19 Aralık 2018 Çarşamba

Harry Potter ve Felsefe Taşı/J.K. Rowling Kitap ve Film Yorumu^^

Herkese merhaba^^
Yorumlar yavaş yavaş yavaş geliyor. Bu sefer ki yorumum herkesin okuyup, bağımlısı olduğu Harry Potter serisinin birinci kitabı. Seriyi almaya başlayalı epeyi oldu, şu anlık dört kitapla tamam. Okumaya serinin toplanmasından sonra başlayacaktım ama 8 kitap ha dedim mi toplanmıyor. :D Bunun yanı sıra My Twin ilk ben okuyacağım dediği için beklemek zorunda kaldım. En sonunda okuyunca hemen ben de okumaya başladım. Filmini de izledim ve şunu söylemek istiyorum ki seriye aşırı bağımlı olanları anlıyorum. Gerçekten çok güzel. Bayıldımmm^^


Harry Potter sıradan bir çocuk olduğunu sanırken, bir baykuşun getirdiği mektupla yaşamı değişir: Başvurmadığı halde Hogwarts Cadılık ve Büyücülük Okulu'na kabul edilmiştir. Burada birbirinden ilginç dersler alır, iki arkadaşıyla birlikte maceradan maceraya koşar. Yaşayarak öğrendikleri sayesinde küçük yaşta becerikli bir büyücü olup çıkar.




Kitabı okumayanlar bile serinin ve filmlerin nasıl yapılır bir şey olduğunu biliyor. Ben pek oralı değildim ama en azından Hogwarst'ı Ron'u Hermione'yi herkes biliyordu. Ben de isim olmasa da bilmiyordum tabii ki. Ama okumak ve izlemek olunca aslında hiçbir şey bilmediğim ortaya çıktı. Bir kere Harry'nin nasıl bir ailede büyüdüğünü, neden zorlukları çektiğini. Aslında Hermione'nin daha sonradan gruba katıldığını vs hepsini kitaptan öğrendim. Bilmemek ayıp değil, öğrenmemek ayıp der devam ederim. :D Aslından böyle olmasıyla daha iyi oldu, My Twin gibi filmi izleyip kitabı sonra okumadım en azından. O öyle yaptı ve sonunda yaşanan olaylara şaşırmadı ama ben şaşırdım ve çok sevdim. 


Karakterlerin Malfoy harici herkesi sevdim. Çok ters köşe yapan oldu ama olsundu ben onları öylede sevdim. ;) Hagrid favorim. Film de bile çok tatlı yaaa <3 Ve o minnoş kalbi... Daha ne diyebilirim ki... Ron'un uysal ve sevimli halleri çok tatlıydı ve böyle bir arkadaşı olduğu için yazara teşekkür etmek lazım... Hermione'yi başta yanlış tanısakda sonradan yaşananlar tam tersi karakter yaptı kendisini. Zekasına da bir alkış lütfen... A.D. harikaydı ve diğer karakterler... Hepsiyle diğer kitaplarda daha sıkı fıkı olacağız ama yine de sevdim kendilerini.
En önemli birini unuttum.  Harry'nin baykuşu. Yaa filmde bile o kadar tatlı ki... Yerim yaa minnoş. Zaten My Twin filmi izlediği zaman bahsetmişti o yüzden çok merak etmiştim. Kitabı okuyunca daha bir sever oldum ama film... Harika, ne diyebilirim ki...


Seriye gerçekten geç başladım ama ne demişler güç olmasın geç olsun. :P Kitap kurdu olarak geç olsa da serinin çokluğu gözünüzü korkutma olabilir. O yüzden mahzur görün olur mu? :D Seriyi gerçekten severlere sonsuz saygım var bundan sonra, belki daha sonra ben de sizden olurum haa ne dersiniz? :D Kitabı okuduğum zaman merak ettiğim kısımları filmden izledim. En basitti kim kimdi diye baktım. Bu konuda TV+ bana iyi yardımcı kaynak oldu. Filmi de oradan izledim zaten, arada okuyup bu sahne nasıl çekildi acaba deyip sırf meraktan açıp izledim. Bence bu konuda filmlerin olması en iyisi. Ve Harry Potter bence gelmiş geçmiş en iyi uyarlama. Her karakter birebir uyuyor artı olaylarda birebir aynı. Gerçi önceden görüp karakterleri onlarla anınca başka hayal ürünü olmuyor ama kendi hayal aleminde ki kişi de film ya da dizi de yer almayı çalışma daha fazla hayal kırıklığı oluyor. O yüzden filmi çıkmış kitapları okuyun. :D

Okumayanlara kesinlikle tavsiyemdir. Gerçi okumayan benden ve My Twin'den başka kaldı mı ki? :P Neyse. :D Fazla arayı açmadan hemen alıp başlayın, sizler de benim gibi çok sevip, neden önceden başlamadım diye dizlerinize burun istiyorum. Tek kalmak adaletsizlik bence. :D 
Bundan sonra puan ve alıntılardan sonra film yorumu da yapacağım. İkisini ayrı ayrı yapmak olmaz değil mi? ^_^



Kitaba Puanım 5/5^^



Alıntılar^^

Bazı olaylar vardır, dostluklara yol açar, dört metre boyunca bir ifritin canına okumak da öyle bir olaydı işte.


*****


"Harry biliyor musun, çok büyük bir büyücüsün sen."
"Senin kadar değil," dedi.
"Benim kadar değil mi?!" dedi Hermione. "Kitaplar! Kafa çalıştırma! Daha önemli şeyler var dostluk, cesaret...


*****


Dilediğin kadar para, dilediğin kadar yaşam! Birçok insanın hemen isteyeceği iki şey-asıl sorun, insanların kendileri için en kötü şeyleri isteme tutkuları.


*****


"...Her şeyin gerçek adını söyle. Bir şeyin adından korkarsan, kendisinden daha çok korkmaya başlarsın."





Film Yorumu^^



Gelelim film yorumuna. Kitabı bitirir bitirmez hemen izledim. Filmi de kitap gibi çok sevdim. İlk kitabı okumaya başladığım zaman karakterler gözümde canlamaya başlasın diye az biraz bakmış olabilirim ve o saniye hemen kitabı bitirip filmi izlemek istedim. O sıra filmi daha çok seveceğimi düşündüm ama ikisi de aynı ölçüdeydi bence.
Film birebir kitapla aynıydı, hatta merak ettiğim bir kaç olay vardı onlarda vardı ve izlediğimde çok sevindim.
Oyunculara bir şey dememe gerek var mı? Bence daha fazla arasalar bu kadar uyumlusunu bulamazlardı.
Halen daha okumayan ya da izlemeyen varsa kesinlikle öneriyorum. ;)



En sevdiğim karakter oldu kendisi, hem kitapta hem de filmde.^^



ıyyyyy










Hem filmde hem de kitapta geçen şu satranç oyununa bayıldım^^ Biraz ürkütücü ama güzel. 






Bir yazının daha sonuna geldik, başka yazılarda görüşmek dileğiyle^^


Buralarda da varım^^





4 yorum:

  1. Çok severek okumuştum. Ancak filmini izlediğimde kitaptaki kadar detaylı olmadığını gördüm. Her zaman kitaplar daha iyidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, kitaplar dahası iyi ama bazı filmler var ki kitapla hiç alakası yok. O yüzden bu diğerlerine göre çok iyiydi. 🤗🤗

      Sil
  2. Bayağı iyi bir araştırma yapmışsınız emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D