21 Temmuz 2017 Cuma

OKK//Distopya Türünden Uyarlanan Filmler ve Okuyucu Tepkileri^^


Herkese merhaba^^
Okk Distopya Okuma etkinliğimizin 2.günündeyiz. Başlıktan da görüldüğü üzere distopya kitaplardan uyarlanan filmleri sizlerle paylaşacağım. Çoğu filmi biliyorsunuzdur, bazılarını da yeni öğrenmiş olabilirsiniz. Gelin bakalım bu kitaplar hangileriymiş. :)


İlk olarak etkinliğimiz de okuduğum ve filmi olan kitaplardan bahsedeceğim.


Fahrenneit 451 kitabının filmi çok eskilere dayanıyor. Bu kitabı seven çok, filmini de kesinlikle izlemiştir ama okuyupta bilmeyenlere gelsin bu paylaşımım. :) Kitabını okudum ama filmini bilmiyordum, yeni öğrendim benden. Az biraz fragmana bakınca kitapla birebir olduğunu anlıyorum, belki zamanım olur da, canım sıkılırsa bakarım. :)




Sırada ki kitabımızı ben okuyorum. Ölümcül Kaçış.


Kitap ve seri büyük bir ilgi görünce kesinlikle film olması gerektiğini düşünen yapımcılar Labirent serisi sevenlere büyük bir iyilik yaptılar. Filmini yakın zamanda izleyeceğim ama birebir olduğunu düşünmüyorum, çünkü öyle bir duyum aldım. :D İzlediğim zaman yorumu buraya yazmayı düşünüyorum.
Serinin 3.filmi Son İsyan 17 Şubat 2017'de sevenlerle buluşacakmış. Tarih manidar, zaten son yıllarda filmler çok manidar tarihlerde vizyona giriyor. İyi planlama. 




Sıradaki kitabımız film değil ama sevilen bir dizi. Bizde okuyunca koymazsam olmaz.


Kitabı okumadım ama çok sevilen bir seri oldu. Böyle serinin de ya filmi olmalı ya da dizisi deyip dizi de karar kılmışlar. Şu an 5.sezon bekleniyor. Muhtemelen her sezon 20 bölümden oluşuyor. Kitap serisine bakacak olursak geçen aylarda serinin 4.kitabı çıkmış. Bütün okuyuculara sürpriz olmuş çünkü seri 3.kitapta bitiyor olarak biliniyormuş. Yazar verilen ilgiden dolayı okurları sevindirmek istemiş belli ki. :) Umuyorum devamı gelmez, uzun seriler kötü. -_-




Gelelim çok sevilen ve sürekli izlenilen serilere.^^




Açlık Oyunlarını kitabını da, filmini de bilmeyen yokturdur. Her ikisi de sevildi. Sadece filmde oyuncularda uyumsuzluk göze çarptığı için insanlar bir eksi puan verdi ki benden öyle. Sonradan uyumlu oldukları görülünce ki benden öyle düşünüyorum sevilen bir yapım oldu. Her şeyiyle uyumlu olan bu filmler Distopya türünden çok önemli bir yer edindi. Seneler önce kitabı ve filmi çıksa da halen daha önerilen ve okunan bir seri.




Uyumsuz serisi ise Açlık Oyunlarından sonra gelen en iyi serilerden birisi.


Gerek oyuncular gerek içeriği ile çok ama çok sevilen yapım seri filmini tamamladı ama Yandaş'ı neden bilmiyorum ikiye ayırdılar. Halen daha çekimleri başlamayan son filmin akıbeti ne olacak bilmiyoruz. Okuyucuların ve seyredenlerin tepkisi hep aynı. Çok sevilen, takip edilen biri seri oldu.
Afişlerden de anlaşılıyor değil mi? Tekrar tekrar izlenilebilir.



5.Dalga


Herkse bilir mi bilmiyorum ama arada sırada önüme çıkan bir seri ve film. Kitabını okumayı düşünmüyorum ama filmine şans vereceğim. 




Klasiklerden olan 1984'ün tabii ki de filmi var.


Ne kitap hakkında bir bilgim ne de film hakkında. Sadece yazarın çok sevildiğini ve çokça okunduğunu biliyorum. Kitabını okuyanlar kesin filmini de izlemiştir. Merak edenler onların fikirlerinden yararlanabilirsiniz. 




Dava kitabı da klasiklerden.


Son zamanlar da Türkiye İş Bankası Yayınlarının çıkarmasıyla herkesin ilgisini çeken Dava'nın da filmi varmış. Yine ne kitabını okudum ne filmini izledim. Okuyup da filminden haberi olmayanlar bu bilgi gelsin. 





Bir yazımın daha sonuna geldik. Umuyorum faydalı bir yazı olmuştur. Bir çok Distopya kitap filme uyarlanmış. Benim aklıma gelen ve sevilenleri sizlere paylaştım. Aklınızda var olanları bizlerle paylaşmanız dileğiyle.
Bu kitaplar çekildi, şu an çekilmesini istediğimiz bir çok Ditopya kitaplar var. Bunlardan bazıları
Ay Günlüğü Serisi
Kızıl Yükseliş(Okumadım ama okuyanlar çok beğeniyor ki, etkinliğimizde de var.)
Kan Kırmızı Yol(Şu an okuduğum ve filminin olmasını istediğim sıra dışı bir kitap)
Kurusunun Kızı(Kitapları sevmesem de filmi ses getirir bence.)
Aklıma gelenler bunlar.



Yarın ki yazımda görüşmek üzere, etkinliğimize davetlisiniz. :)








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D