  her şey o kadar hızlı gelişiyor ki okudukça keşke biraz durulsaydı kitap dediğimiz oluyor. Bu da kitabı olumsuz yönde etkiledi ne yalan. Sonunu sevdiğimi söyleyebilirim. Beni şaşırtan bir kısım da bu oldu. Yazar sonu nasıl bağlayacak acaba dedim ama iyi iş çıkarmış, tebrik ediyorum bu konuda :)

Çıkacak kitaplarını okurum, eğer böyle hem klasik hem fantastik tarzında olacaksa tam benlik. İki sevdiğim tür bir arada gibi^^ Ama bu kitap gibi olaylar hemen gelişir biterse daha da devam etmem gibi geliyor. Çerezlik ve merak uyandırıcı bir kitaptı kendisi. Bu kısım haricinde sevdiğimi söyler, isteğe bağlı olarak alıp almama konusunu size bırakırım. 



Midnight Train To Paris kitabımızın orijinal kapağı. Şahsen her ikisi de güzel. Seri devamı farklı kişileri anlatıyor anladığım kadarıyla. Neyse çıkınca anlarız :D





Kitaba puanım 5/4



Alıntılar^^


Gizemin yanıtı bazen sandığınızdan daha karmaşıktır...


*****


Zaman adeta sihirli bir değnek gibidir. Ya tamamen olacakları değiştirirsiniz ya da geçmişin gölgesini...


Alıntılara not: Kitap içeriğinde alıntı bulamadım ama kitap kapağında ve iç kısımda yazan şeyleri çok sevdim ve sizinle paylaşmak istedim^^





Bir yorumun daha sonuna geldik, başka yorumlarda görüşmek dileğiyle^^



Buralarda da varım^^



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D