18 Mayıs 2019 Cumartesi

Her Şey İçin Teşekkürler//Tommy Wallach Kitap Yorumu^^

Selamlar^^
1 Mayısta başladığım yorumu kim bilir ne zaman yayınlarım bilemiyorum. Umarım kısa zamanda olur. Geçen senelerde My Twin'in istediği ile aldığımı bir kitaptı, ilk o okuyacaktı ama fazla beklediği için ben okumaya karar verdim. Konuyu okuduğum zaman pek bir şey anlamadım ama genel olarak neyden bahsedeceğini tahmin ettim ama öyle olmadı, okudukça beni şaşırtan bir kitaptı.


Parker Santé beş yıldır tek kelime konuşmamıştı. Sınıf arkadaşları parlak gelecekleri için planlar yaparken, o okuldan kaçarak otellerde takılıyor, zaman öldürmek için ise oteldeki konukları izliyordu. Fakat göründüğünden biraz daha büyük olduğunu iddia eden Zelda Toth adındaki gümüş saçlı esrarengiz kızla tanıştığında, uğruna yaşanacak birkaç küçük şeyin daha olduğunu keşfedecekti. 


Konu böyle ve şu an okuduğum zaman neyi fark ettim. Ben çoğu konuyu öyle üstünkörü okuyorum. Mesela ilk satırda Parker Santé beş yıldır konuşmuyor diyor ama ben okumaya başladığım zaman karakterin konuşamadığını öğrendiğimde şok oldum. :D Öyle değişik bir yapıya sahibim, bundan sonra daha dikkatli okumalıyım.
Konumuz; Parker lüks bir otelin lobisinde oturup insanları izleyip ve hırsızlık yapan bir tip. Bir gün yine oturup insanları izlediği sırada beyaz saçlı bir kızla karşılaşır. Kendi gibi gözüken ama senden büyüğüm diyen bir kızla.
Değişik yollarla tanışan ikili kızın bir telefondan sonra köprüden atacağını söylemesinden sonra  değişir ve Parker onun bu eyleminden vazgeçirmek için uğraşmaya başlar. Konuyu buraya kadar anlatabiliyorum çünkü gerisi gerçekten ilginç ve okudukça anlaşılması gereken bir kitap.
Parker'ın konuşamaması, aile için sıkıntıları Zelda'dan sonra değişecektir ve bir şeylerin farkına varmaya başlayacaktır. 



İlk olarak kitabı sevdiğimi söylemek istiyorum, gerçekten değişik bir kitaptı ve sonu beklenen olsa da şaşırttı. Çünkü bu yazarlar böyle arkadaşlar, illa sonunu böyle yazacaklar. Çünkü diğer yazarlardan farkları olmalı, aynı tarz yazarlarsa nasıl popüler olabilirler ki? Neyse şimdi spoiler falan vereceğim hiç oralara girmeyeyim.
Kitabın bölümleri hep kısa kısa ama güzeldi. Başta da dediğim gibi kitap ilginç ama her şeyi ilginç. Devam ettikçe acaba neler olacak, Zelda gerçekleri mi söylüyor yoksa akıl hastanesinden kaçmış bir deli mi diye düşüne düşüne sona geliyorsunuz. Peki sonundan tatmin oldum mu? Evet ama daha farklı da olabilirdi. Samimi olarak soruyorum, yazar neden böyle bir son yazma gereği duymuş çok merak ediyorum. Biraz araştırma yaparsam belki bulurum. ;)

Okuyanı çok olmuştur ama merak ediyorsanız tavsiye ederim. Farklı kitaplar sevenlerebenim gibi sevecektir. Devam kitabı olur mu onu da yazar bilecek, şahsen ben olmasını isterim. ;)




Kitaba Puanım 5/4^^




Alıntılar^^


...çok uzak, bazen yeterince yakın da olabiliyordu.


*****


"Kahvelerini şekersiz içen insanları hiçbir zaman anlayamadım. Hayat yeterince acı değil mi zaten?"


*****


Mutsuz insanları görmezden gelebildiğimiz kadar mutlu oluruz.
Bu yüzden otoyolda devrilmiş arabaların içinde ne olduğuna biraz bile olsa dikkat etmeden basıp gideriz.


*****


"...hiç kimse genç hissetme duygusunun önüne geçemez. Bir işimiz, eşimiz ve evimiz olabilir ama tüm bu yetişkinlik işleri saçmalık. Hepimiz büyüyormuş gibi yaparız. Dünyadaki en zalim icat nedir, biliyor musun?"
"Ayna. Çünkü o asla yalan söylemez."






Böylelikle bir yorum daha biter, daha ilginç ve güzel kitapların yorumlarından görüşmek dileğiyle, sevgiler.^^






Buralarda da varım^^




2 yorum:

  1. Kitabı okumadım ama çok gördüm, kapağını beğeniyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Guzel kapak aynen, içerikte güzel. Tavsiye ederim. :)

      Sil

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D