14 Temmuz 2018 Cumartesi

Bu Şarkı Hayatını Değiştirecek// Leila Sales Kitap Yorumu^^

Herkese merhaba^^
uzuuuuun bir aradan sonra bloga yorum giriyorum. Aslında bir sürü taslak vardı ama benim vaktim yoktu, yoksa dizi yorumları, film yorumları gırla. Sadece bunlara yorum yazacak bir adet vakti bol Esra olmalı. Dahaz fazla uzatmadan yoruma geçeyim.
Kitabımızı ramazanın içinde okumaya başladım, 20 günde anca bitti ve 20 günde de yorum geliyor. 
Başlıkta kitabımızın ismini görmüşsünüzdür, kendisi Yabancı Yayınlarından çıkan Bu Şarkı Hayatını Değiştirecek. Kitabın konusu, işleyişi vs. hepsini sevdim ama vaay be tarzında değildi ne yazık ki. :/

Elise Dembowski için zorlu işler korkutucu değildi. Aslına bakarsanız zorlu işleri tercih ediyordu. Hayatı boyunca büyük işler, tüm enerjisinin gerektiği projeler üstlenmişti. On beş yaşına geldiğinde hayatının en önemli, en büyük projesine atılmıştı: Havalı olacaktı. Ama ne yazık ki başarısız olmuştu. Feci halde. Ve etrafındaki her şey hızla paramparça oluyordu.
Artık Elise'in sosyal hayatı eskisinden de berbat durumdaydı, tabii bu mümkündüyse. Ve bir gece sokaklarda başı boş dolanırken bir gece kulübüne rastladığında, varlığından haberdar bile olmadığı bir dünyanın kapılarını aralamıştı. Âdeta bir gecede her şey değişmiş ve okulun ezik lise ikinci sınıf öğrencisi en popüler DJ'e dönüşmüştü. Elise nihayet her zaman istediği şeylere sahipti: Arkadaşlar, popülerlik ve hatta belki aşk… Ta ki gerçek hayat tüm bunları elinden almaya kalkana kadar.
Şaşırtıcı derecede keyifli ve farklı bir anlatıma sahip Leila Sales'tan kişilik, ilişkiler ve müziğin birleştirici gücü hakkında hayat dolu bir roman.


Konumuz böyle. İsim ve konu ilginizi çekebilir, hatta memnun da kalırsınız eğer yeni şarkılar keşfeden biriyseniz. Benim için ise sadece hayatı kötü giden lise öğrencisi Elise'in hayatını anlatan bir kitaptı. Karakterler için diyeceklerim az. Elise'in durumu gerçekten zor ama bunun için ilerleme kaydetmemiş hatta bunun üzerinde fazla da durmamış. Aslında yazar daha etkili bir olay yazabilirdi Elise için. Başlangıç için neyse ama bu tarz konu ve karakter için daha da etkili bir son beklerdim. Haa bu kötü müydü? Hayır ama okuduğum yorumlar doğrultusun da acayip etkili bir olay bekliyordum. Karakter konuda da dendiği gibi sönük bir tip, tamam bunu anladık ama karakter gerçekten değişikti. Yani senin hayatın hakkında olan olaylar var ama umurunda bile değil. Tamam yazar konunun gidişatı için böyle yapmış olabilir ama olmamış. :/ Daha fazla çaba görmek isterdim.
Kitap daha çok Elise'in etrafından geçtiği için diğer karakter için pek bir şey söylemek istemiyorum. Okuyun siz öyle öğrenin o kişileri bence. ;)


Kitabı ve yazarın kalemini sevdim. Okul içi sıkıntı yaşayan öğrencilere ilham olabilir diyemeyeceğim. Sonuçta 16 yaşındaki bir kız gece yarısı, yetişkinlerin olduğu bara gitmesini onaylamaz büyükler. O yüzden eğer ebeveynler onaylıyorsa okusunlar. Gerçi şu zamanda lise öğrencileri ne kitaplar okuyor yaa neyse. Yine de ben uyarımı yapayım. 
Yorum biraz geç geldiği için kitap hakkında genel anlamda ki düşüncelerimi toplayıp yazamıyorum, o yüzden bu seferlik yorumumu kısa keseceğim. ;)

Tavsiye kısmı ise. Güzeldi, araştıranlar için şarkılar da ilgi çekici olabilir. Akıcı oluşu kitabı sevmenize bir neden daha yaratıyor. Bir kaç hata dışında gerçekten sevdim. ;) Yazarın çıkaracağı diğer kitapları okuyabilirim. ;) 




Kitaba puanım 5/4^^




Alıntılar^^



...hepimiz bizim için iyi olmayan şeyleri isteriz.


*****


....bazen istediğiniz kişi olabilmek için, bir şeylerden vazgeçmeniz gerekiyordu.





Başka yorumlarda görüşmek dileğiyle.^^


 Buralarda da varım^^




4 yorum:

  1. Listemde olan bir kitaptı, sen böyle diyince başka kitaplar onun önüne geçti belki çerezlik bir şeyler okumak istediğim zaman alırım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer bu tarz konular pek ilgini çekmiyorsa, aynen çerezlik olabilir. ;) Yine de zevkler, belki sen beğenirsin. ;)

      Sil
  2. ismi güzelmiş ama içeriğini bilemedim yaniiii :)

    YanıtlaSil
  3. İsmi, kapağı çok güzel ama içeriğine uymuyor gibi. :D

    YanıtlaSil

Elinizi korkak alıştırmayın :D