3 Nisan 2018 Salı

Sonsuz Işığım//Amie Kaufman&Meagan Spooner Kitap Yorumu^^

Selamm^^
Bu sefer ki yorumumu hemen yazıp yayınlamak istiyorum ama bakalım zaman ne gösterecek. Okuduğum kitap Go Kitap'dan çıkan Benim Uzak Yıldızım serisinin üçüncü ve son kitabı. Alalı uzun zaman olmuştu ama bir türlü okumak kısmet olmadı. Şimdi de serileri bitirmeye karar verdiğim için okumaya başladım. Uzay ve gezegenler arası yaşananları konu alan kitapları sevenler beğenerek okuyacağı bir seri. İçeriği ve yaşananlar çok farklı. 

Flynn Cormac ile Jubilee Chase’in tüm galaksiyi gezegenlerinde olup bitenlere tanıklık etmeye çağırdıkları ünlü Avon Bildirisi’ni yayınlamalarının üzerinden bir sene geçmiştir. Kimileri Flynn Cormac’ın deli olduğunu düşünürken komplo teorileri çığ gibi büyümüştür. Bundan bir sene önce düşen İkarus adlı uzay gemisinden sağ kurtulan ünlü Tarver Merendsen ve Lilac LaRoux çiftinin ise kameralardan uzakta yaşadıkları, sırlarla dolu ikinci bir hayatları daha vardır.
Bu dört insanın hayatı LaRoux Sanayi’ye karşı yürüttükleri savaşı dönüm noktasına taşıyacak olan iki yeni oyuncunun hayatıyla kesişmek üzeredir: Gideon Marchant ile Sofia Quinn. On sekiz yaşındaki Gideon, Kupa Valesi adıyla tanınan ünlü bir bilgisayar korsanıdır. Onun da amacı LaRoux Sanayi’nin tüm insanlığın geleceğini tehdit eden gizli oyunlarını gün yüzüne çıkarmaktır.
En yüksek güvenlik önlemleriyle korunan bir yere bile elini kolunu sallayarak girebilecek kadar yetenekli bir dolandırıcı olan Sofia da babasının ölümünden sorumlu tuttuğu LaRoux’dan intikam almak için fırsat kollamaktadır. Galaksinin bu en güçlü şirketini alaşağı etmek için güçlerini birleştirmeleri şarttır.

Konu serinin diğer kitaplarını okumayanlar için pek anlaşılır olmamış. Zaten serinin diğer kitapları okumayan benim yoruma bakmasın derim. :D
Gideon ünlü bir hacker'dır ve LaRoux şirketini bitirmek için elinden geleni yapmak ister ve yaparda. Ta ki önemli bir görev sırasında tanıştığı gamzeli arkadaşına kadar. Sofie intikam nedeniyle gözü dönmüş, LaRoux şirketini bitirmek için kendini bile feda edecek kadar gözü dönmüş biri. Her ikisinin de büyük sırları vardır ve ikisi de LaRoux'u ve hain planlarını su yüzüne çıkarmak için kolları sıvarlar ama ondan önce peşlerindeki adamlardan kurtulmak zorundalardır.
Her iki karakterlerimiz de kendi içlerinde baya sır biriktiriyor ve her ortaya çıkan gerçekle hayatları tepetaklak oluyor. Bu konuyu ele alarak kitap devam ediyor ama tek bir sayfa sakin geçmiyor. Hep bir aksiyon, hep bir heyecan. İşte yazarların kalemini bu yüzden seviyorum ama sevdiğim için de yeni çıkardığı(Amie Kaufman) kitaba da 50 TL vermem. Neyse.



Konuda yazıldığı üzere ilk iki kitabın karakterleri olaya dahil oluyor ve 3 çift beraber harekete geçiyorlar. O kısımdan sonra ise gelsin kaos. Ama öyle böyle değil. Okudukça içim parçalandı. Okuyanlar ne demek istediğimi anlamıştır. Aksiyon ve heyecan bitmiyor ama bu çiftimizin bir birilerine olan davranışları da gelişme göstermiyordu. Bazı kısımlarda yeter dedim hani. Birazdan yaşayacak mısın, ölecek misin belli değil yine de saçma sapan düşünceler vs. O kısımlarda illallah ettim yani. Yine de, bunlara rağmen serinin böyle bitmesine gerçekten sevindim. Yazarları sevsem de sonda ne yapacaklar acaba diye şüphe ve tereddüt etim. Üzücü olaylar olmadı değil, en çokta fısıltıları ara ara duygularını anlattığı kısa kesimler. Oralar acayiplik duygusaldı.




Genel anlamda güzel seri. Yazarların kalemi akıcı ve sevilesi, olaylar biraz kafanızı karıştırabilir ama vazgeçmeyin okuyun. :) İlk kitabı seven olmamış ama devam kitapları birinci kitaba göre daha heyecanlı ve aksiyon dolu. Kısacası kesinlikle tavsiye ediyorum. 3 Kitaplık serilere bayıldığımı bilirsiniz, siz de benim gibi bu tarz kısa serileri seviyorsanız şans verin derim. ;)



Benim Uzak Yıldızım Yorumu için Tık Tık!
Paralanmış Dünyam için Tık Tık!



Kitaba Puanım 5/5^^




Alıntılar^^


Suskunluğumuzu ve sırlarımızı koruduk, zamanda asılı kalmış bu mekanda bizler de zamanda asılı kaldık adeta.(Syf.215)



*****


"Elbette," diye karşılık verdi Gideon rahat tavırla. "Ben de gelirim. Bela seni bulmadan senin onu bulmana yardım ederim."(Syf.215)



*****


Gideon ile birlikteliğimiz kumdan kaleydi, ötesi yoktu. Eninde sonunda yıkılmaya mahkum.
(Syf. 455)



*****

Nasıl olurdu da bir asker ve isyancıların lideri birbirlerine böyle tamamen güvenebiliyorlardı da, Gideon ile ben... Onlar nefret ve şiddet dolu kuşakların diktiği duvarları aşmışlar. Bense kendi kalbimden duvarları bile aşamıyordum.(Syf.519)




Bir yorumun daha sonuna geldik, başka yorumlarda görüşmek dileğiyle.^^



 Buralarda da varım^^









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D