11 Nisan 2017 Salı

Yıldız Gemisi//Melissa Landers Kitap Yorumu^^

Herkese merhaba^^
Üç-dört hafta öncesinden okuduğum kitabıma yorumumu yapıyorum. Çıktığı anda baya ilgimi çeken, gerek konu gerek kapakla gönlümüze taht kuran Yıldız Gemisi okundu bitti. Yazarın Yabancı serisini okuyup beğenmiştim, tabii favori yazarım mı tartışılır ama hayal gücü ve gezegenler arası konuları kaleme alması çok güzel ve okunulası.

Yıldızlara yolculuk artık çok kolay. Ama Solara için değil. On sekiz yaşındaki Solara Brooks kimsenin, tırnaklarının arasındaki makine yağını ya da parmaklarındaki mahkûmiyet dövmelerini önemsemeyeceği dış diyara giderek hayatında yeni bir sayfa açmak istemektedir. Ama Dünya dışı seyahat onun gibi kimsesiz bir kız için hiç de ucuz değildir.
Seyahat boyunca vereceği hizmetlere karşılık bir bilet bulmaya çalışan Solara’nın şansına hizmetlerinden faydalanmak isteyen tek kişi ona okul hayatını zehir etmiş olan şımarık, zengin çocuğu Doran Spaulding’dir. Beş aylık yolculuk boyunca bütün ayak işlerini yapması karşılığında bilet ücretini karşılamayı kabul eden Doran ona daha ilk dakikadan itibaren köle muamelesi yapmaya başlar. Ama çok geçmeden işler tersine dönecek ve bu kez Doran kendini Solara’nın hizmetkârı olarak Banshee adındaki tuhaf bir uzay gemisinde, geminin kendisi kadar tuhaf olan mürettebatı ile birlikte yolculuk yaparken bulacaktır.

Solara ve Doran. İkisinin de hayatı birbirlerine zıt olan iki karakter. Solara özgürlüğüne kavuşmuştur ama yaşadığı gezegenden ayrılıp, kendini her konuda rahatsız edilmeyeceğini bildiği ıssız gezegene gitmek ister. Tabii bunun içinde bir miktar paraya ihtiyacı vardı. Parmağındaki mahkum dövmeleri buna engel olsa da okul hayatında kendisini her konuda hor gören Doran Spaulding’den başka şansı kalmadığını anlayınca onun teklifini kabul eder ve zor olsa da her dediğini yapmaya çalışır. Ama Solara’nın bile bir sınırı vardır. Bazı sebepler nedeniyle Doran ile arası daha bozulur ve bu olaylardan sonra kendilerini mürettebatı ilginç kişilerden oluşan bir gemide bulurlar.
Solara’yı sevdim, Doran ile arasındaki kapışmaya da çok güldüm. Gerçi Doran tam dayaklıktı ama Solara hakkından iyi geldi. 
Doran ise bambaşka bir karakterdi. Zengin, şımarık ama içine bakınca geçmişte yaşadıklarından dolayı sıkıntılar yaşayan biri. Babasının verdiği görev nedeniyle seyahat etmek zorunda kalan Doran kendini birden çok başka bir gemide bulur. Bu yaşananlara çok sinirlense de aslında Solara’nın ona iyilik yaptığını yakın zamanda anlar.
Bu iyiliği söylemeyeceğim tabii ama okuyunca vay bee dedim. Her kötü olaydan iyilik de doğabilir olayı yaşandı. Doran’a başta çok sinir oldum. Sonradan geçmişinden yaşananları anlatınca hak vermeden geçemiyoruz.


Kitap yorumuma gelecek olursam. Kitabın konusunu oyunca aklımda beliren çok farklı bir konu vardı. Doğrusu böylesini beklemiyordum, biraz hayal kırıklılığı olduğunu söylemek isterim. Ben daha çok, işte oğlan kıza eziyet ediyor ama yaşananlardan sonra oğlan yavaş yavaş kıza aşık oluyor, onu sevmeye başlıyor ve yaptıklarında pişman olup geri almak istiyor falan ama(Biraz yeşilçam tarzı oldu ama böyle de olsa güzel olurdu. :D) bu kitap öyle değildi. İlk olarak konunun çoğu değişik geçmişleri olan insanları barındıran gemiden geçiyor. Ve Doran’ın Solara’ya iyi davranması çok değişik sebeplerden sonra başlıyor. Haa böylesi kötü müydü? Cıks yine de sevdim ama yazarın tek bir hatası vardı, o da, ilk sayfalarda geçişleri çok çabuk yapmış.. Bir iki bölüm geçip Doran Solara’yı yanına hizmetçi olarak aldıktan sonra bölüm bitti, diğer bölüme geçince de aradan bir haftadan fazla geçtiğini okuduk. Böyle olmamalıydı. Bu sadece örnekti. Birkaç sefer böyle geçişler yaptı, yine olmadı. Keşke birkaç sayfa daha fazla olsaydı da atlama yapmasaydı.
Bunun yanı sıra kafama takılan birkaç şey haricinden beni etkileyen sevmememe neden olacak bir şey çıkmadı. 


Konuyu, yazarın kaleminin akıcılığını sevdim. Hatta serinin her kitabında farklı bir çifti anlatmasına daha çok sevindim. İkinci kitapta geçecek olan çiftimizi söylemeyeyim, sizde seri bilgilerinden bakmayın derim, okuduktan sonra size sürpriz olsun.^^
Konuyu ve yazarın kalemini beğendiğinizi(Yabancı serisinden dolayı) ve bu seriyi de okumak istediğinizi düşünüyorsanız okuyun derim. Uzay ve gezegenler arası kitapları sevenlere de şiddetle tavsiye ederim. Az da olsa gezegenler arası bu heyecanı tatmak isteyenlere birebir. 


Kitaba Puanım 5/4^^



Alıntılar^^

"On bin çip. Hepsini kendim saydım."
"Saydın mı?" diye sordu kaptan. "Neden makineyi kullanmadın?"
Doran donakaldı. "Ne makinesi?"
"Ticari tartı," diye cevap verdi Kane sıranın öbür ucundan. "Çipleri elle saysaydık hiçbir iş yapamazdık. Lara'ya söylemiştim."
Doran kötü kötü bakınca Solara, "Ama bazen ayarlarında hata olabiliyor. Kaptanın parasını eksiksiz aldığından emin olmak istedim."

*****

"Suç işlemekte ki ustalığın şu an çok hoşuma gidiyor."
Solara kapıları açarken gözlerini devirdi. "Dikkat et, yine hıyarca konuşmaya başladın."
"Bu bir iltifattı."




Bir yorumun daha sonuna geldik, başka yorumlarda görüşmek üzere^^


Buralarda da varım^^


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D