24 Temmuz 2020 Cuma

Northanger Manastırı//Jane Austen Kitap Yorumu^^

Selam^^
Nasılsınız? Normalleşme dönemini nasıl geçiriyorsunuz? Ben hala evdeyim, dışarı çıkmaya cesaretim yok. Beşir gibi sinsi sinsi takılacağım. :D
Siz de benden misiniz? :D
Bu süre zarfında bolca kitap okuduğumu düşünüyorsanız yanılıyorsunuz, yine elimde sürünen kitaplar var. Bu kitapta onlardan biri, 15 günde fazla elimde işlerim bitmiyor aa dostlar, bu yorumu bile hemen yazmak istedim ki unutuyorum kitabı ne yazık ki. Uzun zamandır Jane Austen kitabı okumuyordum, aslında direk kendisinin yazdığı kitabı okumuyordum yoksa uyarlama kitaplarını bolca okudum. Mesela en son okuduğum Aşk-ı Gurur Gurur ve Önyargı'nın uyarlamasaydı. Çok güzeldi bu arada, kesinlikle öneriyorum^^
Bu kitabında filmini kaç kere izledim hatırlamıyorum, çok sevmiştim, oyuncular vs çok güzeldi. Kitapla uyumlarını da beğendim, birebir olmuş desem yeridir, sadece filmini izleyip sonra kitabını okumak pek iyi olmadı belki ilk kitabı okuyup sonra filmi izleseydim daha çok etkisinden kalırdım.

Catherine Morland müthiş bir hayal gücüne sahip on yedi yaşında bir genç kızdır. Catherine saftır ve Gotik roman hayranıdır. İki aile dostuyla birlikte Bath ilçesini ziyarete gittiklerinde, bu saf kız kendisini hiç alışık olmadığı bir sosyetenin içinde bulur ve beklenmedik olaylar birbirini izler.
Northanger Manastırı Jane Austen'ın en neşeli romanı olmakla birlikte, özünde aşk ve evliliğe dair ciddi ve gerçekçi bir eleştiridir.

Kitabın ilk satırlarına Catherine'in çocukluğundan başlıyoruz, nasıl bir aileden geldiği, mizacı vs. hepsini öğreniyoruz. Sakin, kendi halinde, saf, arkadaş canlısı ve hayalperest olan Catherine'i yakın dostları Bath'a davet eder, ailesinin izniyle giden Catherine'i güzel dostluklar beklemektedir, tabii kötü olaylarla da sınanacaktır. Güzel günler, güzel balolar ve yakışıklı Henry. Günler böyle sürüp giderken Isabella ve abisi için sevinç haberleri alır, daha sonra Henry, kız kardeşi ve babası tarafından Northanger Manastırına davet edilir. İşte kitabımızın ismi buradan geliyor. İsminin geldği gibi dönüm noktası da burada oluyor. Catherine'in hayalperest oluşu, kitaplarla haşır neşir olması ve Henry'nin hikayesi derken manastırda birazcık araştırma yapmak ister. Sonuç ne olacak okuyup öğrenin derim.
Tabii ilk filmini izlemediyseniz.


Film konusundan Henry hakkından çok şey söyleyebilirdim ama kitap için aynı şey olamayacak, Jane'ciğim korkmuş Henry'den bahsetsin. :D Isabella'yı daha sık okudum kitapta. :P Yine de ana karakterimiz, sevmezsek ayıp. :D
Isabella ve abisi hakkında diyeceğim hiçbir şey yok, kitabı ilk okusaydım her şey daha farklı olurdu. O yüzden Akıl ve Mantık kitabının filmini kitabı okuduktan sonra izlemek istiyorum, böyle hiçbir şey bilmeden, karakterleri kitapta tanıyarak okumak daha güzel olur bence.
Tarihi kitp olmasına rağmen çok akıcıydı, tabii bunda çevirinin de etkisi çok büyük. Akıcı ve hemen okunabilir, tabii benim elimde sürünmesi kitabın ağırlığından değil benim zamanınsızlığımdan doğna bir şeydi.


Jane Austen sevdiğim yazarlardan, şu ana kadar bir çok kitabını okuyup, bir çok filmini izledim. Hepsi çok güzel, aşk kitaplarını en güzel yazan kişi. Daha çok eserinin olmasını isterdim. Baş yapıt olarak Gurur ve Önyargı en iyisi olsa da benim en sevdiğim İkna. Kesinlikle kitabını okuyup, filmini izleyin derim. Muazzam. <3
Gurur ve Önyargı'dan sonra başka Jane Austen kitabı okumadıysanız bu kitabı ve İkna'yı tavsiye ederim. Akıl ve Mantık'ı henüz okumadığım için bir şey diyemem. Bundan sonrada zaten tekrardan Gurur ve Önyargı'yı okumak istiyorum, o kitapta bizi şaşırtan pek bir şey olmadığı için bu kitap gibi çok fazla etkilenmem.
Kitap hakkında fazla detaya girmek istemiyorum, Jane'ciğimin arada kendi fikirlerini söylemesi, konuları kendi açısından açıklaması çok güzeldi. Sanki yazarla sohbet ediyoruz. Seviyorum böylesini. Okurken belki sizi rahatsız edebilir ama, bence kitabı ayrı bir hava katmış. ;)



Kitaba Puanım 5/4^^




Alıntılar^^



Dostluk elbette aşk hüsranı sancılarının en tatlı merhemidir. 



*****



Önemli olan sevmeyi öğrenme alışkanlığı; öğretilebilir bir tabiata sahip olmak bir hanım için büyük bir meziyettir.



******


Endişesinin temeli gerçeklere, korkularının temeli ihtimallere dayanıyordu...







Bir yorum daha biter, başka yazılarımda görüşmek dileğiyle^^




Buralarda da varım^^





15 yorum:

  1. Austen ben de severim çok bu romanı okumamıştım aklımda olsun bu da

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel yazmışsınız okumayı düşünüyorumm :) Jane Austen daha önce okumadım ama şu sıra hep karşıma çıkıyor bu bir işaret sanırım :)

    YanıtlaSil
  3. Ah okumam gereken bir kitap daha çok severim Jane Austen’ı ❤️

    YanıtlaSil
  4. Esra, Jane Austen'ın en çok hangi kitabını önerirsin? Ben hiç okumadım ama yazarın diliyle tanışmak için can atıyorum 💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla unutamadığım Jane Austen kitabı İkna, filmiyle beraber ama her zaman aklımda olan Jane Austen'ın hikayesini konu alan Jane Austen'ın Kayıp Anıları. Kesinlikle öneriyorum. :D

      Sil
  5. Ayy çok güzel kitabı yok bende henüz ama filmine bakacağım ellerine sağlık bebekkk💕💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ve tavsiyemdir, okumalısın. ;)

      Sil
  6. Evet, şimdi yazsaydı acaba bu kadar tutulur muydu o da var. Emma'yı okumadım ama merak ettiğim kitaplardan biri. :)

    YanıtlaSil
  7. Jane Austen kitaplarını okumak istiyorum ama okumak için uygun zamanı bir türlü tutturamadım.. 🙈 yorumun istek getirdi birazcık 😅

    YanıtlaSil
  8. Jane Austen'ı çok seviyorum. Uzun zamandır bir kitabını okumadığımı ve yazarın kalemini özlediğimi yorumunu okuyunca fark ettim. İkna'yı okumadım ama mutlaka okuyacağım. Aşk ve Gurur Yazar'ın şaheseri olsa da Emma'nın yeri bende ayrıdır. Eğer izlemediysen dizisini izle mutlaka. Çok keyifliydi. Neyse ki yazarın bütün eserlerinin filmini çekmişler. Bu kitabını okumuştum ama filmini izlememiştim. Listeme ekliyorum hemen :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy gerçekten iyi ki çekmişler. :D Ama ben izlemeden önce okurum, sonra izlemeyi sevenlerdenim. ;) Tavsiye için teşekkürler^^

      Sil

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D