30 Mayıs 2020 Cumartesi

Karanlık Zihinler//Alexandra Bracken Kitap yorumu^^

Selam^^ 
Nasılsınız? Evde durumlar nasıl? Yine okumalara, dizi-film izlemelere devam. Karantina günlerinde güzel, heyecanlı kitaplar okumak lazım, psikoloji zaten yerlerde, kötü kitaplarda daha beter ediyor insanı. İşte size önereceğim bu kitap tam karantina günlerine uygun, heyecanlı, azıcık ucundan aksiyon dolu distopya kitap. İlk ikizim okudu, seriye bayılıyor. Instagram'da oylama yapmıştım iki kitap için, ikisini de okuyan ikisim bunu oku dedi, kıramadım başladım. Sevdim, kurgusuna bayıldım, diğer kitap nasıldı bilmiyorum ama bunu seçtiğime memnunum.


Adım Ruby.
Hepinizden farklıyım.
Aklınızın derinliklerinde gezinebilir,
anılarınızı hiç yaşamamışsınız gibi silebilirim.
Henüz on yaşındayken Thurmond'daki bu rehabilitasyon kampına gönderildim. Hem de kendi ailem tarafından...
Burada her adımımız izleniyor, nefes alış verişlerimiz bile.
Yalnız değilim.
Maviler... Yeşiller... Turuncular...
Sarılar ve Kırmızılar...
Karanlık Zihinler...
Ve yaşamak için saklanmak zorunda kalanlar
Ve kaçanlar...


Konu yine ser veriyor sır vermiyor, ama merak etmeyin ben size ufaktan anlatacağım. :D 10 yaşına giren çocuklarda değişik durumlar gören halk, devlet hemen olaya el atıyor ve bütün çocukları topluyor. Hepsinin farklı yeteneği, rengi var, sarılar, yeşiller, maviler. Hepsinin özelliği farklı ama turuncu en nadir görülen ve yeteneği en özel olandır. İşte Ruby onlardan biri. Yeteneğini herkesten, 6 sene aynı koğuşta kaldığı en yakın arkadaşından bile gizler. Kendi bile kendini canavar ilan edip, insanlara zarar verir diye de sürekli uzak durur. Yeteneği ise insanların beyinlerine girip, talimatlar verebilen, anıları çalıp, yeni anılar ekleyebilen bir şey. Gerçekten çok tehlikeli ama hayat kurtaran da bir yetenek. Tabii bu yeteneğin peşinden de çok insan var.
Neyse, kızımız bir şekil kurtuluyor, bu spoi değil. Ondan sonra yeteneği sayesinden çok badireler atlatıyor.
Bu serüvende yanında ona yardım eden arkadaşları var.
Liam, Zu, Chubs^^
Hepsi çok iyiydi, Zu'yu ayrıca çok sevdim mesela. İkinci kitapta daha çok görmek dileğiyle. Liam ise şu an ki Survivor'daki Berkan gibi, pozitif enerji dağıtıyor resmen. :D Sevdim onuda ama yine de birinci Zu. :D Chubs hakkında bir şey demeyeceğim, ben çok bekledim nasıl biri çıkacak diye, sizde bekleyin. :D 
Karakterler klasikti yani, değişen bir şey yoktu, kötü bile aynı. Hazır kötü dedik, bir tane arkadaş vardı ki kitapta tam dayaklık ama buna zemin hazırlayan Ruby'ydi ne yazık ki. Hemen nasıl inandın sen yaaa, ben ki sadece okurum hiç güvenmedim, bu atladı hemen. Neyse, bunu da geçiyorum okuyanlar derdimi anladı, çok kızdım orada anlayacağınız. -_-


Kitabımız akıcı, merak edilesi ama her sayfası aksiyon dolu diyemem. Sakindi, çok fazla heyecan yoktu. İlk kitap olmasına veriyor, ikinci kitap daha hareketlidir diye umut ediyorum. İkiz çok bekleme, üçüncü kitap daha hareketli ve şaşırtan diyor. Bakalım, ne zamana okursam artık. :D
Sevmediğim bir yeri olmadı, sadece Ruby'nin gözü kapalı güvenmesi, tehlikeye bodoslama atlaması sıktı biraz, gerçi hangi kitapta yok ki bu. :P
Sonu da çok yerinde bitti, yani hemen koş git ikinci oku der gibi gibi. :D Peki ben ne yaptık, başka kitap okudum. Art arda okuduğum tek seri Aşk Tüm Zamanlar İçinde Geçer. O zamanda Tur vesilesiyle okudum, sevmiyorum uzun süre hep aynı kişileri okumayı.
Tekrardan dönersek kitabı, kalınlık konusunda maşAllah'ı vardı ama yazarın akıcı kalemi sayesinden bir oturuşta çokça sayfa okuyorsunuz. Yazarın ilk okuduğum Yolcu kitabı da güzeldi ama benim favorim bu olacak gibi. ;)

Distopya seviyorum ama heyecan fazla olmasın, beni şaşırtsın, bir yandan da bolca sevilesi karakterler olsun diyorsanız tam sizlik. Ben sevdim, yorumuma güveniyorsanız tavsiye ederim. Yine de zevkler, ben çok severim ama siz sevmezsiniz, bu işler belli olmaz. ;) benden bu kadar canlar, sevdim önerdim. Sizde okur, severseniz bir mesajı, yorumu çok görmeyin emi? ^_^
Bu arada filmi çekildi bu kitabın, Ruby dışından diğerleri uymuş, Ruby içinden diyeceğim bir şey yok, ırkçılık da yapmıyorum ama benim hayalimdeki ve kitapta geçen Ruby öyle mi? Lütfen hayal kırıklığı yaşatmayın yaa, neyse o olsun lütfen. İkizle yakın zamanda izleyeceğiz, ne zamana artık bilemiyorum. :) İzleyince burayı güncellerim. ;)




Kitaba Puanım 5/5^^




Alıntılar^^


Başkalarının hatırlarılarını siliyor olabilirdim ancak kendiminkileri bu kadar kolay temizleyemezdim.







Başka yorumlarda görüşmek üzere^^




Buralarda da varım^^




2 yorum:

  1. Kitap güzele benziyor, aklımda bulunsun... Eğer denk gelirsem bende okumak isterim. :)

    YanıtlaSil

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D