26 Ocak 2019 Cumartesi

Ruhunu Haramdan Sakın//Merve Özcan Kitap Yorumu^^

Selam^^
2018 yılında okuyup daha yeni yorumunu yayınlandığım bir kitapta Ruhunu Haramdan Sakın. Seriyi çok sevdiğimi takip edenler belki bilir. Gerçekten güzel ve herkesin okuyacağı bir seri. O yüzden seriyi herkese öneririm. Bu kitap ise seriyi okumaya başladıktan sonra çıktı. İlk başladığım zaman seri 2 kitaptan oluşuyor diye sevinmiştim ama bu kitabın duyurusu yapıldığı zaman ne oluyoruz dedim, hani 2 kitaptı. Doğrusu yazarın kalemini vs. sevsemde ne yazık ki bu kitabı sevemedim. Bazı kısımlar hariç boşuna yazılmış, yazılmak için yazılmış sanki dedim.

Aşk, polisiye, imkânsızlıklar…
İnandığı değerlere sadık kalmaya çalışan yakışıklı bir polis ve onun aksine rahat bir hayat tarzına sahip güzel bir kız; Ömer ve Betül…
Biri işine, ailesine ve değerlerine sadakatle bağlı, kendi küçük ve muhafazakâr dünyasında mutlu… Diğeri ailesi sürekli seyahatlerde olduğu için yalnız; bütün hayatı eğlenmek, gezmek, arkadaşlarıyla vakit geçirmek olan bir hayalperest…
İki farklı dünya, iki farklı insan; yolları pek de hoş olmayan bir şekilde kesişiyor. Betül hem Ömer'i ve sert mizacını anlamaya ve bir şekilde de onun farklı dünyasına girmeye çalışırken, hem de kendi hayat tarzını, aile ilişkilerini ve gerçek arkadaşlığı sorguluyor.
Ve Betül'ün tek taraflı ilerleyen bu ilgisi, Ömer'in "Benden uzak dur," ihtarlarına uymayıp bir çatışmanın ortasında hedef noktası olmasına zemin hazırladığındaysa artık her şey için çok geç oluyor.
Peki ailesine, farklı yaşam tarzlarına ve yaşadıkları tüm zorluklara rağmen Betül'ün aşkı mutlu sona erecek mi? Eğlenceli bir dil, heyecanlı bir bekleyiş ve tüm imkânsızlığına rağmen yoğun bir aşk hikâyesi…

Karakterler bildiğimiz gibi, Ömer, Betül, Ömer'in annesi, süt annesi, Betül'ün ailesi vs. Böyle devam ediyor Betül'ün hayatı ama yeni bir kişi de dahil oluyor. Bunların yanı sıra Kıvanç&Kübra ve Emre &Sinem İkililerinin de ilişkilerini okuyoruz. Biraz Ömer ve Betül hikayesi tadında ama çok daha farklılardı. Kitaba farklı bir tat katmıştı bunlar ama az yer vermiş yazar, biraz daha ekleseydi hoş olabilirdi. Doğrusu hep Betül Ömer sıkıldım. Bir de Betül'ün saçma kıskançlıkları. Gına geldi resmen! O kısımlara o kadar sinir oldum ki okumayı bırakmayı bile düşündüm. Neyse, yoruma devam edeyim.
Son bölümlerde başlarına gelen hazin olay ise çok kötüydü. O kısımlara çok üzüldüm, hatta kızdım da birkaç yerde, Betül'ün inadı yine abartmaydı, o kısımlarda sıktı biraz. Doğrusu başta da dediğim gibi kitap baştan aşağı sıkıcıydı. Sırf seri sonu diye okuyup bitirdim.



Kitap hakkında daha ne yazabilirim ki? Yazarın diğer çiftler için yazdıkları mantıklıydı. Bir çift için eğer tam tersi olsaydı asıl gerçekleri unuttup, her şey bu sonuca varabilir deyip, büyük umutlar besleyebilirdik. O yüzden bu yönünü sevdim kitabın. Yazılmamış olsaydı sıkıntı olmazdı diyorum ama, yine de içinden alacağımız mesajlar da vardı.
Tavsiye kısmına gelecek olursak, seriyi beğendim, bakalım devamında neler olacak diye merak ediyorsanız okuyabilirsiniz. Gerçi yorumda da yazdığım gibi pek fark yok diğer kitaplardan ama çıkmış bir kere okuyayım diyorsanız siz bilirsiniz. Benim yorumum böyle. :)




Kitaba Puanım 5/3^^




Alıntılar^^


O an utluluğun en az acı kadar yıkıcı bir duygu olduğunu gördüm. Fakat mutluluk, sonrasında yıkıntıların üzerine basıp geçmiyordu dağıttığı insandan. Yıkıntıları bir kenara itip yeniden inşa ediyordu her şeyi; daha taze, belki de daha sağlam.



*****


Ömer Günsur yakışıklıydı, yüzü güzeldi ama ruhu daha güzeldi...


*****


Çiçek su istemiyorsa toprak suyu kusar da çiçeği yine susuz bırakır. Çiçek güneşi sevmiyorsa, güneş çiçeği kurutup yakardı. Çiçek açmayı istemiyorsa, ona uzanan elde bırakırdı yapraklarını.




Serinin diğer kitaplarına yaptığım yorumlar;

Gözlerini Haramdan Sakın
Yüreğini Haramdan Sakın



Bir yorum daha biter, başka yazılarda görüşmek dileğiyle.^^



Buralarda da varım^^


4 yorum:

  1. Bu kadar sıkılmaya yine yüksek bir puan vermişsin Esram :)
    Serini kaçırmışım, bu yayınınla okumuş oldum, ismiyle tarzı çok değişikmiş.
    Okumak istersek diğerlerini okumamız gerekiyormuş onu çok net anladım ;)
    Sevgiler size :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy puan verirken az mı oldu acaba dedim. :D Evet degisik ve guzel bir seri. Sadece bu kitap fazla olmuş. :/ Sana ve oğluna da sevgiler^^

      Sil
  2. Seline ne oldu cevap verebilir misin ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Spoi olur, çok öğrenmek isterseniz mail atın. ;)

      Sil

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D