14 Ocak 2018 Pazar

Bir Anda Aşk//Robin Constantine Kitap Yorumu^^

Herkese merhaba^^
Geçen sene kapağı ve konusu yüzünden ilgimi çeken ve almak yerine pdf olarak indirdiğim ama bir türlü sonunu getiremediğim kitabım Bir Anda Aşk. U Kitap'da takas imkanı doğunca hemen üstüne atladım. Baktım PDF bana göre değil -ki Pegasus Yayınlarına müstahaktır- öylece bıraktım. Sonradan elime geçince okumaya tekrardan başladım. Normalde kaldığım yerden devam ederdim ama bu çiftimizin tanışması, Aşkları çok tatlı olduğu için baştan başladım. Kitabı cidden sevdim, yazarın başka çıkmış kitaplarını okumak isterim. 

Wren Caswell, sıradan bir genç kızdır. Hep kendisinden bekleneni yapan, sessiz ve "iyi" kız olmasına rağmen lisenin üçüncü yılında bu stratejisi geri tepmeye başlar. Değişmek istemesine rağmen bunu nasıl yapacağını bilemez.
Grayson Barret, St. Gabriel Lisesi'nin kralıdır. Lakros takımının yıldızı ve sınıfının gözdesi olarak parlak bir geleceğe yelken açmıştır… ta ki dönem ödevi sattığı için okuldan atılana kadar. Giderek dibe batmaya başlayan Gray'in değişmesi gerekmektedir ama bunu nasıl yapacağını bilemez. 
Wren, ailesinin restoranında çalışırken kaderin bir cilvesiyle Gray'i boğulmaktan kurtarır ve kelimenin tam anlamıyla onu hayata döndürür. Bundan sonra ikisi de geçmişlerinden sıyrılmaya çalışacak, kim olduklarını keşfe çıkacak… belki de birbirlerine âşık olacaklardır.


Wren ve Grayson karakterlerini çok sevdim, çok tatlılardı o yüzden ikisini de aynı ölçüde tanıtacağım. Wren çalışkan ama çok sessiz, Grayson ise okulun kaptanı ve çalışkan biri olup umut vadeden öğrencidir, ama gelin görün ki Grayson ve arkadaşlarının yaptıkları onun başına kalınca Grayson'un hayatı bitiriyor. Wren ise rehber öğretmenin saçma salak sözleri yüzünden hayatını sorgulamaya başlar. Sessiz olması ona eksi puana düşürsede sessiz olmasının geleceğini etkilemesi canını sıkar. İlerde, aile geleneği olan düğün yemek salonu işletmesinin başına geçme fikrine sıcak baksa da işler istediği gibi gitmeyecektir.

Her ikisi de hayatları ve okulları yüzünden zor zamanlar geçirdiği dönemde Grayson'un boğulup, Wren'in onu kurtarmasıyla gelecekleri tamamen değişir. Her iki karakteri birden anlatmak buraya kadarmış, biraz karışık oldu ama iyi oldu yine de. :D  Grayson'un ismini okuyunca Silber serisi aklıma geliyor, gerçi oradaki karakterlerimiz de çok tatlıydı. Bence bu Grayson'larda bir şeyler var. :D Yoruma dönecek olursak her iki karakteri de sevdim. Hata yaptıkları zaman gözümden düşme durumu bu kitapta olmadı, her şey dozundaydı. Yazarın kalemini bu yüzden sevdim. Olayları anlatma ve saçmalamadan toparlaması iyiydi. Sonradan çıkan olayların birbirine bağlanması konuyu daha okunulası yapmış. Karakter olarak iyisi de vardı kötüsü de, gelenek bu ama yazarın o karakterlere bile acımamızı sağlaması ne kadar yufka yürekli biri olduğunun kanıtı.
Not: O bahsettiğim kişinin  kitabı olmasını isterdim.
Dipnot: Araştırmalarım sonucunda Wren'in arkadaşı Madison hakkında bir kitap yazmış yazar. Şu an inanılmaz şekilde merak ediyorum. Çok sevdiğim bir karakterdi, Jazz hakkında da yazar umarım. :)


Şimdi biraz yazar ve kitap araştırması yapıp neler bulacağım diye bakayım ama ondan önce tavsiye. Tabii ondan önce de tek bir hatasını dile getirmek istiyorum. Karakterlerin yaşlarının küçük olması bu konudaki tek sıkıntım. Grayson için anlatılanlar o yaşta biraz fazla, gerçi orası buradan faklı alemde bir dünya ama 16(Tam olarak Grayson karakterinin yaşını öğrenemedim, sadece tahmin.) yaş için biraz değil fazla abartılıydı. 18 falan olsa anlayacağım ama hayır yine anlamam, yazarların kendi aklıyla düşünüp, 16 yaşındaki birini de böyle yansıtması benim açımdan iğrençti. Neyse. Her okuduğumuz yabancı kitapta bu mevcut ama bu kadar olunmaz. Nedense bu konu bu kitapta çok gözüme battı, çok üstünden durmadığı halde.


Yine de; kitap gerçekten güzeldi, kalemi ve gidişatı sevdim ama kitaba yaş sınırlaması gelmeli. :D Kitap daha çok genç kesimi etkisi altına alan bir konuyu kapsıyor. Yukarıdakilerini yazıp bunları demem saçma ama demek istediğim şu ki belli yaş üstü kesim için fazla sığ bir kitap olur ve sıkılırlar. Klasik aşk, klasik ergenler diyebilirler. :D Paralarına yazık, pdf olarak bakın, baktınız iyi alın, okuyun ama boşuna para vermeyin derim. Geri kalan kesime ise tavsiye ederim. Çerezlik, güzel ve hemen bitecek bir kitap. Filmi olsun isterim ama, zaten bu tarz filmler var, ne gerek var deyip konuyu kapatabilirim. :D 



The Secrets of Attraction Madison'u konu alan kitap, umarım Pegasus Yayınları yakın zamanda çıkarır. :)



Kitaba Puanım 5/4^^


Alıntılar^^


Gerçekliğin oldukça sert bir sürükleme kuvveti vardı.


*****


Yatağımda yatmış, sivilceli duvarımı izlerken tüm elektronik/teknik cihazlar yasaklanmış olduğu Wren'e telepati yoluyla mesaj göndermeye çalışıyordum.



Başka yazılarda görüşmek dileğiyle.^^
Sevgiyle ve aşkla kalın. :*



Buralarda da varım^^




2 yorum:

Elinizi korkak alıştırmayın :D