21 Eylül 2021 Salı

Son yıldız Sönene Kadar//T.Y. Mazer Kitap Yorumu^^

 Merhabalar^^
Dün gece bitirdiğim kitabın hemen yorumunu yazıyorum, ne zamana yayımlanır Allah bilir ama yazayım da sonra saatlerce yorum yazmak için uğraşmayayım. Sıcağı sıcağına her şey daha iyi oluyor. Biraz önce Gurur ve Önyargı için yorumu yeni bitirdim, öğleden beri uğraşıyorum yazmak için çünkü.
İlk olarak yazarın okuduğum ilk kitabı, çıktığı zaman yapılan lansman, tanıtımlarda  ve kapakta gözüm kalmıştı. Geçenlerde yaptığımız alışverişte ekledim, şimdide okudum. 
İlk sayfasından klişeydi, devamında da öyleydi ama sonradan olanlar oldu. Buna sonra değineceğim.
Kitabı sevdim ama beni etkileyen pek bir tarafı olmadı. Off be ne kitaptı diyemedim ama eğlendim.


Manno ve Lavin’in aşkı, sırların gölgesinden çıkmaya çalışırken mücadelesine sizi de ortak edecek...
Manno, kalbimin diğer yarısı…
Kalbinde var olmam için en ufak bir umut olduğu sürece ben buradayım.
Dünya döndüğü ve ben nefes aldığım sürece sen kalbimin sahibi olacaksın…
Âşık olmak için bir ömre ihtiyaç yoktur, bazen tek bir gün bile yeter.
Lavin ve Manno, dünyanın en romantik şehirlerinden birinde, hiç olmadık bir anda karşılaşırlar. Farklı coğrafyalarda bambaşka hayatlar yaşamalarına rağmen aralarında yeşeren aşk sınır tanımaz. Ancak hayat, genç âşıkları çok büyük bir trajediyle sınar. Bu olayla Manno benliğinden uzaklaşırken, çözülmesi güç sırların içine gömülür. Lavin ise bu sırların yarattığı fırtınanın kurbanı olur.
Lavin’in tek güne sığdırdığı aşk, bu fırtınayla baş edebilecek kadar kuvvetli midir?


Hikayemiz İtalya'da başlıyor. Ufak bir kafede göz göze geldiklerinde Lavin ve Manno o saniye birbirine vurulur ve yarındası günü beraber geçirirler.  Sonrasında Türkiye'ye dönen Lavin Manno'dan hiçbir şekilde haber alamaz. Bir gün okulda yeni haber duyulur, İtalya büyükelçisinin oğlu okula gelmiştir ve çok yakışıklıdır. Bu habere fazla ilgi duymayan Lavin'in aslında çokta ilgilenmesi gereken konudur.
Öğrendiği gerçeklerden sonra hayal kırıklığına uğrayan Lavin Manno'nun gerçek duygularını daha iyi anlayınca tekrardan beraber olurlar.
Gel zaman git zaman güzel geçen günlerden sonra yaşanan trajediden sonra hayatları mahvolur.  Manno değişmiş, sert biri olup çıkmıştır. Lavin bunun sebebini öğrenene kadar kalbi kırılmış, bununla baş etmeye çalışır ama aklını ve kalbini toparlayamaz.
Lavin karakteri normal karakterlerden biriydi. Zeki, çalışkan, arkadaş canlısı vs. Sevdim ama duygularını o kadar yoğun yaşadı ki ben depresyona girdim resmen. Bunun dışında iyiydi.
Manno'da aynı şekilde bir karakterdi. Arada kendi bakış açısından da okuduk kendisini, seviyorum her iki karakteri okumayı. Manno'yu Lavin kadar okumadığımız için duygularını tam okuyamadık ama o da az değildi hani. Hele sebebini öğrenince bir kaldım yani.


Hazır o sebebe geldik onun hakkında da yazayım. Şimdi Manno'nun duygularının bir anda tepetaklak olması, yaşadıkları zordu ama bir nedeni vardı. Bunu çoook sonra öğrendik, sonradan öğrenmemiz güzel oldu ama böyle değişik bir sebebin olması beni şaşırttı ne yalan. Ne bileyim daha farklı bir sebep olabilir miydi acaba? Tamam Manno için şarttı ama işte okuyanlar beni anladı bence. Daha zekice bir şey yazabilirdi.

Kitapta geçen bir sürü karakter vardı ama en takıldığım kişi Ayla oldu, kız anladığım kadarıyla dilsizdi ama kitapta bir ya da iki kere geçti bu olay. Şu an bile tereddüt ediyorum inanın. Yazar daha fazla üstünde durabilirdi. 
Bunlara rağmen gideri vardı kitabın, neden aldım bunu demedim. Yazarın kaleni sevdim, bakalım diğer kitapları nasıl, kısa zamanda diğer kitaplarını da okumak isterim.
Bu kitabı kesinlikle okuyun diyemem ama denk gelirse bakın derim. Sonra ki kitaplar için karar vermek istiyorum çünkü. ;)



Kitaba Puanım 5/3,5^^ 



Alıntılar^^

Bencildi, ondan kopamıyordu.
Korkaktı, yalan söylüyordu.
Ve alçaktı... Onu kanatıyordu.



*****


Bu yolculuğa onu tekrar kazanmak için çıkıyordum. Kaybetmek için değil.


*****


Onu özgür bırakmıştı.
Hayır, onu kaybetmişti.


*****


Pantheon'un arka bahçesinde, yine elimi tutup "Yarını benimle geçir," desen, bu sefer kaçıp gitmez, bugünüm de senin derdim. 







Yeni yazılarımda görüşmek üzere^^
Sevgiyle kalın^^





Buralarda da varım^^






1 yorum:

  1. Yazarın seveni çok ama ben henüz okumadım herhangi bir kitabını. Kalemine sağlık. :)

    YanıtlaSil

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D