5 Eylül 2024 Perşembe

Kore'nin Çizgi Romanları II Webtoon-Manhwa Nedir?//Blogları Canlandırma Projesi Ağustos Ayı^^

 Selamlar^^
Bir BCP ile yine beraberiz. Bu ay Yapay Zeka, Hayvan Hakları, Eğitim, Romantizm, Hukuk, Tıp ve Webtoon'du. Tema baya uzun oldu ve ben şaşırtmıyor yine Kore ile ilgili bir yazı yazıyorum. :D
Instagram'da sürekli ama Webtoon ve Manhwa arasında ne fark var diye soruyorlar. İşte bu yazımızda buna cevap vereceğim inşallah. :)
Dünyada çizgi romanı herkes bilir ama çizgi romanda kendi arasında, ülke olarak da hem çizimler olsun hem isimler olsun farklılık gösteriyor.
Herkesin genel olarak Manga ve Animeleri bilir ama Webtoon ve Manhwa Kore furyasıyla beraber daha çok tanınmaya başladı.
Şöyle ki Webtoon isminden de anlaşıldığı üzere web sitelerinde yayımlanan çizgi roman. Çizimleri daha yumuşak, konular daha sakin ve geneli günümüzde, sıradan konularla geçiyor. Mangalar genelde siyah beyaz oluyor ama Webtoonların hepsi(istisnalar hariç) renkli çizimler oluyor.
İşte bu noktada da kitaplaşması geliyor, Manhwa ise Webtoon'ların basılmış, kitap hali.
Yazar ve çizer direkt Manhwa da çıkarabiliyor ama genel olarak ilk başlarda internette yayımlıyorlar.
Geçen senelerde ülkemizde ilk defa Athica Books yayınevinde Manhwa çıktı ve çıkmaya devam ediyor. Renkli ve kuşe kağıda olması ise en güzel özelliği. Sadece pahalı olması üzücü. :/




Yukarıda gördükleriniz Manhwalar.
Bir kitap boyundan daha geniş ve ağırlar. Bunlar kitaplıkta güzel bir rafı hak ediyor, benim var mesela. :)
Yayınevi basmaya devam ediyor ama istenilen ilgi görülmedi herhalde artık çok sık çıkarmıyorlar gibi ya da ben takip edemiyorum.
Ve Manhwa'nın Mangalardan ayıran en önemli özelliklerinden biri ise seri sayılarının az olması. En fazla 5-6 ciltli seriler ama Mangalar Allah versin 10-20 diye gidiyor ciltler. :D
O yüzden pahalıda olsa ki şimdi 130 sayfalık siyah beyaz Mangalar bile çok pahalıyken bunlar ucuz kalıyor bana göre.
Yine de önceliklerimiz arasından olmuyor ne yazık ki, çünkü zaten bedava çeviri sayfalarında var. :D Webtoonları nereden okuduğumu da birazdan sizlerle paylaşacağım. :)




Webtoonların en güzel tarafı renkli olması demiştim. Evet siyah beyaz her zaman farklı ve güzel ama renkliler daha güzel. Bir de çizimler daha güzelse okunması tadından yenmiyor.
Bazı Webtoonların ya konusundan ya da çiziminden dolayı okumadığım olmuştur ama en çok çiziminden dolayı. Çünkü eski olduğundan genel olarak kalitesi olmuyor. :)


Karakterler, onların mimikleri, giyimleri çok iyi. Yukarıdaki gelinlikli çizim ne ki daha iyileri de var. Son iki senedir çok fazla Webtoon okuyamıyorum ama o kadar güzel konular var ki şu an okuduğum bitse de yeni Webtoon'a başlasam diyorum. :D
Ama neden buna vakit ayıramıyorum anlamıyorum, oysa ki çok severim. :/


Ve en en en sevdiklerim :D
O kadar çok şaşırma, kurnazca gülme, gözlerinden kalp çıkma ve hayranlıktan bayılan çizimleri var ki ben ekran görüntüsü alıp çıkartma yapıyorum beğendiklerimi. :D O kadar komikler ve güzel. :D


Ve Kdrama sektörünün sürekli Webtoon'lardan uyarlanması. Bir sürü böyle var ve hepsi de ne hikmetse tutuyor. :D Çoğunu izledim mesela. :) Belki onunla ilgili bir yazıda yazarım. :)
Ben Webtoonlarımı Hayalistic sitesinden okuyorum. En iyi çeviri, editi onlar yapıyor ve çok hızlılar. Tabii bulamadıklarımı başka sitelerden okuyorum ama en çok tercih ettiğim site bu. :)
Son olarak eğer beklemeyen bir kişiliğiniz varsa benim gibi Final olanları okuyun, çünkü her an çeviri durabilir, yazar bırakabilir, sezon finali yapıp daha da gelmeyebilir falan. :D Ve en önemlisi bitmeyebilir, yazar bir türlü final yapmaz ve ayda bir bölüm yayımlar,  bekle dur yani. :D
Bu arada ilk çıkan Webtoonlar için yazım var yine BCP için, okumak için tık tık!
Webtoon'un uygulaması da var İngilizce, onun detaylarını da okumak için tık tık!



Diğer BCP yazılarım için de Burayı tıklayıp ulaşabilirsiniz. :)
Eylül ayı temamız için şu an görüşmelerdeyiz. :D
Geç değil, bu ay katılmak isterseniz bekleriz. :)




Diğer yazılarımda görüşmek üzere, sevgiyle kalın^^





Buralarda da varım^^




3 yorum:

  1. bi tane Kdrama izlemiştim hikayesinde kız babasının yazdığı webtoon a giriyordu ordaki kahraman gerçek dünyaya geliyordu falan değişik hoşuma gitmişti webtoon u ilk orda duymuştum ama okuma sitelerimiz varsa bakayım ben de

    YanıtlaSil
  2. saaaol faydalı yazı olduuuu :)

    YanıtlaSil
  3. webtoon dünyası yeni yeni gelişiyor o yüzden uzun seriler şimdilerde olacak. Misal en popüler webtoon olan solo leveling 11 vol. (Manga 10-20 vol demişsin de 20'ye şükrediyoruz biz skfjskdfşg)
    Kuşe kağıt ışıkta parlıyor ve kitap aşırı ağır geliyor, sevmiyorum. Ki bu aşırı pahalı yapıyor kitabı, bence kuşe olmasına gerek yoktu kesinlikle.
    Her neyse, sevdiğimiz webtoon çıksın diye yalvardık Athica'ya falan ama alamadık işte :D
    Bu arada, webtoon okurken verilebilecek bir öneri de adaptasyon olması. Light novellerden adaptasyon olabiliyorlar ki beğenilen hikayeler adapte ediliyor. Eh webtoonun sevileni de K-Drama oluyor sonra.
    Webtoonun renkli olması çok benzer karakterlerin yaratılması sorununu ortaya çıkarıyor. siyah beyaz olsa aynı görünecek çoğu karakter, ve Kore'nin güzellik algısı yüzünden bütün karakterler çok güzel çok çekici. Bu noktada karakter çeşitliliği ve gerçekçiliği bakımından manga daha önde ki adamlar asırlardır çiziyorlar.
    Son olarak deat is the only ending for the villainess'ın en sevdiğim bölümlerine geldik -noveli okumuştum- ama yazar iki üç haftada bir bölüm atar oldu. Canım fena halde sıkkın.
    Roxana webtoonu çok muhteşem çizimleri ve baya dark temasıyla hoşuma gitmişti ama çizer öldü mü nolduysa artık devamı gelmiyor. (Şimdi baktım lütfen adaptasyon olsun diye, tamam novelmiş, okuycam oley.) Aynı şekilde Contract Concubine de hoşuma gidiyordu yarım kaldı.
    Ben brikaç sene evvel okumaya ilk başladığımda yeni yeni gelişiyorlardı ve bitmişlerin çizimi de hikayesi de uyduruktu. Şimdi kaliteliler bitiyor iyi bari ama gene de derin hikayelerin çoğu devam ediyor. Okkieee.
    Güzel yazıydı tenkyuu

    YanıtlaSil

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D