15 Ekim 2021 Cuma

Toprağın Sonu//Elisa Kova(Hava Uyanıyor #3) Kitap Yorumu^^

 Selamlar^^
Nasılsınız? Hem yoğun günler geçiyor, hem de buralarla ilgilenmeye çalışıyorum. Sürekli yazılar birikiyor ve ben hiç ilerleme katedemiyorum. Bir tane yazı yayımlıyorsam, beş tane yazı üstüne geliyor. Kimler benim gibi?
Yine klavyem(Çenem)açıldı. :D Gelelim kitaba. Çok sevilen Hava Uyanıyor serisinin üçüncü kitabını bitirdim. Bu seri gittikçe yarı güzelleşiyor, yarı kötüleşiyor. İkinci kitabın sonunda olanlardan sonra çok heyecanlı başladı kitap, sonra durağan ama entrikalı yerlere geldik ve o son bomba. Okuyanlar anladı. 😓



Havanın gücüyle uyanmış bir kadın, ateşle terbiye edilmiş bir asker, kandan doğmuş bir silah.
Vhalla Yarl, Kuzey’deki cepheye ulaşmıştı. Kan ve ateşle imtihanından sonra Solaris İmparatorluğu’nun vereceği bu son savaşta kendini her şeye hazırlamıştı. Artık karşısındaki seçenekler kölelik ya da özgürlük değildi. İmparator hâlâ Vhalla’nın kaderini demir yumruğunda tutuyor ve Havagüdücü’nün hayatta kaybedebileceği her şeyi, her an bırakmak üzere uçurumun üstünde sallandırıyordu.
Vhalla’nın, hayatına yön veren her şeyden uzaklaşması ve tamamen kendine ve gücüne odaklanması gerekecek fakat bu hiç de kolay olmayacaktı.

Vhalla yine aynıydı ama beni sinir etti arkadaşlar. İkinci kitabı okuyanlar buraya geleceği için rahat rahat yazacağım. Şimdiden uyarıyorum, ikinci kitaptan spoiler yemek istemiyorsanız buradan sonrasını okumayın. :) Aldrik en sonra büyük bir tehlikeye atlatıyor ve kurtarılıyor, yine de ölüm döşeğinde yatmaktadır. Tek çare ise Vhalla'ın kuzeydeki birliklere gidip yardım çağırmasıdır, en hızlı o gitmeli yoksa Aldrik ölebilir.
İşte yine Vhalla zor görevler başında ama gelin gören ki Solaris İmparatoru oğlunu kurtarmasına rağmen Vhalla'e hala düşman ve onun yok olması için elinden geleni yapacaktır. 
Vhalla kitapta en güçlü insan olmasına rağmen imparatorun altında ezilmesine üzüldüm her okuduğumda, istese o imparatoru yakıp yıkar ama işte henüz çok iyi değildir ve düşmanı çokken bunu yapması imkansız. Neyse ki prensler vardı da azıcık el üstünde tutuldu.
Tek sinir olduğum şey ise ikinci kitapta kılık değiştirdiği zaman Daniel ile yakınlaşmasını bu kitapta da ilerletmesi. Tamam zor zamanlarında vardı ama Aldrik deyince atlaya, zıplaya giden kızın Daniel söz konusu olunca ikilemde kalması asabımı bozdu. Aldrik onun için tahtan vazgeçecek(ben uydurdum, öyle bir şey yok ama yapar yani o kadar çok seviyor) ama Vhalla o kadar kötü zamanlardan sonra-ki biz neler neler okuduk, bunlar ne ki- ilgi bekliyor aman yapma etme, Aldrik var yaa, Vhalla'm diyen Aldrik var. Eğer dördüncü kitapta böyle devam ederse hak etmiyor deyip seni silerim Vhallaaaa. -_-
Neyseeeeeeee


Gelelim Aldrik'e. Neler çekti, çekmiş ve çekiyor. Vhalla iyi büyümüş onun yanında. Biliyorsunuz bir kelepçe olayı var, okuyanlar anladı ve Vhalla Aldrik'in geçmişinden olaylar görüyor. İşte onları okuyunca ah be Vhalla sen Alhrik'in yerinde olacaksın ki artık kendini nerelere atarsın artık. :P
Aldrik hem imparatorla uğraşırken hem de aşkı için elinden geleni yapıyor, en son ki sahne işte böyle bitiyor. Tamam Aldrik'in söyledikleri, yaptıkları çok kötüydü, okudukça yuh dedim ama gerçekti. Yazar, ah yazar. -_-
Yine de Vhalla biraz alttan alabilir miydi diye düşünüyorum, Aldrik'in en son yaptıklarından sonra iyi oldu ama işte sebepler, zorunluklar vs. Oyy ne bileyim, bu yazar beni çıldırtıyor. :P
Sırf meraktan dördüncü kitabın konusunu, yapılan yorumları okudum ve sonunda sakinleştim. Bakalım okuyunca neler olacak, bu yazar uslanmaz, yine bizi çizgimizden çıkarır. 😑
Serideki olayları seviyorum ama en çokta yazarın kalemine hayranım. uçuyor resmen kitap, çok akıcı. Mantık hataları ve saçmalıkları var yazarın ama işte kalemi güçlü.



Toplu almasaydık devam eder miydim hiç bilmiyorum, umarım son kitapları daha iyi olurda keyfimiz yerine gelir. Yazar yazarken nasıl bir ruh halinde çok merak ediyorum, gaza gelip yazıyor yazıyor sonra bir bırakıyor her şey karışmış ama memnun bundan asdfghjkl 
Şu anlık dördüncü kitabı ilk ikiz okur gibi, sonrasında ben okurum ama ne zamana artık. 
Okumak isteyenler için ilk kitabı okuyup deneyin derim, sonra okumak isterseniz zaten devam edersiniz. :)
Ve kitaba 3,5 verdim çünkü o son. 😒



Kitabı Puanım 5/3,5^^




Alıntılar^^

Savaş tüm dünyayı tuhaf bir şekilde eşitliyordu. Savaşta lordlar ve leydiler sıradan insanlar gibi yemeklerini kendileri hazırlamak zorunda kalıyorlardı. Savaştaki her şeyin ya kazanılması ya da ele geçirilmesi gerekiyordu.


*****


"Benden vazgeçme." Aldrik gözlerini sıkıcca yumdu. "Benim için yaptıklarını hak etmiyorum... ama
sen... bu, yıllardır bana kendimi insan hissettiren ilk şey, beni daha fazlası için çabalamaya iten ilk şey. Sen beni gerçekten mutlu eden, tekrar bir şeyler istememi ve umut etmemi sağlayan ilk kişisin." "Senden asla vazgeçmedim," diye belirtti Vhalla kibarca.



*****

"Elbette prensim." O da ayağa kalkarken yüzünde küçücük bir gülümseme varda. Vhalla resmi hitabı bir sevgi ifadesine dönüştürmenin tadını çıkardı. Aldrik gerçekten de onun prensiydi.




Yeni yazılarımda görüşmek üzere, sevgiyle kalın^^



Buralarda da varım^^



5 yorum:

  1. Ama böyle deme. Ne zorluklarla tamamladım seriyi. :) Neyse ben de bu sene bitmeden başlayayım seriye. :)

    YanıtlaSil
  2. Merak ettim belki ilk kitabı alıp bir şans veririm bu kitaba:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk kitap diğer kitaplarına göre çok çok iyi, yazarın kalemi akıcı olduğu için aldırır devamını bence. ;)

      Sil
  3. Bloğa yazı yazma konusunda ben de senin gibiyim. Bu aralar, maşallah diyeyim, okuma konusunda çok iyiyim. Çok okuyunca bloğa yazılacak konu da çok oluyor. Birikmiş kitap yorumlarını yazmak istiyorum ama zaman ayıramıyorum. Şöyle bir gün boyunca hiçbir iş yapmayıp sadece yazı yazsam ne güzel olurdu :-)

    YanıtlaSil

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D