5 Eylül 2021 Pazar

Hürkuş: Göklerdeki Kahraman//Blogları Canlandırma Projesi Film yorumu-Ağustos Ayı^^

Selamlar^^
Bir ay daha bitti, yazda bitti tabii ki. Dolu dolu geçti ama hızlı mı geçti ne. Sıcak ve yazı çok severim, kışı da ama çok çabuk üşüyen biri olarak soğuk insanı değilim. Şu an bile akşamları soğumaya başladı hava, üzüyor bu beni. Yine de hayırlı güzler, sonbaharlar olsun. :) Sizler nasılsınız?
Bu ay BCP'de Savaş filmleri izleyecektik, benim ki yine yoğunluktan bu zamana kaldı. Eylül daha yoğun geçecek diye tahmin ediyorum, bakalım hayırlısı. :)
Çokça film var ama ben tercihimi yerli savaş filmlerinden yana kullandım. Film Savaş filmi olmasının yanında konu aldığı kişi düşman uçağı düşüren ilk Türk pilotu olan Vecihi Hürkuş'u anlatıyor. Bilmeyen yokturdur diye düşünüyorum, illa ki ismi duyulmuştur, unutulacak gibide değil Vecihi ismi zaten, bu filmde de yaşadıkları her şeyi izliyoruz. Ailesini, aşkını, dostluklarını, yardım severliğini, vatan sevgisini ve en önemlisi uçma sevdasını en ince ayrıntısına kadar izliyoruz.


Klişe cümleler kullanmak istemiyorum, biliyoruz filmde olsa çok kötü şeyler yaşandı. Çok fazla gösterilmemiş olsa da burada da savaşın gerçek yüzü ortaya konmuştu. Bu topraklar kolay kazanılmadı, rabbim ülkemizi düşmanlardan korusun. Bütün şehitlerimizden, gazilerimizden ve askerlerimizden Allah razı olsun.
Oyuncular yerinde seçilmiş, Hilmi Cem İntepe oynamamış yaşamış resmen, zaten böyle kanı deli akan kişiliği var gibi, survivor'da biliniyordur belki. Çok iyi seçim olmuş, diğer oyuncularda öyle. Çok usta oyuncular vardı, yarısını yazsam diğerlerine ayıp olacağı için filmi izleyip görün derim.






Film biyografi olduğu için arada böyle Vecihi Hürkuş'un fotoğraflarını paylaştılar. Beni en etkileyen ise düşmanın bile Vecihi Hürkuş'a hayran olup onunla fotoğraf çekilmesiydi. 


Bu da o fotoğraf. Burada tayyare düşmesi sonucu yaralanıp, Rus askerlerine esir düşüyor. 


 Ailenizle beraber hem heyecanlı hem de gurur duyacağınız filmler izlemek istiyorsanız bu filmi tercih edebilirsiniz. Bence ülkemizin ne zorlu şartlar altında alındığını gösteren filmleri hepimiz izlemeliyiz bana göre. Anca öyle daha çok kıymet veririz ülkemize, yaşadığımız yerlere.
En çokta çocukların izlemesini isterim. Bence severler, hem de çok. :)
Filmi ücretsiz olarak TV+'dan izleyebilirsiniz.
Bu ayda böylece bitmiş bulunmakta.
Eylül ayında Polisiye türüne yer vereceğiz, meraklısı olanları bekleriz^^
Yeni yazılarımda görüşmek dileğiyle, sevgiyle kalın^^


Not: Diğer aylar ve BCP hakkında bilgi almak için Burayı! tıklayabilirsiniz. :)


Buralarda da varım^^







10 yorum:

  1. Ellerine sağlık güzel tanıtım olmuş. En kısa sürede izleyeceklerimden ;)

    YanıtlaSil
  2. Afişi, konusu, görseller...her şeyiyle merak uyandırdı film :)

    YanıtlaSil
  3. Ya ben bir ara izleyecektim ama üzerinden aylar geçti unuttum. 😂 En kısa zamanda izlerim. Hatta evdekilerle beraber izleyelim. Kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Vecihi ismi küçükken ilginç geldiği için Şener Şen tiplemesinden sonra merak edip öğrenmiştim kim olduğunu ama bu filmi duymamıştım izlerim ben de güzel bir seçim olmuş :)

    YanıtlaSil
  5. Hilmi Cem'in oyunculuğundan pek emin olamamıştım, o yüzden elim pek gitmiyordu filme ama aynı zamana merak da ediyordum. Ama sen beğenmişsin oyunculuğunu o zaman ekliyorum listeme bakacağım mutlaka :) Emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Yıllar önce denk geldiğim ama bir türlü izleme fırsatım olmayan bir film. Sen de beğenmişsin, Hilmi Cem'i de severim. Vakit bulursam izleyeceğim emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Güzel bir tanıtım olmuş. Vecihi Hürkuş hayalleri için çok uğraştı gerçekten.

    YanıtlaSil
  8. Filmler ismi pek bilinmeyen böyle kahramanların tanınması için çok faydalı oluyor. Keşke daha çok tarihi film çekilse.

    YanıtlaSil
  9. Kaliteli ve güzel bir film anladığım kadarıyla, incelemen de çok başarılı olmuş. Kalemine sağlık, güzel önerin teşekkürler :)

    YanıtlaSil

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D