27 Eylül 2024 Cuma

Güneş Tutulması//Sezen Aksın II Esnaf İşi Aşk #2 Kitap Yorumu^^

Selamlar^^
Son zamanlarda mahalle kitaplarına baya tutuldum, çok seviyorum arkadaşlar. Bir de güzel yazıldı mı tadından yenmez. Zaten son zamanlarda daha çok sevmeme neden olanda bu seriydi. İlk kitabın yorumuna buradan bakabilirsiniz ve bundan sonra spoiler olacağı için ilk o yorumu okuyun derim. Bundan sonrasını okumayın. ;)
Birinci kitabımızın sonunda Fatih her şeyi açıklıyor ve Nil artık bir çıkmazda. Yıllardır abi gördüğü insan nasıl böyle şeyler söyler derken bu sürede olaylar oluyor. Mahallenin sorunları, hırsızlar, Fatih'in Nil'i ikna etme çabaları olarak dolu dolu bir kitaptı. Bir de güneş tutulması var ve herkesi etkileyecekmiş diyorlar :D Konu böyle devam etti. İki kitapta çok güzeldi ama ilk kitapta Bursa hakkında o kadar çok bilgi vardı ki belli yerlerde sıkıldım yalan değil ama burada çok az bahsettiği ve olaylarla devam ettiği için ilk kitaba göre daha çok sevdim, bir de Fatih mevzusu var...
Kaç para ulan bu Fatihler????? -_-


Fatih’le yaşadığı yüzleşmede öğrendikleri, Nil’in dengesini altüst etmiştir. İçinde uyanan kaosa rağmen Nil, sevdiklerinin üzülüp incinmesini istemediğinden, tutulma gecesi ve sonrasında olanları kimseyle paylaşamaz fakat Fatih’in yaptıklarının cezasız kalması düşüncesine de katlanamamaktadır. Misilleme yapmakta kararlıdır ancak atacağı her adımda gizlilik esas olacaktır.
Ne var ki esnafların çok iyi bildiği üzere, evdeki hesap çarşıya uymaz.
Mahallede kaynayan dedikodu kazanları, sinsi görücüler ve Bursalılara dadanan arsız hırsızlar üçgeninde işler sarpa sarmaya başlar. Fatih’in öfkeyle kalkıp zararla oturmasıyla kalbinde ansızın filizlenen kitap sevgisi ve Kürşat’ın kendi kişisel hesapları da kargaşayı körükler.
Ay’ın gölgesi Dünya’nın üzerine düştüğünde Güneş ortadan kaybolur ve aydınlık aniden karanlığa gömülür. Gökyüzüne bakan insan hem korkar hem de büyülenir. İnsanı insan yapan da çelişkileri değil midir zaten?
Doğru zannettiği yanlışları, tutulmamak için çırpındığı açmazları vardır insanın. Kusursuzluğun tuzağına düşmeyip kendisiyle barışabildiğinde, kalbinin kapıları aralanabilir ancak.


Nil duyduklarından sonra artık eski hayatı geride kalmıştır, çünkü abi dediği adam senden hoşlanıyorum demiş nasıl devam etsin hayat. Tabii başta inkar ediyor ve Fatih'ten bu mevzuyu unutmasını istiyor ama nafile. Fatih Nuh diyor Peygamber demiyor.
Çünkü çok aşık ama Nil inanmıyor. Haklı kız şimdi, yıllardır nasıl bir insan olduğunu, kızlarla nasıl mevzular olduğunu biliyor. Aşık değildir, unutur deyip yüz vermiyor ama Fatih hiç oralı değil.
Nil'e hak verdim ama zamanla Fatih'in davranışlarından sonra yumuşaması, değişimlerini birebir fark etmesi ve sonunda söylediklerinden sonra işte bu be dedim. <3
Çünkü bir anda ayy tamam ben de senden hoşlanıyorum dese çok saçma olacaktı, bu kitap alışma süreciydi diyebiliriz. :)
Bakalım üçüncü kitapta neler neler olacak. :)


Fatih aylarca içinde biriktirdiklerinin artık Nil'inde bilmesinin verdiği rahatlıkla bundan sonra ne yapacağını düşünürken bir de görücüler gelir. Nil'inde karşı çıkmalarından sonra yeni damat adayıyla görüşür ve olanlar olur.
Fatih'in Nil için değişmesine BA YIL DIM!!
En çokta kitap mevzusu kısmı beni benden aldı. <3 Bu kadar sevmek suç olmalı bee sdfghjk
Bakın normalde ben böyle çiftlerimizin sürekli yan yana, sevgi pıtırcığı olmasını isterim ama burada en sonda zar zor bir şeyler oluyor ben buna tamamım. Niye, çünkü Fatih'in o aşk sözleri, Nil'i yavaştan aşkına inandırması çoook güzeldi.
Devamında tabii ki bol Fatih&Nil sahnesi görürüz belki ama buradakiler bile şu anlık hoşuma gitti.
O yüzdendir aşkına hayran kaldım, sadece başta yaptıkları aşırı komik ve saçmaydı sdfghjkl


Normalde başka karakterler bahsetmeyecektim ama Kürşat az da olsa hakkında konuşmayı hak ediyor. :D
Şimdi ortalık karıştığından ardından gelen itiraflara aşırı şaşırdım asdfghj Ve sonradan yaptıklarına aşırı kızdım. Tamam haklı ama Fatih'e söylediklerine aşırı kızdım. Bence o kadarını hak etmedi ki Fatih'te açıp ağzını bir şey demedi. O normal anlıyoruz ama olmadı bence. :D Üzüldüm açıkçası.
Şimdi şu yorumdan ne olacağını anlamışsınızdır ama spoi değil, sadece olaylar farklı gelişti. Ben okurken şok oldum. :D


Başlarda biraz durağandı, hele şu Samet mevzuları beni aşırı sinir etti(Aynı Fatih gibi sdfghjkl) ama sonradan olanlar, mahallenin toplanıp karar vermeleri, o kadar adam içinden bir tanesinin sorgulamaması ve bununla beraber verdikleri karar ve cezaları aşırı komikti. :D
İşte bu mahalle kitaplarının en iyisi olmasına sebep. Mahalle olarak zaten aile gibiler, bir de olayları beraber çözmeleri çok güzeldi. Şimdi çevremizde öyle güzel mahaller dostlukları yok ne yazık ki. Zaten biz köyde bahçeli evde oturuyoruz, bize en yakın evde kuzenimler oturuyor ve onlardan da yakın olan komşularımızı birkaç yol ayırıyor. Yok komşuluk yani. :/
O yüzden bu tarz kitapları çok seviyorum, kitap çıkarsam kesin hepsi mahalle kitabı olur. :D

Nil'in annesi aynı bizim annelerimiz, yine Nil iyi cevap vermedi ben kesin pat pat cevap verirdim sonra hazır cevap olurdum asdfghjk Ama annesi birden odaya giriyor, pat diye ışığı açıyor, ikide bir mevzu Nil olmasa bile Nil'in sağlık vs. hakkından yorum yapıyor. Çok güldüm ama böylede yaşanmaz g*tle don gibi sdfghjkl
Şaka bir yana tam bir aile kitabı, bizden bir kitap ama bir Fatih yok yani. :/

Genel olarak çok sevdim, sıkılmadım sadece hemen okuyup bitiremedim. Biraz sindire sindire okudum, zaten üçüncü kitap geç çıkacak bir de bunu hızlı okursam üzülürdüm. :/
Yine de çok bekleyecek gibiyiz. Yazar en son diğer kitabın ikincisini yeni yazdı, üçüncü kitapta şu an ne alemde hiç bilmiyorum. İnşallah yazması bitmiştir, en azından editöre gitmiştir diye dua etmemiz lazım. Kalemi birinciye göre daha güzeldi. Orada çok çabuk konulardan atlıyordu, yani bölüm sonundan olanlardan sonra devam bölümde farklı şeyler bekliyorsun ama farklı şeyler oluyordu. Ama burada öyle değildi. O yüzden gelişme açısından çok iyiydi. Olayları hızlandırmaması, en son ki olayda işleri daha fazla karıştırmaması benden tam puan aldı. :)


Bu kadar yorumdan sonra artık alırsınız değil mi ama :D Mahalle ve arkadaşın kız kardeşi-abinin arkadaşı mevzularını seviyorsanız öneririm. Ben çok eğleniyorum okurken, sadece genel konulara değinmesini geçtim eğlendirmesi daha önemli. Yani ayy dur okuyayım hemen, boş vaktim olsa da okusam dediğim bir kitaptı, işte bu kitaplara aşığım aşıkkk :D
Şimdi İkize ilk kitabı önerdim, okuyor. Biraz sıkılacak gibi ama olsun devam et dedim. Şimdi üçüncüyü bekleme zamanı. İnşallah en kısa zamanda çıkar. :/



Kitaba Puanım 5/5^^



Alıntılar^^


"Dünya senin etrafında dönmüyor, Fatih abi!"
"Çünkü senin etrafında dönüyor..."


*****


Başına parantez içinde bazen düşünceli yazdım. Bazen düşünceli odun. Ama odun. Ama düşünceli. Bazen.

Alıntıya Not: Fatih odun evet ama düşünceli odun sdfghjk


*****


"Aslında kimseye gerek yokmuş bir şeylerin farkına varmam için. An meselesiymiş. Deniz gözlerinin içine uzun uzun bakmam gerekiyormuş sadece..."


*****


"Tereddüt ettin?" diye sordu abim hevesle. "Sanki çok da emin değil gibisin. Düşünmek ister misin üç beş yıl kadar?"

Alıntıya Not: Bir anda kardeşci olan Kürşat'ı kaç kız tokatlamak istedi asxdfghjklş





Yorumum bu kadar, başka yazılarımda görüşmek üzere^^
Sevgiyle kalın^^




Buralarda da varım^^












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D