5 Ekim 2024 Cumartesi

Bizimle Başladı Bizimle Bitti II Film Yorumu//Blogları Canlandırma Projesi Eylül Ayı^^

Selamlar^^
BCP Eylül ayında Spor, Sonbahar ve Paris teması dedik. Spor ve Paris olimpiyatlar içindi, çoktan bitti ama olabilir. Sonbaharda biliyorsunuz o aylardayız. :D Ayy ne kadar komik bir cümle oldu, neysee. :D
Aklımda pek bir şey yoktu ama geçen günlerde Bizimle Başladı, Bizimle Bitti'yi izleyince dedim tam bu aya uygun bir film. Hem içerik, hem renkler gerçekten bu aya uygun.
Kitabı okuyanlar bilir, daha çok aile içi sıkıntıları konu alan bir yapım. Şimdi okumayanlar için spoiler olacak ya da bir şekilde öğrendiyseniz konumuz şiddet.
Kitabın öyle vurucu yerleri vardı ki yazarın en sevdim kitabı şu anlık, zirvede olduğundan başka kitapta okumak istemiyorum açıkçası. Yorumumu okumak isterseniz burayı tıklayabilirsiniz. :)
Filmi çok sevdim, oyuncu vs değil mevzu. Kitapla birebir, aynı cümlelerle uyarlanması filmi çok iyi yapmış. Uyarlamalar genelde çok saçma oluyor ya da en önemli yerleri atlıyorlar ama burada her şey olması gerektiği gibiydi. 10 üzerinden 10'luk uyarlama filmiydi yani.


Konusu; Boston'da hayalleri olan çiçekçi dükkanını açan Lily bir gün çatı katından gördüğü adamı tekrardan karşısında görünce birbirilerine aşık olurlar. Zamanla anlaşan çiftimiz evlendikten sonra güzel zamanlar geçirir ama ne yazık ki aralarında büyük sorunlar çıkmaya başlar.
Tüyo vermeden anca bu kadar yazabildim. :)

Oyuncu kadrosu;
Blake Lively//Lily Bloom
Justin Baldoni//Ryle Kincaid
Brandon Sklenar//Atlas Corrigan
Alex Neustaedter//GençAtlas Corrigan
Isabela Ferrer//Genç Lily Bloom
Jenny Slate//Allysa


Oyuncu kadrosu ilk açıklandığı zaman çoğu kişi olmuş mu dedi. Ben okumadığım için bilmiyordum ama okuduktan sonran cidden olmuş mu dedim ama şimdi diyorum ki güzel kadro olmuş.
Blake'in tanıtımda yaptıklarından sonra yakıştıramadı kimse. Sebebi birazdan sizlerle. :/
Ama onun dışından ben beğendim, verdiği duygu, giydiği kıyafetler falan gerçekten çok iyiydi. Şimdi hakkını yemeyelim. Gerçek kişiliği yüzünden oynadığı karakteri için bir şey diyemem. 
Yakışmış kısacası.



Bence Ryle ve onun sorunlarını çok iyi oynamış. Her mimiği, yaptıkları ya da duyguları gerçekten iyi yansıtmış seyirciye. Bakın hele yaa filmi tekrardan izleyesin geldi. :,(
Filmde bizi sinir etse de arka planda en iyisini yaptı. Ona da değineceğim inşallah.



Atlas hayalimde çok başkaydı ama bu da çok uymuş. Hatta filmde ilk gördüm vuruldum :D
Yani kitapta nasıl vurulduysak öyle. :D
İnşallah devam filmi olur, ben bol bol Atlas izlemek istiyorum.



Genç Lily ve Atlas.
Bu kısımlar kitapta yürek bırakmadı bizde. Filmde de öyle. Ne yazık ki film olduğunu düşünürsek kısa kesmişler ama bol bol izlemek isterdim. Artık, yine ikinci filmde izleriz, tabii çekilirse ve gençlik hallerini çekerlerse. Ama bu kadar mı iyi ve benzeyen oyuncu bulunur. Atlas yine çok iyi. <3



Tek hayal kırıklığı Allysa'dı. İlk gördüğümde yok ya o değildir dedim ama oymuş. Ama kocasıyla beraber filme çok yakışmışlar. 




Bu sahneler güzeldi, beğendim. :)


Lily kitapta da böyle mi giyiniyordu hiç hatırlamıyorum. Bazen çok şıkken bazen aşırı rüküştü ama inanır mısınız filme bambaşka bir hava katmış.


Bu arkadaşa ayrı bir parantez açmak istiyorum. Kendisi çok tanıdık geliyor ama kim. Oynadığı yapımlara baktım hiçbirini izlememişim ama yok çok tanıdık geliyor. 🤔
Ayy yine Atlas aklıma geldi, ulan ne acılar çekti be. Kitabı okusam bu kısımları tekrardan okurum.



Şimdi gelelim olaya.
Kitabımız kadına şiddeti konu alıyor, ee haliyle filmde öyle olacak değil mi?
Tamam yine öyle ama arkadaşlar kitabı bilmesek, filmi ilk defa izleyecek olsak tanıtımdan şunu çıkarırız; film kesin aşk acısı çeken çiftler, romantik bir film ksacası.
Evet Lily'nin çiçekçi dükkanı var, hayatı değişiyor ama çiçekli, böcekli tanıtım yapıp gülerek tanıtımı yapamazsınız. Yani gidin bakın cidden yakışmış mı?
Hatta Blake Lively röportajlarda bu tarz sorular(kadına şiddet) sorulduğunda hep üstüne örtbas edip başka konulardan bahsetmiş. Hatta bu konu hakkında yorum yapan biri şöyle demişti, bu şiddete maruz kalan çok kadın var ve filmi izlemeye gidince uyarı yapılmadan izleyince sıkıntılar yaşamayacak mı?
O yüzden çok tepki aldı tanıtım, haklılar mı? Sonuna kadar.
İşte Blake ve Justin arasında da bu yüzden açılıyor. Justin, yani Ryle röportajlarından bu konu hakkından bahsediyor. Kadına şiddeti konu aldıklarını, buna dikkat çekmek istediklerini sürekli söylemiş. Helal be sana. Diğerlerinin yapmadığını yapmışsın, o yüzden Ryle'yı sevmesekte Justin adamsın be.
Bknz. Tanıtımlarda hiç yan yana gelmiyorlar Justin ile Blake falan.
Evet filmi gölgesinde bırakan mevzuyu anlattığıma göre izlemenizi öneririm. :)
Ben gerçekten çok sevdim, hatta ağlamış bile olabilirim.
O son kısımdaki Lily ve Ryle konuşması çok anlamlıydı, olmasaydı olmazdı. Ve o kısımda bir kez daha ağlamış olabilirim.


Bıraksanız yazarım ama saat olmuş 02:22 :D
Yeterli bence, hemen gidin izleyin de dedikodusunu yapalım filmin.
BCP'nin Ekim ayında Aşk, Sevgi, Anı, Şiir, Cadı ve Büyülü Güçler teması var, isteyen herkesi bekleriz. :)
Ve BCP yazıları okumak için tık tık^^





Başka yazılarımdan görüşmek üzere, sevgiyle kalın^^




Buralarda da varım^^


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D