17 Ağustos 2019 Cumartesi

Mekanik Prenses//Cassandra Clare(Cehennem Makineleri #3) KitapYorumu^^

Herkese merhaba
Yeni yorumla karşınızdayım^^ Bu sefer ki yorumum seri sonu kitabı. 
Not: İlk iki kitabı okumayan arkadaşlar spoiler yememek için devam etmemelerini öneririm. :)
Çok severek okuduğum Cehennem Makineleri 'nin Son kitabı. Cehennem Makinelerini Ölümcül Oyuncaklardan daha çok seviyorum ama kitapta olan olan aşk üçlemesi nedeniyle yazara sevgilerimi gönderdiğim çok oldu. Yani neden? Cassandra, canım benim bu aşk olaylarından alıp veremediğin nedir? Jace ve Clare içinde hep saçmalıyorsun. Burada da çok yüzümü güldüğü söylenemez, güzelim kitabı saçma sapan aşk üçlemesi nedeniyle mahvettin be Cassandra. -_-


Gölge Avcıları yok olmanın eşiğine sürüklenirken tehlike ve ihanet, sır ve cazibe, aşk ve ölüm birbirine karışıyor!
Tessa Gray mutlu olmalıydı. Ne de olsa bütün gelinler mutludur, öyle değil mi? Ancak Tessa, Jem Carstairs’la evlenmeye hazırlanırken Londra Enstitüsü’ndeki Gölge Avcıları’nın başları büyük beladaydı. Mortmain, acımasız otomatlardan oluşan Cehennem Makineleri ordusunu, Gölge Avcıları’nı yok etmek için kullanmayı planlıyordu. Planını tamamlamak için de son bir şeye ihtiyacı vardı: Tessa Gray’e.


Başta da dediğim gibi seri çok güzel ama Cassandra okuyucularını hiç düşünmüyor arkadaşlar. Ya böylesi güzel, eski zamanda geçen kitabın içine neden aşk üçgeni koyulur ki yani. İlk kitabı çok çok sevmiştim, ikinci kitabın sonuna doğru harika gidiyordu ama o son ve bu kitap beni kitaptan soğuttu. Bu kitabı okumamdaki tek sebep son kitap olması ve Will'di. Jem'ide seviyorum hatta yazarın onun için böyle yazması yüreğime dokunuyordu ama neden aşk üçgeni? Neyse bunlar dışında kitap güzeldi ama ilk kitapta aldığım heyecan duygusunu bundan alamdım, çok dönük geçti. O kadar saldırı, o kadar savaş sadece iki-üç dakika için miydi? Tessa'nın nasıl biri olduğunu öğrenmemiz güzeldi, yazarın zekasına hayran kalıyorum bu zamanlarda.



Kitapta yeni tanıdığımız karakterlerden Gideon ve Gabriel'i sevdim, gerçi Gideon'u biliyorduk, Sophie vs. ama bu kitapta okumamız güzel oldu. Ama Gabriel ve Cecily 'in hikayelerini daha çok okumak isterdim. Acaba yazar onlar için ayrıca bir kitap yazar mı merak içerisindeyim. :) Ya da yazmıştır, bir yerde bahsetmişti ben hatırlamadığım için atlamışımdır bilemiyorum. :) Yine daa daha çok yer verebilirdi.
Bir anda şok edici olaylar yaşandı ama sonrasının tatlıya bağlanmasına sevindim yoksa Cassandra benden çok ama çok çekerdi. :P Bu detaylar dışından bahsedeceğim pek bir şey yok. Şimdi okumayanlar için Spoiler yazacağım, çünkü yazmazsam olmaz. -_-


Spoiler Başlangıcı!!!

Okuyanlar toplanın bakalım. :D Evet ilk olarak serisinin sonundan memnun musunuz? Doğrusu ben
m için yarı buruk bir son oldu. Neden Will dedim? Yukarıda Cassandra'nın aşkla bir sorunu var demiştim, haa işte bu sondan daha çok anlıyoruz sorunu olduğunu. Jem'ın ölmediğini, sonsuz yaşayacağını öğrendiğim zamana çok sevdim, birazda üzüldüm açıkçası öyle bir hatayı olmamalıydı ama yazarımızı bizi fazla üzmedi ve bomba! Tamam seneler, hatta asırlar sonra günümüz dünyasından tekrardan karşılaşan Tessa ve Jem çok iyi oldu ama sanki Will hiç var olmamış gibi, hiç tessa onunla evlenmemiş, hiçbir şey yaşamamış gibi yaa benim kalbim iki kişide sevebilir deyip Jem'e koşmasını nedir arkadaşlar? Tamam seneler, asırlar geçti ama biz bir kaç sayfa sonra bunları okuduk, aynı dakikalar diliminde. Cassandara çok kalbimizi kırdın, zaten adam akıllı aşklarını yaşayamadılar sonran ne oldu Tessa Jem'e koşun ve mutlu mesut yaşasınlar! Bu son beni hiç ama hiç mutlu etmedi! Jem hariç. :/



Spoiler Sonu!!!


Evet çimi çook güzel döktüğüme göre son satırları yazıp yorumumu bitirebilirim. Seriyi sevdiğim aşikar, sizde merak ettim okumak isterim derseniz öneririm. 3 kitaplık, heyecanlı, tarihi kitaplar hoşunuza gidiyorsa okuyun ama aşk üçgeni tarzı şeylerden nefret ediyorsanız elinize daha almayın derim, sinir, stres hak getire olur. :D
Yine de Will, Jem, Tessa, Charlotte, Henry, Gabriel, Gideon, Cecily, Sophie ve dahasını okumak çok eğlenceliydi. Tabii unutmamak olmaz Margus. Yazar onun için saçma bir tercih şeysi yapsa da seviyoruz kendisini. :D




Kitaba Puanım 5/4^^



Alıntılar^^

"Hakikaten, içlerinden biri ölse ne fark eder? Senin hep gayet güzel bir ikinci seçeneğin olacak."

Alıntıya not: İşte bu cümle kitabı özetliyor. -_- Aşk üçgeni. -_-



*****


"Ölümden çok daha kötü şeyler vardır," dedi Will. "Sevilmemek  ya da sevememek, bu daha kötüdür."



*****


Hayat bir kitaptır ve henüz okumadığım yüzlerde sayfa var. Ölmeden önce, okuyabildiğim kadarını seninle okumak istiyorum..."






Cassandra Clare'nin diğer kitaplarına yaptığım yorumları okumak için Tık Tık!!


Bir yorum daha sonuna geldik, başka yorumlarda görüşmek dileğiyle.^^





Buralarda da varım^^




7 yorum:

  1. Sırf bu kitap ve sonundan dolayı seriyi elden çıkardım gördükçe sinirlerim bozuluyor afakanlar basıyordu neden ya neden böyle şeyler yaptın dedim yazara.Nefret ediyorum son kitaptan ve kitabı güzel hatırlamak adına o son olmamış gibi davranmayı tercih ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tek olmadığıma sevindim. :D Elden çıkaracak kadar değilde sevmedim bende. Çok üzdü. :/

      Sil
  2. Ayyy o kadar karışık geldi ki yorumunuzu okuyunca kitap bana. Bu tarz kitap hiç okumadım. Serinin ismi bile korkunç😑 Yaşasın pembiş-pembiş aşk romanları(özellikle de sonu güzel biten)😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bayıldım bu yoruma. :D Aslında karışık değil ama bu tarz okumuyorsanız normaldir sizin için. :) Eğer okumak isterseniz daha anlaşılır fantastik kitaplarla başlayın sonra bu seriye geçersiniz. ;) Aşk romanlarını bende okuyorum, ikisini birbirine harmanlıyorum güzel oluyor. :)

      Sil
  3. Harika bir yorum olmuş bu. O kadar doğru ki başka bir şey dememe gerek yok. ;) Evet mutlu ama şimdilik. Bizim gözyaşlarımız Will'e. Hatta seri boyunca desem abartmam. :/ Diğer seride de Jace'e üzülüyorum. :/ Hiç öyle düşünmemiştim. Aynen Kim Shin=Tessa. :O

    YanıtlaSil
  4. okurum bu seriyi de işallah :)

    YanıtlaSil

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D