15 Kasım 2015 Pazar

Süper Dadı//Betül Güçlü Kitap Yorumu^^

Selam canlar^^
Yorumlar gelmeye devam ediyor. Kitap biter bitmez yorum yapmaya dikkat ediyorum ama Süper Dadı bittiğin de öyle olmadı, biraz gezdik de :P İlk olarak kitabımız ilk çıktığı zaman çok ama çok merak edip aldım ama hemen okumadım. İşte bu da aç gözlülük müdür nedir yani alıyorsun hemen oku :P Ama okunacaklar çok olunca bir de ruh hali meselesi engel olabiliyor ;) Kitabı merak etmemde ki ilk sebep kapağı ve arka kapak yazısı. Zaten bunları gördükten sonra bu şirin kitabın kitaplığınız da yer almasını istiyorsunuz ;)

Âşıksanız; Dağları delebilirsiniz, "Ferhat" derler, 
Çölleri aşabilirsiniz, "Mecnun" derler, 
Canınıza kıyabilirsiniz, "Romeo" derler, 
Ya iki küçük sevimli canavarın tüm sorumluluğunu alıp, kalplerini çalar ve oradan sevdiğiniz kadına ulaşmayı başarırsanız?
İşte o zaman, "Süper Dadı" derler. 
Efran'ın verdiği zorlu, eğlenceli, acılı ve sevimli mücadeleyi okurken aşk uğruna girilebilecek en güzel sınavlardan birine şahit olacaksınız. Beril, Baler, Sare ve Efran'ın "aile"si sizi de aralarına alacak kadar sevgi dolu; gerçek bir aile olmak için kan bağından daha fazla ihtiyacımız olan tek şey de bu.


Konumuz böyle, cidden al beni oku tarzında bir konu ve gerçekten çok güzel. İlk olarak yazarın kalemine hayran kaldım, bu yaşta ve fazla eğitim almadan harika bir kitap yazdığını size söyleyebilirim. Doğrusu bu kadar beklemiyordum ama okuyunca yazar beni ters köşe yaptı. Olaylar akıcı ve merak edilesi. Hele o çocuklar yok mu^^ Yazar öyle bir anlatmış ki al onları bağrına bas o derece şeker ve tatlılık abidesi birer karakterlerdi. Zaten o Efran yok mu aşkı için iki tane şekerleri baş tacı yapıyor. Hazır karakterler dedik onlardan devam edelim ;)

Efran, zengin iş adamı ve Ceo. Sırf aşkı için kendine ve diğer erkeklere karşı olan Beril'e yakın olmak ister, ufak bir araştırma sonucu ikiz çocuğunun olduğunu ve daha bir hafta dolmadan dadıları gönderdiklerini öğrenir. Fazla riskli olan ama başka çaresi kalmayan işe adımını atar ve Beril'in ikiz çocuklarına dadı olur. Kabul edildiği anda mutluluk sarhoşu olan Efran çocukları gördükten sonra bir kez daha düşünür ama Sare onu bu düşüncesinden vazgeçirir. Sare'den ayrı sıkıntısı olmayan Efran Baler için aynı şeyi söyleyemez. Sare ne kadar uysal ise Barel o kadar fena ve Efran'a kök söktürür. Yaa böyle karakterlerle karşımıza gelmeyin yaaa sonra hayal kuruyoruz ve elimiz de kalan tek şey hayal kırklığı :P Çünkü Efran'ın öyle bir aşkı ve çocuklara olan bağlılığı o kadar güzeldi ki bir adet istenilecek cinste. Beril de ne şanslı gacı, ne diyebilirim ki sözler kifayetsiz kalıyor bu saatten sonra :D



 Beril, ikizlerin babasından aldığı darbe nedeniyle dışarıdaki bütün erkeklere gönlünü kapatmıştır. İkizler için erkek dadı gelince de ilk önce şok olur ama referanslarını gördükten sonra kabul eder. Çocuklara da olan davranışı nedeniyle Efran'a karşı ilgi duymayan başlayan Beril arkadaşının etkisiyle ona çekilmeye başlar ama Efran'ın yalanını öğrendiği an hayatı o kötü günlere geri döner ama Efran eski kocası gibi değildir ve bu işin peşini bırakmaz.

İkizler ise bal, kaymak. Hele o Sare var ya tatlılık abidesi. Barel çok fenaydı, annesini paylaşamayan Barel Efran'a ilk önce kötü davranır ama sonrasın da Efran'ın davranışları ile yumuşar, yine de yapacağını yapar. Sare ise yakışıklı Efran'ı gördüğü an ben onunla evleneceğim nidaları atıp, hayaller kurar ve daha ilk dakika da Efran'a bağlanır. Tabii Sare'de Barel gibi az çektirmiyor Efran'a :D




Kitapta çok tatlı karakterler de geçiyor. En sevdiğim ise Efran'ın kardeşi Akın oldu. Abisiyle hem dalga  geçti hemde sürekli atıp tuttu :P Tabii sona doğru yazarın bize bir sürprizi vardı, onuda çok sevdim^^ Bir de yine Efran'ın kız kardeşi Nil var, kız da bir çene var bütün karakterler artık yaka silkti :D Uzun lafın kısası kitapta geçen her bir karakter kendi çapında harikaydı ve hepsini çok sevdim.

Kitabımız kesinlikle tavsiye ediyorum. Yazarın Wattpad yazarı olması sizi engelleyebilir(Wattpad okumayanlar derneğine gelsin) sakın öyle düşünmeyin, alın okuyun. Yazarın kalemi gerçekten güzel ve akıcı. Espriler yerinde ve olay örgüsü sevilesi. Yazar gerçek bir aile olmak için kan bağı olmadan da olunabileceği mesajını o kadar güzel vermiş ki vaay be gerçekte böyle var mı diye düşünüyorsunuz. Bu konuyu ele alıp bu şekilde yazması gerçekten taktire şayan, ne diyelim ellerine sağlık ve devamının gelmesi dileğiyle^^


Kitabı almadan önce Seyhan'dan Hayata Dair Güzellikler blogunun sahibesi kitabı okudu ve tam benlik bir kitap olduğunu belirtti. Cidden öyle, tam benlik kitap. tek kelimeyle bayıldımmm^^ Alın okuyun, okutun Efran ve iki tatlı şeyle tanışın^^
Not: Kitabı o kadar beğendim ki N.ablama öve öve bitiremedim o da hemen gidip aldı^^ Şimdi en kısa zaman da okuyup yorumuna bakacağız :D
Dipnot: Yazarın Wattpad'de olan diğer e-kitaplarına baktım. Hepsi çok güzel konu olarak, en kısa zaman çıkması dileğiyle^^ 
İşte yazarın Wattpad hesabı; Tık Tık!!

Kapak ve iç tasarıma değinecek olursam, kitabımız göründüğü üzere ciltli ve en sevdiğim^^ Ve iç sayfaların da konuyu anlatan çizimler vardı. Kitabı daha şeker ve güzel hayale getirmiş o çizimler, bayıldım^^ 



Kitapta en sevdiğim çizim^^


Çocuk yatağına sığmaya çalışan Efran ve onu bir saniye yanında ayırmak istemeyen Sare^^



Kitaba Puanım 5/5



Alıntılar^^


"Bunu en çok ben istiyorum, inanın," dedi. Efran samimiyetle. Anlaşmak, hatta mümkünse yakınlaşmak istiyordu. Çok eğil canım, evlenseler yeterdi onun için.

*****

Nil elini çenesine yaslamış abisini dinlerken iç çekti. Bir gün onu da böyle sevecek bir adam olur muydu ki? Genç kız hiç sanmıyordu. Efran abisi bir istisnaydı. Erkeklerin çoğu Akın abisi gibiydi. Öküz, kendini beğenmiş ve salak.

*****

"Hiç kız çocuk bakmadım ben," dedi. Aslında erkek çocuk da bakmadım. Ben dadı falan değilim  Beril. Evlenelim mi?

*****

"Ne zaman gitti?" Sare tek bacağını havaya kaldırıp bacaklarının arasından annesinin yüzünü görmeye çalıştı. 
"Akşam."
"Hangi akşam?"
"Yarın ki akşam."
"Yarın daha gelmedi ki anneciğim."
"O zaman dün mü?"
"Hayır, bugün."
"Biliyorsan niye bana soruyorsun anne şapşik misin?" dediğinde Beril pes ederek iç çekti.



Bir yorumun daha sonuna geldik, başka yorumlar da görüşmek üzere^^


Buralarda da varım^^



1 yorum:

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D