12 Mart 2019 Salı

Mahalleden Arkadaşlar//Selçuk Aydemir Kitap Yorumu^^

Selam^^
Yine kitap yorumuyla geldim ama harika bir kitapla. Baştan söylüyorum kesinlikle alıp okuyun! Ben BA-YIL-DIMMM!! Instagram kitap aleminde çok dolaşan bir kitaptı kendisi, Küsurat Yayınları Leyla ve Mecnun ile hayatımıza girdikten sonra bir çok kitap çıkardı. Bu da onlardan biri diyemem, ikinci kitabı Küsurat Yayınlarından çıktı çünkü ama ben bu seriyi Küsurat Yayınları sayesinde tanıdım. :D Yazarı, kesin bir tanesine denk geldiğiniz Kardeş Payı, Düğün Dernek, Çalgı Çengi gibi dizi ve filmlerin senaristi. Tanıyorsunuz yani ve senaristlikten sonra kitap yazmaya da karar vermiş ve harika bir eser çıkarmış ortaya.
Kitap tam hayatın içinde, bizden biri gibi.

Tabletlerin, akıllı telefonların olmadığı 90'lar… Belki de çocukların "çocuk"olduğu, "çocuk gibi" oynadığı son yıllar… Küçükçekmece'nin küçük bir mahallesinde kendisine idol olarak gördüğü "mahallenin reyisi" İsmet'in gözüne, dahası çetesine girmek için bin bir takla atan Selçuk'un, bu uğurda iki arkadaşıyla birlikte çete kurup mahallenin altını üstüne getirmesinin mizah dolu hikâyesi… Kardeş Payı, Düğün Dernek, İşler Güçler, Çalgı Çengi gibi unutulmaz film ve dizilerin senaristi Selçuk Aydemir, 9 yaşındaki bir çocuğun para kazanmak için bulduğu akıl almaz yöntemleri, yediği kazıkları, hayal kırıklıklarını, başarma hırsını ve bu hırs uğruna yaşadığı trajikomik anıları yine 9 yaşında bir Mahalleden Arkadaşlar, bakkalı, camisi, tozlu sokakları, terk edilmiş evleri, tatlı rekabetleri, has abileri, dırdırcı kadınları, fırlama çocukları, Amigaları, renkli civcivleri, fragmanlı sinemaları, halı saha maçları ile 90'ların mahalle hayatına kısa bir zaman yolculuğu vaat ediyor.
"Hey gidi günler…" demek de, "Bak, bunu ben de hatırlıyorum," demek de, "Ayy, bunu biz de yapmıştık!" demek de serbest. Selçuk Aydemir'den eğlenceli, heyecanlı, doludizgin akan bir kitap…

Kitabın ana karakteri Selçuk, yazarın adından almış ismini ya da kendidir bilemiyorum. :D. Selçuk daha 9 yaşında ve mahallede kurulan çeteye giremediği için kendi çetesini kurup karşı tarafı alt etmeyi kafaya koymuş küçük ama zehir gibi bir çocuktur. Mahalleden arkadaşları olan Mete ve Serkan'ı çetenin üyesi yaptıktan sonra çeteyi büyütmek isteyen ve o zaman zarfında yaşadıklarını konu alan bir kitap. Selçuk tam bir zeka küpü ve yaptığı hiçbir işten de olumsuz bir sonuç almıyor ama ona engel olan çok kişi var. Çeteliğin nasıl bir şey olduğunu zamanla anlayan Selçuk mahallenin ilk çetesini kuran ve lideri olan İsmet'in karşısına çıkmaya hazırdır ama bakalım mahalle buna hazır mı? 
Karakterler on numaraydı, hangisini yazsam bilemiyorum ama favorim Selçuk'tu tabii ki. Olayları anlatım biçimi, arkadaşlarına olan davranışları vs. süperdi. Bir de boyundan büyük konuşmaları, anlatımları harikaydı. Okuyunca ne demek istediğimi anlayacaksınız. 



Kitap tam bir kahkaha makinesi, her sayfası olay, her sayfası heyecan. Selçuk hem çocukluğunu yaşıyor hem de bu yaşta liderliği ele almış çetesine para kazandırıyor ama o para kazanma olayından sonra olanlar olaydı. Doğrusu Selçuk arada hile yapsada çetesini gerçekten düşünen bir liderdi ama gelin görün ki üyeleri fazla uçuk. :D Ne demek istediğimi yine okuyunca anlayacaksınız. 
Şu an o kadar şey yazmak istiyorum ki spoiler olur diye saçma şeyler de yazıyor olabilirim. :P 
Neyse ben yine de bir şekil devam edeyim. Kitap 90'lı yıllarda geçiyor, 90'lar bebeği olduğum için hatırlamadığım şeyler vardı ama ateri oyunlarını bilirim. İşte onlar anıları getirdi gözümün önüne, ne çok oynardık. Burada da çok fazla eskiye dair şeyler vardı, eski demişken kitabı Seksenler gibi birebir o tarz anlatılmış sanmayın, yazar günümüz olaylarına değiniyor mesela. Dolar, Stefen Jons vs. bu tarz şeyler kitapta mevcut. Yukarıda da dediğim gibi yazar günlüğü gibi yazmış ama daha farklı. 
Kitabı ilk harfinden son harfine kadar çok sevdim ama kafama takılan bir şeyi dile getirmek isterim. Selçuk'un annesi. Neden Selçuk'a öyle davranıyor çok şaşırdım. Eğer hayal ürünü ise senaristin filmlerini ve dizilerini bildiğim için şaşırmam ama gerçeklik payı varsa üzüldüm. Sonra Mete'nin babası, onun derdi neydi diyeceğim ama Mete'yi tanıdıktan sonra anlıyor insan ve Selçuk'a ve Mete'nin babasına hak veriyorum. :D Kitabın sonu güzeldi ama Selçuk'un yaşadığı şeye çok üzüldüm ve sinirlendim. Bana yapılmış gibi ağırıma gitti, öyle gerçekçi yaşıyorsam demek ki. :P Ama yazar bizi yine de düşünmüş. :D Selçuk Aydemir hep kitap çıkarsın yaaa. ^_^

Son olarak ve tekrardan yazıyorum kitabı sevdim, şimdi Liseden Arkadaşlar'ı ve yeni çıkardığı kitabı almayı düşünüyoruz(ALDILAR). Çok farklı ve sevilesi bir kitaptı. Başucu bile olabilir. Canın sıkıldı, gülmek için sebep arıyorsun hemen aç bir iki sayfa karıştır ve Selçuk'un yaptığı haylazlıklarını oku. O an bütün sıkıntın geçer, öyle eğlenceli bir kitap. Her karakterin kendine has özellikleri vardı ve yazarın bunu birebir anlatması, bizden  biri olduğunu yazmasına sevdim. İşte böyle bir kitaptı kendisi. Yazacak daha çok şey var ama burada bırakıyorum. Şimdi My Twin okuyor ve okudukça dedikodusunu yapıyoruz(BİTİRDİ).
Not: Kitapta en sevdiğim sahnede Andımız'ı söylemeye çalışan Selçuk kısmıydı. 




Kitaba Puanım 5/5^^





Alıntı çok vardı ama sağ olsun İkiz okuduğu için onları yerinden çıkarıp kendi alıntılarının yerine yapıştırmış. -_-






Bir yorum daha biter. Başka yazılarda görüşmek dileğiyle.^^



Buralarda da varım^^


2 yorum:

  1. Mahalle hayatından bahseden kitapları çok seviyorum. Mahalleden arkadaşlar kitap tanıtımı için çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam sizlik kitap o zaman^^ Rica ederim. Okursanız şimdiden keyifli okumalar^^

      Sil

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D