14 Mart 2018 Çarşamba

Camlar Şehri (Ölümcül Oyuncaklar #3)//Cassandra Clare Kitap Yorumu^^

Herkese merhaba
Ölümcül Oyuncaklar serisini tamamladıktan sonra hemen bitirmeyi düşüyordum ama düşündüğüm şeyi bir türlü gerçekleştiremedim. :D Daha yeni serinin üçüncü kitabını okudum ve daha var 3 kitap, yan kitapları saymıyorlar bile. Buna rağmen Cassandra, canım benim öyle akıcı ve heyecanlı yazıyor ki 600 küsur sayfalık kitabı işim olmasına rağmen 4-5 günde bitirdim. Seviyorum seni Cassandra. :)

Vampirler, kurtadamlar, periler ve gerçek aşk. Solugunuzu kesecek bir gerilim ve heyecan. "Ölümcül Oyuncaklar"da aksiyon tam gaz!  Clary, annesinin ölümüne sebep olan iksirin peşindeydi ve ona ulaşmak için de bir an önce Camlar Şehri'ne gitmesi gerekiyordu. Kendisini sağlam bir ölüm kalım savaşının içinde bulmasıysa an meselesiydi. Kurtadamlar, vampirler ve periler, ortalığı birbirine katmak için Camlar Şehri'nde biraraya gelmişti. Clary'nin tek bir kozu vardı. Sahip olduğu güçler! Fakat bu aynı zamanda büyük bir risk ve sorumluluk demekti. Çünkü ya herkesi kurtaracak ya da her şeyi yok edecekti. 

Doğrusu serinin ilk iki kitabını okumaya arkadaşlar konuyu dahi okumasın derim. Konuda spoi yok ama olsundu. :D İkinci kitapta heyecan hız kesmeden devam etti ama üçüncü kitap, yani bu kitap biraz durağandı. Seri kitapların böyle olmasına alıştım, o yüzden pek sıkıntı olduğunu söylenemez. Olaylar kaldığı yerden ama başka bir şehirde devam etti. Bütün Gölge Avcılarının şehri olan Idris'de konsey toplanıp Clary ve onun babası hakkında yapacaklarını planlamaları gerekmektedir. En iyi şekilde korundukları yer olduğu için herkes rahat davranır ama işler umdukları gibi gitmez ve Valentine Idris'e girmeyi başarıp planladığı sonu gerçekleştirmeye odaklanır. Gölge Avcıları ve Aşağı Dünyalılar ise bu beladan kurtulmak için anlaşma yolundadır ama işler umdukları gibi gitmez.
Aşağı Dünyalıları ön safhalarda görmek çok iyiydi, aralarından ki anlaşmazlıklar vs. Her iki taraf içinde zor olduğunu düşündü ki yazar bir şeyleri yoluna koymak istedi. Peki başardı mı? Okuyup öğrenin derim. ;)


Clary'ye ikinci kitapta az çok kızmıştım ama bu kitapta beni şaşırtarak uslu uslu oturdu, hatta bazen kızım sen belaya koşar adım giden kişisin, neden tam tersini yapıp oturuyorsun yerinde dediğim oldu. :D Ama dediğim gibi sakin bir kitaptı bu sefer ki, Clary'de nasibini almış tabii. Jace var birde. Canımsın, yine isyanlarda kendisi ama üzülüyorum. Yaşadıkları kolay değildi ama ikinci kitabın sonunda yapıtlarına çok kızmıştım, bu kitapta ise kalbimi tekrardan kazandı. Dördüncü kitapta neler olacak merak konusu, çünkü konusunu okudum. -_- Simon'u bu kitapta daha çok sevdim, aklı başına gelmiş bu sefer. Magnus ve Alec. Yaa ben bunları başka türlü düşünmek istemiyorum, neden böyle yazmak istemiş Cassandra anlamıyorum. 😖😖😖 Isabella şu 3 kitapta en sevdiğim kişi, öyle de devam edecek gibi. Diğer karakterlerden Luke ve yeni karakterler devamında olacak ama bellide olmaz. Yine de bir kişiden acayip şüpheleniyorum, kesin onda bir şey var. Yani öğrendik ne olduğunu, yine de başka bir şeyler var. İsmi bende kalsın o kişinin, gerçi siz anlamışsınızdır. 😎😎 Bunların yanı sıra birde Cassandra bizi derinden yaralayacak bir şey yapıyor.




 Çok üzdü beni, neyse ki fazla uzatmadı. Yine de üzdün bizi Cassandra. :/
Seri bu kitapla bitecek diye yazmış yazar ama bakmış baya tutuldu yeni konularla devam edeyim demiş. Gerçekten seri sonu gibi bitti, hatta bu ne böyle devamında ne olacak dedim ama Cassandra'nın aklı zehir gibi çalışmış ki 3 kitap daha ve en kalınından yazmayı başarmış. Merakla okumayı bekliyoruz o zaman. :P
Bu seriye bayılıyorum, arada Clary beni deli etse de Ölümcül Oyuncaklar favorimmm. Cehennem Makinelerini az sevmemem deki sebebi az çok tahmin ediyorsunuzdur, son kitapta neler olacak diye merak ettiğimden en kısa zamanda bitireceğim.
Bu kadar yorumdan sonra kesinlikle SERİYİ tavsiye ediyorum. Sizi fazla yormadan, akıcı, seveceğiniz kitaplardan oluşan bu seriyi kesinlikle okuyun. Cassandra Clare'yi sizde benim kadar seveceksiniz bence. ;)



Seri yorumları;

Kemikler Şehri için Tık Tık!!
Küller Şehri için Tık Tık!!




Kitaba Puanım 4/5^^



Alıntılar^^

"..., Alec ve Jace'den de ama bir kız var. Jace'in kız kardeşi."
Samuel cevap verdiğinde, sesi ilk kez keyifli gibiydi. "Her zaman bir kız yok mudur?"


*****


Sonuçta, seni rahatlatacak kimse yokken ağlamanın ne anlamı var ki? Daha da kötüsü, kendini teselli edemezken.



*****


"Yedi yüz yaşında mısın?"
"Şey,"dedi Magnus, "aslında sekiz yüz ama göstermiyorum. Her neyse, konuyu saptırma. Konu şu ki..."



******


"İnsanlar iyi ya da kötü olarak doğmaz. Belki her iki yönde de eğilimlerle doğabilir ama önemli olan hayatını nasıl yaşadığını ve tanıdığın insanlar..."



******



"Rol filan yok," dedi Jace, mutlak bir netlikle. "Seni seviyorum ve ölene kadar seveceğim. Ölümden sonra varlığım devam edecekse, o zaman da seveceğim."



******


"Yeter, ikiniz de!" dedi Clary. "Sonsuza kadar didişemezsiniz."
"Teknik olarak," dedi Simon, "ben bunu yapabilirim."




Bir yorumundan daha sonuna geldik, başka yorumlarda görüşmek dileğiyle.^^


 Buralarda da varım^^





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D