6 Şubat 2019 Çarşamba

Harry Potter ve Sırlar Odası//J.K. Rowling Kitap&Film Yorumu^^

Herkese Merhaba
Karşınıza yine Harry Potter ile geliyorum. Serinin arasını açmadan devam etme planların olduğu için fazla bekletmeden ikinci kitabı okudum. Ya ben kaç senedir kitap severim neden Harry Potter ile tanışmam geç oldu anlamış değilim. Belki o zamanlar çok popüler olduğu için pek ilgimi çekmemiştir bilemiyorum ama bu seriyi ve filmlerini acayip sevmeye başladım. Kitapları gerçekten güzel ama film uyarlamaları daha güzel. Tek sıkıntım biraz geç bitirmem kitapları. Yorumunu bile kaç haftadan sonra yapıyorum.

Dursley'ler o yaz öylesine çekilmez olmuşlardır ki, Harry bir an önce okulu Hogwarts'a geri dönmek için can atmaktadır. Eşyalarını toplarken ortaya çıkan ev cini Dobby ise onu uyarır: Hogwarts'a dönerse, bir felaket olacaktır. Olur da: Sırlar Odası'nın açılmasıyla ortaya çıkan karanlık bir güç, Hogwarts'takileri taşa çevirmeye başlar. Harry, hayatını tehlikeye atarak, Oda'nın elli yıllık ölümcül gizemini çözmeye çalışır. Ve gerçekten de başına gelmedik felaket kalmaz.

Harry Potter yine Muggle'larla beraber yaz tatilini geçirmeye çalışır. Bu sefer diğer zamanlardan çok farklı olmasa da en azından Muggle'lar Harry'den korkuyor. Başlangıç kısmında yaşanan talihsiz kaza ve sonradan Ron'un gelip onu kurtarması çok iyiydi. Yoksa Harry oradan asla çıkamaz, arkadaşlarına ve çok sevdiği okuluna kavuşamazdı. Öyle bir şey olsaydı gerçekten üzülürdüm. Hem Harry için hem de Hogwast okulunda yaşanacak olan olaylardan mahrum kalacağım için. :D Her dönem(kitap) belli ki böyle entrikalı, aksiyonlu, hainlik barındıran serüvenler olarak devam edecek, severiz böylesini. ^_^


Bunların yanı sıra yeni karakterlerde geliyor kitaba. Mesela Draco Malfoy'un babası, Ron'un kız kardeşi okula başlıyor ve çok fazla kendini öven yeni profesörde var.
Bu tarz kitaplarda gelen her yeni karakter için içimde bir şüphe oluyor, mesela yeni profesörden çok fazla şüphelendim, peki çıktı mı? Onu okuyup öğrenin derim. ;)
Kitap hakkında daha fazla ne diyebilirim bilmiyorum. Yine ve yeniden bizi şoka uğratan bir sondu, sevdim ben. Beklediğim gibi bitti, arkadaşlıklar, dostluk ve güven yine kazandı. Kitapta sevdiğim başka şey ise Zümrüdüanka kuşunun ortaya çıkması oldu. Filmde bile çok tatlıydı. :)
Bazı yerlerde Harry'ye kızdım, Ron ve Hermion'ye her şeyi anlatıyor ama önemli kısımları Dumbledore'dan sakladı. Artık tahammül edemiyorum böyle  gizli, saklı film, dizi ve kitaplardan.
Ben böyle yazsam da değişeceğini pek zannetmiyorum yaa neyse. :P 

Okuyalı çok fazla zaman geçtiği için aklımda olanlar uçup gitti, ama sevdiğimi ve en kısa zamanda seriye devam etmek istediğimi söyleyebilirim. ;) Halen daha bu seriyle tanışmamış olanlar varsa en kısa zamanda başlasın, akıcı, güzel ve eğlenceli bir serüven sizi bekliyor çünkü. ;)
Not: Kitaplar kadar filmlerde güzel.^^
Dipnot: İlk kitapta çokça yazım hatası vardı ama bu kitapta yoktu. Sadece birkaç gözden kaçmış yazım hataları o kadar ki sadece bir tane gördüm. ;) Yani ilk kitabı okuyup devam etmemezlik yapmayın. ;)



Kitaba Puanım 5/5^^


Alıntılar^^

Myrtle onlara yuvalarından fırlamış gözlerle baktı.
"Yaşıyorsun," dedi Harry'ye kayıtsızca.
Harry gözlüklerinden kan izlerini ve yapış yapış sıvıyı temizleyerek, sert sert, "Bu kadar üzülmene gere yok," diye cevap verdi.
"Yani...düşünüyordum da...ölmüş olsaydın, memnuniyetle tuvaletimi seninle paylaşabilirdim," dedi Myrtle, utangaç gümüşi bir renk alarak.

Alıntıya Not:
Myrtle tuvalette saklanan bir hayalet. ;)



*****






Kitap yorumum böylece bitti, şimdi film yorumuna bakalım^^

Film Yorumu^^


Kitap biter bitmez birkaç gün aradan sonran hemen filmini izledim. Kitaptan sonra filmi izlemek çok eğlenceli, birde böyle fantastik bir kitapsa daha güzel oluyor.
Film hakkında diyeceğim pek bir şey yok, yine bire bir aynıydı. Beklediğim bir kaç sahne vardı onları da filmde gördüm, sadece bir tane vardı, o da hayalet partisi. Detaya girmeyeyim ama onun filmde yer almasını isterdim. ;)
Bunların yanı sıra Ron'un ve Dracon'un babalarını görmek güzeldi. Uçan araba filmde daha hoştu ama salyangoz olayı çok iğrençti. :P
Kitabı okuduktan sonra hemen filmini izlemenizi öneririm. ;) Eğer kitabı okuyamam diyorsanız yine öneririm, belki filmden sonra okumak isteyeceksiniz. ;)









Hagrid^^ Favori karakterim. :)





Baştan kendisine sinir oldum ama sonradan kendini sevdirdi kerata. :D




Dediğim Zümrüdüanka kuşu^^




Buralarda da varım^^

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D