19 Ekim 2017 Perşembe

Mekanik Prens//Cassandra Clare(Cehennem Makineleri #2) KitapYorumu^^

Herkese merhaba^^
İlk olarak yorumu okurken bu ŞARKIYI dinlemenizi öneririm. Şarkıyı bilenler ne demek istediğimi anlatacaktır. *_*
Ölümcül Oyuncaklar sersinin yan dalı olan Cehennem Makineleri serisine geçen kış başlamıştım ve Ölümcül Oyuncaklardan daha çok sevdiğimi söylemiştim o zaman ama bu kitapta o serisi daha çok sevdiğimi fark ettim. Yine de iyi güzel bir kitaptı, sevdim. 3 kitaplık bir seri olduğu için ikinci kitabın bu kadar vasat olmasını beklemem gerekiyordu. Nedenleri yorumun devamında.

Londra Enstitüsü'ndeki dengeler hiç bu kadar hassas olmamıştı. Konsey, Charlotte'ın gücünü elinden almak ve bu gücü, ahlak değerlerinden yoksun, gözünü iktidar hırsı bürümüş Benedict Lightwood'a vermek istiyordu.
Will, Jem ve Tessa, Enstitü'yü ve Charlotte'ı kurtarma umuduyla Mortmain'in geçmişiyle ilgili sırları araştırmaya karar verdi. Ancak tek keşfettikleri düşmanın amacı değildi. Aynı zamanda Tessa'yla ilgili huzursuz edici Gölge Avcısı bağlantısını da öğrendiler. Zaten Will ve Jem'in ilgisi arasında kalan Tessa, kendisinin bizzat bir "canavar"a dönüşmesine Gölge Avcıları'nın yardım ettiğini öğrenince başka bir seçimle daha yüz yüze gelecekti.

Tessa, Will, Jem karakterleri hakkında birinci kitap yorumundan bilgi alabilirsiniz. Yorum için Tık Tık^^ Bu kitapta yine aynı karakterler ama hayatlarınd çok değişik şeyler oluyor. Tessa bilinmez bir güce sahip ve çok sevdiği abisinden yediği kazığı unutamaz. Gölde Avcılarına sığınan Tessa onları ailesi gibi görmeye başlar. Charlotte'un koltuğu tehlikeye girince elinden geleni yapmaya mecburdur. Bunun yanı sıra birde Will'le uğraşmak zorundadır. Her gördüğünde aklı allak bullak ilan Tessa teselliyi Jem'de bulur. Evet burada noktayı koyabiliriz. Tessa'ya bu kitapta daha çok sinir oldum. İlk kitapta abisine ölümüne güvenmesi, burada ise saçma salak hareketlerini kendinden nefret ettirdi. Hele o son. ( Göz devirme emojisi.) Okuyan okurlar ne demek istediğimi anlamıştır.



Will. Kusura bakma Jem sende iyisin ama benim asi kişilere karşı başka bir ilgim var. :P Şaka bir yana cidden bu kitapta Will'i daha çok seviyorsunuz. Onun o çaresiz halleri, aşkı ve ailesi için yaptıkları yüreğinize öküz otutturuyor. Jem ise yine kibar, sevgi dolu Jem. Değişen bir şey yok, sadece Tessa'ya karşı davranışları daha bir gelişiyor. Okuyanlar anlamıştır. :/ 
Diğerleri ise Charlotte ve Henry'nin arasındaki o konuşmayı çok sevdim, ahh şu yanlış anlamalar. ^_^
Sophie var birde. Son kitapta başına bir şeyler gelmez diye umuyorum. Güvenmediğim bir kaç karakter varda. Umarım yazar beni şaşırtır. :)

Karakterlere az da olsa değindim. Başta dediğim gibi Tessa'ya sinir oldum. Tamam haklı yönlerin vardı ama az daha dikkatli baksan olaylara neler olduğunu anlayacaksın ama... :/ Birde yazarın aşkla arası yok bence. Her iki serisinde de saçma salak ilişkiler yazıyor. Gel de sinir olma, yine de Ölümcül Oyuncaklar buna bin basar. Nokta. Yine de erken karara varmamak gerek, neler olacak son kitapta daha iyi anlarız. Kitaba yeni karakterler katılıyor ve yazar öyle yazmış ki her yeni gelen karaktere şüpheli gözüyle bakıyorum. Hele birde bir karakter var ki umuyorum sağ gösterip sol vurmaz. Birde kitap bazı yerler de çok vasat gerçi. Başta dediğim gibi serinin 2.kitabı olması buna yol açmış olabilir. Daha heyecanlı bir kitap beklerken biraz sakin geçmesi beni şaşırttı. Çünkü yazarımız koskoca Ölümcül Oyuncakları yazmış ve tek bir kitabı fire vermemiş.(Okuyanların yalancısıyım.:D)


Bunları es geçersek yazarın kalemine hastayım. O konusu, yazış sekli. 600 sayfalık bir kitap olsa da hemen biten bir kitap yazmasına hayranım. Sen yaz CCassandra'cım biz okuruz.^^ 
Son kitabı en kısa zamanda okuyup Ölümcül Oyuncaklara dönmek istiyorum. Bir deyişe göre Camlar Şehri kitabından önce bu seri bitmeliymiş yoksa akıllara zarar spoi yiye bilirmişiz. 
Seriyi ve yazarın kalemini kesinlikle tavsiye ediyorum. Karakterlere kızmış olabilirim ama tam tersi bu olayları seven, Time Jem diyen bir sürü okur var. 


Kitaba Puanım 5/4^^



Alıntılar^^

Jessamine kızardı. "Bu doğru değil. Yani ben... Uf, Charlotte, Will çok canımı sıkıyor."
"Ve güneşte de doğudan doğuyor," dedi Jem ortaya konuşarak. 


*****


Sana kimse değer vermezse gerçekten var olabilir misin?


*****


Yalanlar ve sırlar Tessa kanser gibidir. İyi olanı yiyip bitirir ve geride sadece yıkım bırakır.



Not: 600 sayfalık kitaptan bu kadar alıntı çıkmasına şaşırabilirsiniz ama yazacağım diğer alıntılar spoi barındırdığı için bu kadarıyla yetinmek durumunda kaldım. :)



Bir yorumun daha sonuna geldik, başka yorumlarda görüşmek dileğiyle.^^


 Buralarda da varım^^

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Elinizi korkak alıştırmayın :D