12 Ekim 2015 Pazartesi

Sana Rağmen Aşkı Sevdim//Naşide Gökbudak Kitap Yorumu^^

Selam^^
Blogumuzu takip edenler bir yarışmamız olduğunu biliyordur, bu sebeple kitabımızı merak edenler için yorumumu giriyorum. Naşide Gökbudak sevdiğim nadide yazarlardan biridir. Her kitabını olmasa da çoğunu okumuşumdur ve kalemini severim. Yazarın en son çıkan kitabı olan Sana Rağmen Aşkı Sevdim bambaşka ve gerçeğe dayanan hikayesi ile insanı derinden etkiliyor.

Osmanlı padişahı II. Mahmut zamanında bir yeniçeri olan Kasım Ağa görev sebebiyle ülke dışında olması sayesinde Yeniçeri Ocağı kaldırıldığı zaman yaşanan katliamdan sağ kurtulmuştur. Hayallerinde yaşattığı yeşil gözlü, güzelliği dillere destan eş adayı ile karşılaştığında ise içinde bulunduğu durum kâbus olmaktan çıkıp bir rüyaya dönüşür. Feriha, acımasız kocasının işkencelerinden kurtulmak için intihara kalkmış ancak kurtarıcısı Kasım Ağa'nın ilgisi, şefkati ile ümidini kestiği aşkı bulmuştur. Kasım Ağa ve Feriha, Osmanlı İmparatorluğu'nun yıkıntıları arasında kendi dünyalarını kurmaya çalışırlarken tek dilekleri, doğacak çocuklarının da kendileri gibi aşkı bulmalarıdır.Gerçek bir hayat hikâyesine dayanan bu roman, aşkın engel tanımadığını büyüleyici bir anlatımla gözler önüne sermektedir.

Konunun Osmanlı zamanın da geçmesi kitaba olan ilgiyi daha çok arttırdığını düşünüyorum. Yazarımız bir çok araştırma ile Osmanlı zamanın da geçen olayları filmmiş gibi bizlere sunuyor. Osmanlı zamanın da yaşanan olaylar, padişahlar, Yeniçeriler ve onların hayatları. Her birini ince eleyip sık dokumuş yazarımız. İyiyi, kötüyü, dostluğu ve en önemlisi aşkı mükemmel derece de anlatmış. Her türlü farklı karakter bulunuyor kitapta, bazılarına şok olup bazılarını çok seviyorsunuz. 




Kasım ağa ve Feriha en sevilen karakterlerim arasında ama sonradan bir çift daha geliyor. Onu okuyup öğreneceksiniz ;) Spoi olur falan :D Feriha geçmişinden kaçmak için intihar etmek ister ve tam öleceği sırada Kasım ağa ve arkadaşları kurtarır. Buradan sonra geçen olaylar acayip komik ve bizi şaşkınlığa uğratan yerlerdi. Kasım ağa ise Osmanlı devletinin yeniçerilerinden biridir, görev nedeniyle yurt dışına çıkınca o sırada yeniçeri ocağı yıkılır ve bütün yeniçeriler öldürülür. Kasım ağa şanslı olanlarından yada olmayanlarından mı? Bunları ilerleyen sayfalar da öğrenebiliyoruz. 

Kasım ağa ve Feriha evlendikten sonra çok zor zamanlar geçiriyor ama mutlu zamanları da var, tabii  kötü insanlar her zaman yakında olunca ne kadar mutlu olabilir insan? Bunu ince ayrıntısıyla anlatmış yazarımız. Doğrusu çok doğru noktalara da parmak basmış, mesela kötü insan her zaman kötü ve insanlara her anlamda zarar verecek kadar cahil. O bölümleri okurken o kadar sinir oldum ki hele sona doğru olanlar daha da sinirlenmeme sebep oldu. Kitapta sevdiğim çok karakter oldu onların başında Hamdullah efendi geliyor. Kasım ağa için en önemli kişilerden biri ama çevresi Kasım ağa ve Feriha için tam bir baş belası. Ne kadar gerçek olmayan(Yada olan. Bilemiyorum belki yazar buraları kendi eklemiştir.) karakterler olsa da Allah kimsenin başına vermesin öyle kötü insanları.



Yorumumu yazarken daha fazla detaylı yazmaktan sakındım çünkü her an spoi yazabilirim. Bir yerden sonra karakterler ve olaylar değişiyor ve neler olacağını tahmin bile edemiyorsunuz. Bir de olayın gerçek hikayeden yazılıp devam edilmesi beni gerçekten etkiledi. Hele yazarın son söz olarak yazdıkları daha da etkilenmeme neden oldu. Belki bir gün oralara yolum düşerse yazarın bahsettiği yere gitmek isterim. Bunun neresini olduğunu siz öğrenin :D

Bende son söz olarak yazarın kalemini sevdiğimi başta bahsetmiştim, bu kitabı da sevdim. Konu ve olaylar o kadar merak edilesi ki elinizden bırakamayacaksınız. Tabii ben biraz geç bitirdim, nedeni ise işler. Kitabı tavsiye ederim, Naşide Gökbudak hayranı iseniz seversiniz diye düşünüyorum ;) Hem geçmişimiz hemde aşkın, sevginin ve dostluğun güzel bir kalemle yazılıp bizlere sunması nedeniyle okuyun derim ;) Bir not düşecek olursam yazarın Hümeyra kitabı benim hiç bir zaman unutamadığım kitaplar arasındadır. İki kere okudum ve bir daha okumayı düşünüyorum :) O kitabı da tavsiye ederim ;) 



Dipnot: Kitabımız için yaptığım yarışma halen daha devam etmekte ;) Çekilişe katılmak isteyenler için link TIK TIK!! :)




Kitaba Puanım 5/5


Alıntılar^^

Gönüle sığdırılan herkes, her yere rahatlıkla sığdırılır.


******

Hayal kurmak için ne zamanımız ne de malzememiz vardır. Evde soğan ve kuru ekmek varken baklava açmayı nasıl hayal edebilirsin?  Yahut niye edesin ki? Boşuna zaman kaybı olmaz mı?

******

"İnsanlar var oldukça aşk da yaşayacaktır. Ben bu adama aşık oldum. SANA RAĞMEN AŞKI SEVDİM. Biz de aşk da yaşıyoruz."


Bir kitap yorumu daha sizlerleydi, başka yorumlar da görüşmek üzere^^


Buralarda da varım^^
Facebook
Twitter
Instagram


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D