6 Ocak 2018 Cumartesi

Deliryum//Lauren Oliver Kitap Yorumu^^

Herkese Merhaba^^
14 günde bitirebildiğim Deliryum kitabı ile karşınızdayım. Evet yanlış okumadınız, kitabı 14 günden anca bitirdim. Suçu kitaba atmıyorum, şahsi fikrim olarak çok ama çok sevdim, olay benim vakitsizliğimden kaynaklı. Nedenini önce ki yazılarımda belirtmiştim. Bu sebeple ne kitap okumaya ne de blog da yorum yapmaya vakit bulabiliyorum. Bunların yanı sıra kitabı çok sevdim, ilginç ve okunulası bir kitaptı. Zaten ilk My Twin okuyup çok sevdi, hatta kısa zamanda ikinciyi bile okudu ve şu an üçüncü kitabı okusun diye kendisine baskı yapmaya başladım ki bakalım seri tamamen nasıl bir şey. :D Zeki ben. :P





Aşk tedavisinden sonar sonsuza dek mutlu ve güvende olacağımı söylediler. Ve ben, onlara hep inandım. Şimdiye dek. Şimdi artık her şey değişti. Artık, bir yalanın baskısı altında yüzyıl yaşamaktansa, aşk hastalığıyla geçireceğim kısacık bir ömrü tercih ederim.






Kitabın konusu gerçekten ilginç, düşünsenize yeni yasaya göre aşk hastalık ve reşit olduğunuz an sınavlara giriyor, ilerde evleneceğiniz adam belirleniyor ve tedavi olup bütün duygulardan arınıyorsunuz. Diğer distopya kitaplardan çok farklıydı kısacası. Çoğu kez böylesi farklı kitaplar okumuşuzdur ama en güzel duygunun bu tarz, farklı bir şekilde okumak gerçekten sıra dışıydı. Okuyanlar anladı bence, okumayan arkadaşlar ise en kısa zamanda okumanızı öneriyorum. Karakterlerin çoğunu sevdim ve yazarın karakterleri bu kadar çaresiz yazması hem okunulası hem de çok kötüydü, inanın yerlerinde olmak istemezsiniz. Hazır karakter demişken ana karakterlere bakacak olursak; Lina klasik kendi halinde, bir zamana kadar çevresinde olanlardan bir haber, kaderinin başına getirecekleri bekleyen genç bir kızdır. Annesi hazin bir şekilde öldükten sonra teyzesinin ve eniştesinin yanında kalan Lina ve ablası normal hayatlarına devam etmeye çalışırlar. Ablası tedavi olduktan sonra yanından ayrılınca tek kalan Lina'ya en çok destek veren arkadaşı Hana olur. Bir zaman sonra Hana'nın düşünceleri ve yeni tanıdıkları esrarengiz kişiden sonra Lina'nın hayatı tamamen değişir. Lina'yı sevdim, normalde bu karakterler saçma olurdu ama Lina mantıklı bir karakterdi. Lina'nın teyzeleri ve eniştesi iyiydi. Gerçi kitapta kötü bir karakter yoktu ama zaman zaman kitapta var olan düzenleyiciler çok fenaydı. Her halde canavarın vücut(Karakter) bulmuş haliydi. O kısımları okudukça şok üstüne şok yaşadım.


Okuyunca sizler anlayın bu kadar detaya girmeye gerek yok bence, sonra sürprizi kaçar. :D Diğer karakterlerden Hana'yı çok sevdim ama bu yazarlar beni hep tetikte bekleyen bir okur yapıp çıktılar. Ana karakterler hariç diğer bütün karakterlerden şüphelenir oldum. :O
İkinci ve üçüncü kitaplarda görmek istediğim bir karakter, umarım olur. 
Bir tanede başka bir karakter vardı ki vay anasını dedim ama ne yalan ondan da şüphelendim. YAPAMAYIN BÖYLE YAZARLAR! :D Aşk konusunda çok iyiydi. Okuyanlar kim olduğunu anladı bence, haa işte o karakter var yaa, süperdi. Devam kitaplarından neler olacak çok merak ediyorum.
Bu karakteri Lina'dan daha çok sevdiğim gerçeğini de şuraya yazayım.


Kitabı gerçekten sevdim, bu kadar geç okumam bu kitaba yakışmadı. Yazarın kalemi akıcı, konu merak edilesi ve hemen bitecek bir kitabı 14 günde okumak, cıks olmadı. Umarım diğer iki kitabı kısa zamanda okurum. Karakterlerin bazı yerlerde fazla cesaretli oluşuna hayret ettim, iyi ki sonu fena bitmedi dedim -ki zaten bu bir kitap- ama bu son mantık hatası doğurdu bu sefer. Belki okuyan arkadaşlar için olmayabilir ama ben çok dikkatliyim herhalde. :D Yine de bunları göz önünden atarsak gerçekten tavsiye edeceğim bir seri. Bence distopya severler hayran kalacak. Yazarın, bir insanda merhameti, sevgiyi ve en önemlisi aşkı alın bakın ne oluyor der gibi bir kitap yazmış. Bence insanı insan yapan derinden etkilendiğimiz duygular. Buna nefret ve kötülük dahil değil, her zaman bu kadar kötü olan duygulara ihtiyacımız yok ama yeri geliyor bunları hak eden insanlarda çıkıyor. Neyse, felsefe yapmaya gerek yok bence. :D Kitabın amacını anladığımıza göre tekrardan sevdiğimi de açık yüreklilikle söyleyebilirim. Heyecanlı bir şekilde bitti ve ikinci kitapta neler olacak diye çok merak ediyorum.
Bu arada diğer distopya kitaplar gibi bol aksiyon beklemeyin. Kendi halinde, aksiyonu normal düzeyde olan bir seri. Bu okudum, sordum, tescillettim. :D

Bu kadar yorumdan sonra tabii ki tavsiye ediyorum, umuyorum Okuoku'da halen daha 9.90'lık kampanyadadır. Bence o fiyatla bu kitapları kaçırmayın üzülürsünüz. Çünkü kitaplar ciltli olmamasına karşın indirimli haliyle 20 TL. Benim gibi distopya sevenler içinse kesinlikle kitaplıkta olması gereken bir seri. Bunu da yazıyor ve yorumumu bitiriyorum. :)







Kitap tasarımı hakkında diyeceğim pek bir şey yok. Güzel kapaklar ama bu kapakları kullansalardı daha güzel olmaz mıydı?
Yine de ben Artemis yayınlarının kapaklarına ve kaliteli(pahalı da olsa) kapak&ciltlerine bayılıyorum.



Kitaba puanım 5/5^^



Alıntılar^^




Öldürücü şeylerin öldürücüsü: Aşk, ona sahip olduğunuzda da, olmadığınızda da sizi öldürür.

*****


İkisi de tedavi olmuş ve şimdi daha mutlu olup olmadıklarını sorduğumda ... omuz silkerek "Acıyı da özlüyorlar,"diyor.



*****


O anda yalanların ne kadar derin ve karmaşık olduğunu, Portland'da kanalizasyon sistemi gibi nasıl dolaştığı, nasıl tıkadığı, şehri nasıl leş gibi bir kokuyla doldurduğu kafama gerçekten dank ediyor. Bütün şehir dört bir yandan bir yalan çitiyle kuşatılmış. 



*****


Aşk...İncecik, tek bir kelime; bir bıçak sırtından daha uzun olmayan bir kelime. Kendisi de tam olarak bu zaten. Bir bıçak sırtı, bir jilet. Hayatınızın merkezin giriyor, her şeyi ikiye bölüyor. Önce ve sonra. Dünyanın geri kalanı, iki taraftan birinde kalıyor.

Önce ve sonra ve aşk anı, bir bıçağın sırtından daha büyük, daha uzun olmayan bir anı.



*****


O kısa boylu, belirgin bir özelliği olmayan kızın içinde ateş gibi yanan bir sır var.






Bir kitap yorumunun daha sonuna geldik, başka yazılarda görüşmek dileğiyle.^^



 Buralarda da varım^^




2 yorum:

  1. vaav konusu baya güzelmiş, ilgi çekici ve evet orijinal kapakları daha güzelmiş ama olsundu. uzun zamandır distopya okumadığımı fark ettim yazını okuyunca ve bi özlem oluştu içimde acilen distopya okumalıyıııımm :)

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle tavsiye ederim^^ 😄 Bir, iki kitap sonrası bir doz distopya alınmalı. 😂😂

    YanıtlaSil

Elinizi korkak alıştırmayın :D