23 Ocak 2017 Pazartesi

Cress//Marissa Meyer Kitap Yorumu^^

Merhabalar^^
Kitap yorumları gelmeye devam. Bu sefer ki kitabım Ay Günlüğü sersinin 3.kitabı Cress. İkinci kitap Scarlet'ı çok yanlış zamanda okuyunca bu kitabı daha uygun bir zamanda okumayı planlamıştım. P.S. Zaten Boyun da Küçük kitabı bitince aklımdaki kitap belliydi. Kore&Kitap dostları Ay Günlüğü serisini okuyup, hakkında konuşuyorlardı, bende gaza gelip Cress'e başlamayı kafaya koydum^^ Seri okudukça azalıyor ve beni üzüyor ama her kitabın heyecanı ve merakı da hiç bitmiyor^^

Daha ufacık bir kız çocuğuyken, cadı onu ne kapısı ne de merdiveni olan bir uzay uydusuna hapsetti. Gelecekte bile, Kuleye Hapsedilen Genç Kızlar Var...
Cress, Cinder'ı Kraliçe Levana'nın hain planlarından haberdar etmek için her şeyi göze almıştı. Ancak ufak bir sorunu vardı. Çocukluğundan beri, hapsedildiği bir uyduda yaşıyordu ve ona eşlik eden tek şey internet bağlantılı ekranlardı. Elinde yalnızca bu ekranlar olunca, Cress'in de efsanevi bir hackera dönüşmesi kaçınılmazdı. 
Bütün Dünya; Cinder, Kaptan Thorne, Scarlet ve Wolf'un peşindeydi. Onlar ise Levana'nın planlarını altüst etmek için Cress'i esir tutulduğu uydudan kurtarmaya ant içmişti. Ancak bir şeyler ters gitti ve ekip üyeleri uzayın ortasında birbirlerini kaybetti. Kraliçe Levana ise hiçbir şeyin İmparator Kai ile düğününü engellemesine izin vermemeye, dolayısıyla Cinder'ın peşini bırakmamaya kararlıydı. 


Karakterlerimiz saniye durmadan, seri ve yeni kitap demeden maceradan devam ediyorlar. Bu sefer yeni bir karakterimiz daha var, Cress^^ Cadı tabiriyle, Levana'nın yandaşı(ismi bende kalsın),ihirbaz Cress'in engin yeteneklerini görüp dışarı çıkması zor olacak bir uyduya kapatır. Yıllarca teknoloji yeteneğini Levana'nın hain planlarında kullanan Cress yaşanan olayları ve gerçekleri görünce artık Levana'ya yardım ermek istemez ve Cinder'ı bulur. İşte bundan sonra gelsin maceralara, entrikalar^^
Bu kitabı diğer kitaplar gibi sevdim ama burada macera ve olaylar daha fazlaydı. Gerçi Cinder serinin en en ne beğendiğim kitabı ama neyse :D Scarlet biraz talihsiz bir zamana geldi ama olsun her kitap ayrı güzel.
İkinci kitapta dahil olan Kaptan Thorne'u bu kitapta daha fazla okuyoruz. Scarlet'da kendisini çok sevmiştim burada ise bayıldım <3 Yine yersiz esprileri yine maceraya her türlü atılışı vardı ama Cress'e olan davranışı ve Iko için yaptığı her şeyi unutturur. Iko demişken yine ve yeniden beni güldürmekten yerlere yatırdı^^ Iko'yu seviyorum yaaa <3
Cinder ise Dünya'yı kurtarmanın peşindedir ama ilk önce Kai ve Levana'nın düğününü iptal etmelidir. Başarıyor mu okuyun görün derim :)
Kai'yi Scarlet'daki gibi bu kitapta da çok az okudum :( Ama artı yönü de oldu, sürekli Levana'yi okumama gerek kalmadı. Gerçi kendisi inzivaya çekilmiş ama olsun, çok kötü bir karakter kendisi -_- Okumak dahi istenmeyecek kadar kötü -_-

Her kitabın bir masal karakterine uyarlandığını biliyoruz. Cinder Külkedisi, Scarlet Kırmızı Başlıklı Kız, Cress ise Rapunzel oluyor. Diğer masalları hem okumuş hemde izlemiştim ama Rapunzel'e bu zamana kadar hiç denk gelmedim. Kitabı okudukça ne oluyor böyle acaba merakıyla internete sarıldım. Sonradan her  şey yerli yerine oturdu. Bu kadına hastayım, masalları ustalıkla yeni ve distopya tarzına harika bir şekilde getirmeyi başarmış.
Cress son kitabın bir öncesi(Levana hariç) olduğundan bazı sırlar açığa çıkıyor. Mesela Cress hakkında ki gerçekleri öğrenince şok oldum ne yalan. Bu kadar da kötü olunmaz dedim.(Levana için!)
Kitap her şeyiyle iyiydi, gerek konu gerek karakterler gerekse kötülerin yaptıkları. Cress'in çoğu düşüncesine hem hayran kaldım hemde çok güldüm. Ama kız Dünya'yı tam olarak bilmiyor. Dünya ile ilk karşılaşması ve sonradan yaşananlar Cress için zor olsa da güçlü bir karakter yazmış yazar. 
Wolf ve Scarlet'a ise değinmeden geçemeyeceğim. Her iki karaktere de üzüldüm. Nedenini tabii ki söylemeyeceğim ama son kitap için geçerli olduğunu düşünüp üstünde durmadım. Wolf ise onna yapılanlar yüzünden muzdarip ama dayanmak ve Cinder'a yardım etmek zorundadır.

Kitabımızın sondan bir önceki kitap oluşuna gerçekten üzülüyorum. Seri bitiyor yaa :( Daha 3 kitap olsa da(Son kitap Uzak Yıldızlar) insan düşününce hüzünleniyor. O derece sevmişim ben bu seriyi. Ve seri bitince belki bir kere daha okurum diye daha şimdiden de düşünüyorum :D 
Fantastik ve distopya severlere kesinlikle tavsiyemdir. Benim gibi bu tarzı okumayı seviyorsanız ya da daha yeni başlayacaksanız hemen alın derim. 
Not: Okuoku'da halen daha kampanya da bu arada^^


Ay Günlüğü Serisi
Cinder için yorumum Tık Tık!
Scarlet için yorumum Tık Tık!



Kitabı puanım 5/5



Alıntılar^^


Aralarında iki tane ekran ve koskoca bir uzay boşluğu olsa da, Cress onunla sağlam bir bağı olduğunu hissedebiliyordu.


****

"Bilirsiniz, cesaret kendini bambaşka şekillerde gösterir."


*****

"Poz vermekten hoşlanmıyormuş," diye mırıldandı Jaccin dükkandan çıkarlarken. "Püf. Çok Aylısın."


*****

"...Bir kere zekisin. İkincisi cesursun. Düşüncelisin ve iyi kalpli..."
"Çekiciyim."
"Ve..."
"Karizmatik."
"Evet, karizmatik ve..."
"Yakışıklı."
Cress dudaklarını birbirine bastırıp ona öfkeyle baktı. Thorne muzipçe gülümsedi.
"Özür dilerim. Devam et."
"Ve birazda kendini beğenmiş."





Bir yorumun daha sonuna geldik, başka yorumlarda görüşmek dileğiyle^^



Buralarda da varım^^



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D