14 Mayıs 2019 Salı

Derindekiler-Yem//Deniz Erbulak Kitap Yorumu^^

Merhabalar^^
Kitap yorumlarım çok geç geliyor biliyorum, bunu düzene sokmak için elimden geleni yapacağım. Yani şöyle ki güzel bir laptopum olsa süper olur ama kısmet belki olur yakın zamanda. İnşAllah, amin. :D 
Kitabımız Derindekiler serisinin ikinci kitabı, Derindekiler kitabını çok sevmiştim ve arayı daha fazla açmak istemediğim için okumaya başladım. Seri üç kitaptan oluşuyor ve bütün kitapların sayfa sayısını toplasanız 700 küsur anca eder. Bu kitabımız ise serinin ortanca kitabı olduğunu kanıtlar gibi incecik, 200 sayfa. Konu hızlı ilerlediği için çabuk okunan bir kitaptı ama ben bir haftada anca bitirdim. :/


Çeşme’nin koylarında başlayan macera, Derindekiler serisinin ikinci kitabıyla devam ediyor…
Denizin dibinde dolanan gölgeler…
Kayalık ıssız koylarda fotoğraf çeken turistler…
Lüks teknelerinde yolculuk eden insanlar…
Deniz kıyısındaki üniversitelerde öğrenciliğin tadını çıkaran gençler…
Başından beri her şeyin farkında olan balıkçılar…
Gizlice değiştirilen yaşam türleri ve tahmin edilemeyen sonuçlar…
Profesör Timur Betim artık neyin peşinde olduğunun farkında!
Ona yardım edebilecek insanlarsa son derece az.
Güzin’e gelince… Timur Betim, onun bir kurban mı yoksa sadece bir yem mi olduğuna karar vermek zorunda.
Bu, neşeli bir tatil hikâyesi değil!
Bu, gerçek olduğundan belki de hep şüphelendiğimiz şey!


Konumuz pek içerikten bahsetmiyor ama ilk kitabı okuyan biri ne demek istediğini anlar. Zaten bu yorumu da birinci kitabı okuyup ikinciyi merak edenler için. :D Seri kitapla hep böyle olmaz mı zaten. :) 
İlk kitabın sonunda yaşanan olaylar ve ortaya çıkan inanılmaz gerçekten sonra Timur Betim ve öğrencileri denizdeki yaratığı ortaya çıkarmak için kolları sıvarlar.
Halen daha olaylara inanmayanlar ise arkadaşlarına müdahale edecektir. O kişi hakkında konuşmak istemiyorum, çünkü kitapta sinir etti beni. Ya bir insan mantıklı başka açıklama bulamaz mı, ama en son Belgin'in yaptığı çok iyi oldu, bakalım son kitapta işler nereye bağlanacak.
Denizdeki yaratık ise ortaya çıkıyor ama bunu kim ne yapacak orada işler daha çok karışıyor. Yazar o kadar mantıklı yazmış ki kitabı bir anda gerçekte olsa kesinlikle böyle oluyordur dedim. Yine de son kitabı bekliyorum, kesin Timur Betim'in bir planı vardı.



Kitabı elimde süründürmüş olabilirim ama konuya hakimim. Yakın zamanda son kitabı alıp seriye noktayı koymayı düşünüyorum ama özleyeceğim gibi. Yazarın kalemini çok seviyorum, diğer serisi Yansımaya başlamadım ama bu seri bitsin devam da o var.
Deniz Erbulak okunması gereken yazarlardan bence, ilginç konu seçimleri, kalemi gerçekten sıra dışı. Bir kitabın okuyan devamını isteyecek. O yüzden başlamak istiyorsanız önereceğim biri seri kendisi. ;)
Kitap kısa olduğu için yorumu da kısa oldu, fazla uzatmaya gerek yok bence, daha uzun son kitapta yazarım diye düşünüyorum. Yazarımın kalemine güvendiğim için son kitapta yine bizi şaşırtıcı gerçekler ve olaylar bekliyor olacak.



Kitaba Puanım 5/4^^




Alıntılar^^

Durum yanılsamaysa bunu kimseye açıklayamazdı.
Durum gerçekse yine kimseye açıklayamazdı.


*****


"Başkalarını inandırma kısmı ne olacak peki?"
"İnandırmak için değil, ortaya çıkarmak için uğraşacağız. Ortada olan bir gerçeğe inanıp inanmamak insanların kendi seçimidir."




Bir yorumun daha sonuna geldik, başka yazılarda görüşmek dileğiyle^^


 Buralarda da varım^^


4 yorum:

  1. Deniz Erbulak listemde var ama nedense hiç bir kitabını okumak nasip olmadı. Kısmet inşallah bir gün :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle tavsiyemdir, en kısa zamanda okumanızı öneririm. :)

      Sil

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D