10 Temmuz 2019 Çarşamba

Deniz Feneri Yolu//Debbie Macomber Kitap Yorumu^^

Selam^^
Hız kesmeden yorumları yazıyorum ama ne zaman yayınlanır tahmin edemiyorum, bakalım şimdi yazıp bitirecek miyim. :D Bu sefer ki kitabım son zamanlarda okuduğum tarzlardan çok farklı. Bu sefer uzaklara, küçük bir kasabada yaşayan insanların hayatlarına konuk oldum. Uzun zamandır Debbie okumuyordum, U Kitap'dan takas yaptığım bu kitap elime geçtiği an okumak istedim ve başladım. Kasaba hikayelerine bayılırım ama bunu sevemedim.

Her kadının bir hikâyesi vardır...
Sevgili Okur.
Henüz beni tanımıyorsun. Fakat bu durum birazdan değişecek çünkü seni evime, yaşadığım yere davet ediyor; ailem, arkadaşlarım ve komşularımla tanışmanı istiyorum. Gel hadi, hikâyelerimizi öğren, hatta belki sırlarımızı da...
Yolunuzun kesiştiği her insanın az veya çok hayatınıza bir şey kattığı gerçeğini bilirsiniz. İnsan ilişkileri üzerine özellikle eğilen, hayatın içinden seçtiği olaylardan yola çıkarak yazdığı romanlarıyla geniş kitlelerin beğenisini kazanan Debbie Macomber, bu kez yeni karakterlerin birbirilerine geçmiş hikâyeleriyle karşınıza çıkıyor. Hiç bilmediğiniz ama tanımaktan büyük keyif alacağınız bu insanların yaşamlarına dahil olurken kimi zaman sevinecek, kimi zaman üzülecek, şaşırtıcı olaylara tanık olurken çoğu zaman heyecanlanacaksınız.


Arka kapak yazısı böyle. Pek bir şey anlamıyor insan anca okuyunca, ve ben okumaya başlayıp devam ettikçe nasıl bir hata yaptığımı anladım. Nedeni aşağıda. Karakterler çok fazla, çocuğunu yeni kaybetmiş ve evliliğini bitirmek isteyen bir çift. Bakım evinden gönüllü çalışan kasabanın en yaşlı kadınları, onun kızı ve torunları olarak devam ediyor karakterler. Bağlantı var karakterlerin arasında. Sevdiklerim oldu, mesela savcının kızı ne kadar dik kafalı olsa da sonradan yaşadıklarını çok sevdim, diğer kitaplarda yer alır mı bilmiyorum ama ona özel kitap çıksa okurum. Boşanmak isteyen çiftimiz de diğer kitaplarda olur mu bilemiyorum, okuyup da öğrenmeyeceğim sanki. :/


Sebebi; şöyle ki evet olaylar kasabada geçiyor ama ben bu zamana kadar hep genç kesimin kasaba hayatını okudum, burada sadece iki çift geçti ve gerisi yaşını başını almış karakterlerdi. Yazar yaşlarını ve torun sahibi olduklarını söylemese diyeceğiz hepsi genç. Tamam bir iki tane olur ama bu kadarı çok fazlaydı. Ne yalan tam annemin okuyacağı kitap. :D Yazarın diğer serileri daha farklıdır diye araştırma yapıyorum, bulursam o serilere devam edebilirim. Ne yazık ki okurken çok sıkıldım. Yazarın kalemi akıcı olmasa bırakırdım bile ama devam ettikçe değişen olayları merak etmemle ve akıcı olmasıyla bitti kitap. Debbie her telden yazan bir yazar, seveni çok ki zaten kalemi de çok güzel ama bu bana hitap etmedi. Biraz önce de dediğim gibi diğer serilerine göz atıp ona göre devam ederim çünkü kalemini seviyorum ve bu tarz kasaba, mahalle vs. hayatlarını güzel yazıyor.


Daha fazla uzatmama gerek yok, karakter çok fazla olduğu için hepsine değinmedim, farklı karakterler vardı, büyük sırlarda. O sırları merak ediyorum, o yüzden okuyan N. Ablama onlara ne olduğunu soracağım, okumuş kendisi çünkü. Hatta devam et belki şans verirsin dedi ama böyle bitirmek için kendimi zorladığım kitapları okumak istemiyorum. My twin okumak isterse bir şey diyemem ama takastan aldığım kitabı tekrar takasa ekleyeceğim gibi. :) Ben bu tarz kitapları severim diyorsanız ismimi vereyim U Kitap'da bulun beni. :)


Bu yorumdan sonra tavsiye kısmını tahmin etmişsinizdir. :) Yazarın kalemini gerçekten seviyorum ama bu sefer ki olmadı. Eğer okumak isterseniz bir şey diyemem, benim görüşüm böyle. Şöyle ki yaşlarını biraz daha küçük yapsaydı belki severdim ama çok karakter, değişik durumlar ve baya yaşı büyük ablaları okumak cidden benlik değil. :D Gerisi size kalmış. :)



Kitaba Puanım 5/3^^



Alıntılar^^



Hayatta değerli olan her şey risk taşır.







Bir yorum daha biter, şimdi sadece fotoğrafı eklemek ve yayınlamak kaldı. Yazıktan sonra devamı gelir. :) Başka yazılarda görüşmek dileğiyle^^



Buralarda da varım^^




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D