6 Haziran 2022 Pazartesi

Twenty Five Twenty One-Kore Dizi Yorumu//Blogları Canlandırma Projesi Mayıs Ayı^^

 Selamlar^^
Bir Blogları Canlandırma Projesi ve Kore dizi yorumu ile yine beraberiz şükür^^ Bayram zamanında başladığım, daha yeni bitirdiğim canım dizim. :D Evet bir ayda 16 bölümlük diziyi anca izleyebiliyorum iyi mi :/ Ama son bölümlerde The Sound Of Magic dizisine başlayınca biraz süründü diyebiliriz.
Dizi yılın en iyi dizilerinde biri olarak çıkış yaptı ve son bölüme kadar da öyle gitti, böyle olunca beklentimi yüksek tuttum tabii. Karşıladı mı evet, çok eğlendim, sevdim ve bilmediğim bir sürü şey öğrendim. Başrol oyuncularımızdan Hee Do Eskrim sporcusu. BCP Mayıs ayı teması spor olunca bir taşla iki kuş vurmuş olarak başlayıp, bitirdim. Bunun yanı sıra Eskrimin nasıl bir spor dalı olduğunu da öğrendim.
Diziyi izleyen herkes sevdi, oyuncularda sevilince tadından yenmez oldu ama o son ile herkes hayal kırıklığına uğradı. Tabii etkilenmeyen, güzel sondu diyen de çok oldu. Evet her şey toz pembe olacak diye bir şey yok ama bir bu dizi gerçek değil, hayal ürünü. İki hayat yeterince zorken diziler yüzünden de bu kadar zorlaştırılmaya ne gerek var?
Şimdi bunu yazdım diye dizi berbat ötesi kesin demenize gerek yok, dizinin sonunu farklı yönden bakınca mantıklı da bulabilirsiniz, buluyorsunuz da ama eğer bir işi yapacaksanız biraz mantık, birazcık mantık yani. 


Konus;

1998'de Asya ekonomik krizi zamanında geçen Twenty-Five, Twenty-One (2022) dizisinde, Baek Yi Jin (Nam Joo Hyuk) 23 yaşında muhabir olduktan sonra Asya Oyunları için bir spor muhabiri olarak iş bulur. Asya Oyunları'nda çalışırken Na Hee Do (Kim Tae Ri) adında bir eskrim sporcusu ile tanışır. Felaketin eşiğinde olan bir toplumda 22 ve 18 yaşlarında ki Baek Yi Jin (Nam Joo Hyuk) ve Na Hee Do (Kim Tae Ri) ilk beklenmedik karşılaşmalarını yaşarlar. Ancak 23 ve 19 yaşlarına geldiklerinde birbirlerine zarar verirler. Sonraki yıl kaybettikleri güvenlerini yeniden kazanarak 25, 21 yaşlarında birbirlerine aşık olurlar. Dizinin ismi birbirlerine aşık oldukları yaşlarından gelmektedir.

Güney Kore Sineması'ndan alıntıdır.


Kim Tae Ri//Na Hee Do^^
Küçük yaştan Eskrim eğitimi alıp, yarışmalara katılan Hee Do ülkenin IMF krizinden sonra okullardaki bazı kulüplerin kapatılmasıyla dışarda kalır. Spor hayatında en sevdiği, hayran duyduğu Go Yu Rim'in okuluna gitmesi için elinden geleni yapar ve azminin sonucunu alıp Go Yu Rim'le Eskrim eğitimine başlar ama umduğu şeyi bulamaz ve yaşadıkları onu daha çok hırslandırır. Çok çalışması ve azminin zaferini de altın madalyaları kazanarak verir ama özel ve aile hayatı biraz karışıktır.
Mahalleye yeni tanışan Baek Yi Jin'le rastlantı sonucu karşılaşsa da bir zaman sonra artık arkadaş olmuşlardır ve birbirlerini anlamaya başlarlar.
İlk defa bu dizide tanıdım kendisini, daha öncesinden başka dizisini izlememişim. Zaten baktığımda çokta bir dizi geçmişi yok. Neyse, bu diziyle tanışmak daha güzel oldu. Kendisi 32 yaşında ama 18 yaşındaki karakteri öyle güzel oynadı ki resmen gerçek yaşını öğrendiğimde şok oldum. :O 
Oyunculuk olarak sevdim ben, karakteri için bir kaç eleştiri duydum, çok bağırıyormuş gibisinden ama biri cevap olarak yaptığı spor yüzünden böyle bağırması normal demiş, bence de. Bana çok itici gelmedi, hatta çıt kırım ve yapmacık hareketlerdense böylesine daha çok razıyım.
Genel olarak sevdim, son yaptığına diyeceklerim spoiler olarak gelecek.



Nam Joo Hyuk//Baek Yi Jin^^
Varlıklı bir aileden gelen Yi Jin babasının IMF krizi yüzünden şirketinin batması ve borçlu insanlardan kaçması yüzünden üniversite hayatını yarıda bırakır kardeşi ve annesine bakmak için bir sürü işte çalışmaya başlar. Sıkıntılı dönemlerinde yeni tanıştığı ve enerjisine hayran olduğu Hee Do sayesinden düştüğü yerden ayağa kalkmayı başarır.
Nam Joo Hyuk sevdiğim oyunculardan biri, bu diziye de resmen renk katmış. Çok komik bir şekilde şaşırmaları, ailesi için savaşması, açık sözlülüğü ve Hee Do&arkadaşlarının arasında tek yetişkin olmasının verdiği sorumluluk çok komikti.
Start Up'tan sonra iyi geldi bu rolü kısacası. :)



Bona//Go Yu Rim^^
Eskrimde Kore'ye altın madalya getiren en iyi sporcu. Azmi ve aile içi sıkıntıları nedeniyle yaşadığı zorluklara rağmen başarılı olmak için elinden geleni yapan Yu Rim'in hayatına girecek olan arkadaşlar hayatını değiştirecektir.
Yu Rim'e başta öyle bir sinir oldum ki, neyse ki Hee Do ağzının payını verdiği zamanlar çok oldu. Ama sonradan sergilediği tavır inandırıcı gelmedi açıkçası. Yani yavaş yavaş olsaydı tamam ama böyle bir anda can ciğer kuzu sarması olmak için biraz daha zaman gerekmeliydi bence.
Yaşadığı aile sorunlarına cidden üzüldüm ama işte zenginde olsan farklı dertlerin var, fakirde olsan farklı dertlerin var. Bunlara dokunmalı çok güzeldi. Mesela Yu Rim'in annesinin bir yerdeki tavrına hayran kaldım, çok büyük yüce gönüllülük yaptı. ;)
Kendisi tanımadığım bir gruba üye, idol yani. Oyunculukla devam ettiği belli, bir sürü dizide oynamış. :) Sadece başrol için biraz daha çalışmalı. :)



Choi Hyun Wook//Moon Ji Woong^^
Okulun yakışıklısı olan Ji Woong kalbini Yu Rim'e kaptırmıştır. Çalışkan değildir ama hakkını aramayı iyi bilen Ji Woong çok iyi arkadaş ve sevgilidir.
Bu çocuğa hayran kaldım resmen, aşırı komikti. O saçları düzeltmesi, şekil vermesi ve on numara sevmesi çok ama çok iyiydi. Biraz abarttığımı söyleyebilirsiniz ama yazacağım spoilerde neden böyle dediğimi anlayacaksınız. :)
Böyle giderse daha çok dizilerde görebiliriz. :)



Lee Joo Myung//Ji Seung Wan^^
Ji Woong'un en yakın arkadaşı ve onun aksine okulun birincisidir. Gizliden yürüttüğü radyo programı ve haksızlığa karşı gelmesi yüzünden başı derde girse de aklı başında biridir ve grubun Yi Jin'den sonra en yetişkini diyebiliriz. :D
Bu kız çok tatlıydı yaa ve her konuda da çok haklıydı. Son yaptığı şeyi ben, biz yapabilir miydik tartışılır ama sevdiğim karakter ve oyunculardan biri oldu.
Bir çok dizide oynamış ama ben burada tanıdım. Başarılı, eğer kıymeti bilinirse çok dizide göreceğiz gibi.



Diğer karakterlerden Hee Do'nun annesi çok iyiydi, kadın otorite sahibi ama çok fazla. Diğer dizilerdeki ebeveynler gibi olacak sandım ama aksini yaparak beni şaşırttı.
Sonra Hee Do'nun yetişkin halini ve kızını oynayan oyuncularda çok iyiydi. Böyle birazcık Reply tadında gibiydi. :)

Hee Do'nun yeşitkin hali.



Resimler^^



Bu sahnede ikisine de çok güldüm :D


İkinci el kitapçısıydı, hatta kitaplar kiralanıyordu falan. 
Full House varmış, araştırınca dizisi çıkıyor ama Manhwa türünde seri olarakta varmış. Bununla ilgili bir bilgisi olan varsa yazsın lütfen, merak ettim. :D
İşte bu Full House için çok ortalık karıştı, eğlenceliydi de. :D



Şu ekipmanı giyince, vuruşlar belli olsun diye mandal takılması(ne bilmiyorum) aşırı klas hareketlerdi. Eskrime ilgim olmadı ama bu tarz şeyler, maçlar çok hoşuma gitti.



Bu sahnede çok iyiydi :'(




asdfghjklşi 
İşte bu halleriyle dizinin 1998 zamanlarında çekildiği belli oldu. :D



Yi Jin'in meşhur şaşırmaları asdfghjkl



Şu üniformalı bölüm çok güzeldi...




Gözlüklü halini görünce ben de Hee Do gibi oldum. :D


Ve telefon sahneleri.
Bence en anlamlı sahnelerdi. Birbirlerine verdikleri destek bence çok anlamlıydı.


Ve o malum sahne -_-



Ne tatlış giyinmişler^^


Gifler^^


Ben bile izlerken şöyle sevinecektim, siz düşünün gerçeğini. :D



BCP için ilk olarak sporla ilgili gifler koymak istedim. :D
Çok şey öğrendim bu konuda, mesela Eskrim Fransa sporuymuş, o yüzden başlama talimatları hep Fransızca.


asdfghjkl



Bir Eskrim dizisi daha bekleriz senden ama sporcu sen olacaksın sdfghjk


Tam bir hippi kılıklı, sevdim. Zengin züppe rolünü on numara oynar. :D





İlk arkadaş filizlenmeleri. <3






Şu sahnede eğlenen kişilerden çok boşa giden suya takıldım. -_-


Buranın gifini bulamadım ama böyle sarılmalarının aşırı MANTIKLI bir sebebi var sasdfghjk
Not: Bu dizide mantık aramayın çuvallarsınız sdfghjkl


Bakışlar...





Yukardaki saçını düzetme şekli dediğimde bu. :D


asdfghjkl



Ya nasıl 32 olabilirsin NASILLLLL
Sende mi hiç evlenmedin ve çocuğun yok? asdfghjkl



Sona gelmeden önce içimi bir dökeyim, sonra sonu yazabiliriz. :D



-SPOİLER BAŞLANGICI-


Dizi sonuncu bölüme gelince büyük bir kitleyi hayal kırıklığına uğrattı, tabii bu hayal kırıklığına uğrayan, kalbi kırılan kitlede spoiler vererek sosyal medyada bas bas bağırdı ve izlemeyenlerde çok güzel spoilerlar yedi. Ama ben yemedim, çok şükür, bin şükür. :D
Evet gerçekten çok fena bir spoiler, yani yemediğime şükrettim çünkü yeseydim izlemez, güzel bir diziyi izleme fırsatını kaçırabilirdim.
Sonu çok saçmaydı, bir kere çiftimizin ayrılmasına sebep olan olay o kadar saçmaydı ki yani bu mu dedim. Yi Jin sırf sevdiği insana zarar gelmesin diye spor muhabirliğini bırakıyor ki hata yapmasın diye ama gelin görün ki bir süre ABD'ye gidince kız beni seni mi bekliycem, hep böyle mi olacak dedi durdu ve hoooop ayrıldılar. 
 Bu nasıl saçma bir ayrılık arkadaşlar ve çoğu izleyende benim kafadan. Tabii aksi olanlarda oldu, mesela sevdiğim biriyle en son konuşma benimle mesajıyla bitirdik olayı sdfghjkl(Mizah içerir)
Yani Yi Jin'in yaşadığı sıkıntılar normal miydi? Zaten sevgili olalı kaç ay oldu, yok neden yılbaşını beraber geçirmedik? Tamamda canım sırf senin yüzünden iş değiştiren sevgiline de bunu yapmazsın be -_-
Kızı da anlıyoruz, annesi yüzünden çok yalnız kalmış, ben sürekli ayrılık mı yaşayacağım demiş ama o kadar sevgi, o kadar aşk NEREYE GİTTİ!
Ulan bu muydu o izlediğim minnoş aşk, imkansız aşk. Büyük hayal kırıklığı cidden. Aşırı, aşırı üzüldüm.
Yani önüme mantıklı bir sebeple gelinseydi olmadı, saçmalamadıktan sonra böylede bitebilir diziler dedim ama yok aklım, havsalam almıyor, ALMIYOR -_-
İzleyenleriniz varsa alırım yorumunuzu, siz ne düşünüyorsunuz?

Dizi boyunca tabii ki heyecanı gitmesin diye Hee Do'nun kimle evlendiğini göstermediler ama orta da koca, babada yoktu. Bir takipçim kocasının yurtdışına çıktığını söylüyor. Burada ne iş yaptığını bilmiyoruz ama Hee Do Yi Jin'den neden ayrıldı, ben bu ayrılıklara katlanamam diye. Peki bu neydi? Aynı Yüreğim Seni Çok Sevdi kitabına benzemedi mi? Aslı'da Bursa'ya gelin gitmek istemeyip başka biriyle evlendikten sonra kocasıyla Amerika'ya gitti. İşte bu mesele de o. -_-
Hee Do seni severdim ama sen naptın. -_-
İkinci sezon olur mu, zorlarlarsa belki, olaylar farklı gelişti. Belki Hee Do ve Yi Jin evlendi ama sonunda pişmanlıklar, Hee Do'nun annesinin geçenlerde Yi Jin'i gördüm demedi falan aslında hikayenin burada bittiğini gösteriyor. -_-

Mesela diğer çiftimiz Yu Rim Rusya'ya gitmesine rağmen aşkına sahip çıktılar. Ayrı kalsalarda bunu başardılar, Seung Wan ise yıllar önce Yi Jin'in kardeşine dört yıl sonra görüşelim dedikten sonra yıllar geçmesine rağmen görüşmesi ve numarasını istemesi bile Hee Do ve Yi Jin'in yaşadıklarından daha da iyiydi. Ji Woong daha çok sahip çıktı aşkına, aferin sana Ji Woong.
Bu ayrılık beni aşırı sinir etti, çok saçma geldi. Sırf güzelim diziyi nasıl mahvedebiliriz demişte olabilirler. Bakın mutlu son olmasın tamam ama bu kadar saçma ayrılıkta olmasaymış yaa.

-SPOİLER SONU-



Ve son^^
İlk olarak dizi için spoiler yemediğimden kendimi tebrik ediyorum, İkiz bile diziyle alakası olmamasına rağmen yedi siz düşünün. :D
Bu konuda ne kadar keşfette gezinmezseniz o kadar rahat edersiniz. Mesela ben geziniyorum ama benim keşfetimde sadece kediler var, o riske giremem. :D
Spoiler verenler = 😖
Diziyi genel olarak sevdim, beni izlemek için heyecanladırmadı yalan değil, böyle beni heyecanlandıran dizileri daha çok seviyorum. Çok heyecanlı olmasa da izlerken aşırı eğlendim. Sıkmadı bir kere, sonuna rağmen yılın güzel dizilerinden biri de diyebilirim.
Hem eğlenip, hem öğrenmek bence en güzel aktivite. 
Gençlik dizisi olarak aşırı iyiydi, eski zamanların dizisi olmasına rağmen de onu hissedemedim ne yazık ki. Bu hissi Reply serisi daha güzel veriyor. Telefonlar, ulaşım, bilgisayarlar tabii ki eskiydi ama dediğim gibi hissedemedim o eskilik hissini. Umarım anlatabilmişimdir. :D
Yazacak şeyleri yazdığıma inanıyorum, daha fazla şey yazarsam izlemeye gerek kalmaz. :D
Yorumumdan sonra merak ediyorsanız ya da çıktığından beri dikkatinizi çekiyorsa listeye alabilirsiniz. :) Oyunculuk, senaryo(son hariç) hepsi çok güzeldi. Kızdım, sinirlendim, güldüm, üzüldüm vs vs. çok şey tattırdı dizi bana, sizde izlemek isterseniz Netflix'den bakabilirsiniz ya da online çeviri yapan sitelerden. :)




Favori fotoğrafım...<3



BCP'nin Haziran ayı teması Harry Potter, Yüzüklerin Efendisi ya da Fantastik. En sevdiğim konu, bakalım dizi-film mi izleyeceğim yoksa kitap mı okuyacağım. :)
Sizleri de bekleriz^^


Diğer yazılarımda görüşmek üzere, sevgiyle aşkla kalın^^


Buralarda da varım^^



19 yorum:

  1. Spoilerı okumadım ben daha bitirmedim çünkü... Ama mutsuz son varsa bak valla bozuşcam senaristle.

    YanıtlaSil
  2. Sonu beterdi cidden... ayıla bayıla bölümlerce izlediğin karakterden buz gibi soğuttu, yaz gibi bir aşkı sonbahar görmeden kışa gömmek de yazık yahu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısa bir yorum yaz deseler bu yorumu gösteririm, alnı öpülesi bir yorum :D

      Sil
  3. ağlarken koştuğu gife bayıldım :) Eğlenceli bir dizi gibi. Arada bir lise dizisi izlemek iyi geliyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lise dizisi gibi yok yaa, yeter ki güzel çeksinler. :D

      Sil
  4. Ne kadar detaylı bir yazı olmuş. Kalemine sağlık.

    Eskrim denilince benim aklıma historical romanlar geliyor. Orada erkekler hep eskrim yapar :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok fazla historical okumuyorum ama kesin güzeldir <3 Teşekkür ederim^^

      Sil
  5. Yazını okudum ama yorum bırakmış mıydım, hatırlamıyorum. :) Kalemine sağlık

    YanıtlaSil
  6. Kesinlikle her şeyiyle çok güzel olup finali ile hayal kırıklığına uğratan bir dizi ama benim için en iyi üç dizi arasında yer alır. Not1: Kim Tae Ri Mr. Sunshine diye bir dizide de oynamış ve baya güzel reytingler alıp kanalın en çok izlenen dizisi olmuş. Seneye de güzel bir filmi geliyor hatta Kim Woo Bin de var. Not2: o mandal gibi taktıkları şey üstlerine giydikleri metal kıyafete kılıcın vurulması ile puan ekranında kazanan kişinin yerinde yeşil ışık yanmasına sebep oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En iyi üçte yer alıyorsa sevindirici, şahsen ben ilk ona bile sokamıyorum. :D Kim Tae Ri'yi ilk burada izledim desem :D Açıklama için teşekkürler^^

      Sil
  7. Kesinlikle her şeyiyle çok güzel olup finali ile hayal kırıklığına uğratan bir dizi ama benim için en iyi üç dizi arasında yer alır. Not1: Kim Tae Ri Mr. Sunshine diye bir dizide de oynamış ve baya güzel reytingler alıp kanalın en çok izlenen dizisi olmuş. Seneye de güzel bir filmi geliyor hatta Kim Woo Bin de var. Not2: o mandal gibi taktıkları şey üstlerine giydikleri metal kıyafete kılıcın vurulması ile puan ekranında kazanan kişinin yerinde yeşil ışık yanmasına sebep oluyor.

    YanıtlaSil
  8. madem eğlenceli aklımda olsun :)

    YanıtlaSil
  9. baya eğlenceli bir diziye benziyor giflere baktıkça ve yorumunu okudukça hemen izleyesim geldi :D

    YanıtlaSil
  10. ellerine sağlık güzel tanıtım olmuş hala izlemediğim için yorum yapamıyorum resimlerden zıplayarak geldim falan hatta :D Ama severek izleyeceğimden eminim oyuncular yetenekli bulduğum isimler çünkü <3

    Geç geldiğim için kusura bakma biraz yoğun bir dönemdeyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç önemli değil, ben hiç yorum bile yapamıyorum mahcup oluyorum. :/ Oyucular gerçekten çok iyiydi, eğlenceliydi, güzeldi. Seversin bence^^

      Sil

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D