5 Aralık 2017 Salı

Kral Katili(Cadı Avcısı #2)//Virginia Boecker Kitap yorumu^^

Herkese merhaba^^
Uzun ama çok uzun bir aradan sonra yine karşınızdayım. Bu aralar yine yorumlar birikti ama ailevi mevzular nedeniyle hiçbir şey yapamadım. Buna yorum girmek, blogla ilgilenmekte dahil. Zaten belli bir süredir kitaplarla da aram pek iyi değil, okuma sorunum yok, zaman bulup okuyamama sorunum var. Neyse ki şu an elimde olan Aşk Tatili kitabı bu döngüyü kıracak gibi.
Gelelim kitabımıza. Kral Katili Cadı Avcısı serisinin ikinci ve son kitabı oluyor. 16 günden okuduğum bir gerçek, artık kitabın laneti midir nedir yorumu bile geç geliyor. Yine de elimde uzun sürede kamış olsa da kitabı sevdim. Normalde elinizde bir kitap uzun süreli kalıyorsa, çok güzelde olsa o kitaptan bir tık soğuyor insan. Çok yaşadım biliyorum, ama bu kitapta bu olmadı. Cidden sevdim kitabı.

Çember tamamlanacak. Onu kurtaracağını düşünerek verdiğim mühür onun laneti olacak. Uzun süre önce bensiz başlayıp beni içine çeken bu tarihi bitirme görevi bana düşecek.
"Sanırım sen, benim ya en büyük zaferim ya da en büyük hatam olacaksın. Zaman gösterecek."
Eski cadı avcısı Elizabeth Grey, Harrow'un büyülerle korunan köylerinden birinde saklanıyor, Anglia Krallığı'nı zorla ele geçiren Lord Blackwell'in kellesi için biçtiği bedelden kaçmaya çalışıyordu. Karşı karşıya geldikleri son seferde Blackwell büyük bir yara almıştı ama güce olan tutkusu günbegün artıyordu. Kurallarına karşı gelenlerle karşılaşacağı bir savaş için hazırlanıyordu: Elizabeth ve onun yanında yer alan cadılar ile büyücüler.
Ona büyülü bir koruma ve iyileştirme gücü veren mührünü kaybeden Elizabeth'in gücü şimdi hem fiziksel hem de psikolojik olarak sınanıyordu. Savaş her zaman fedakârlık anlamına gelirdi ancak iyi ve kötü arasındaki çizgi gittikçe bulanıklaşırken Elizabeth, sevdiklerini kurtarmak için ne kadar ileri gitmesi gerektiğine karar vermeliydi.

Konumuz böyle. İlk kitabı okuyanlar bilir Elizabeth zor durumlarda kalır ve yaptığı fedakarlık sonucundan hayatı değişir. Yine de Elizabeth krallığı korumak ve yaşadığı köyde kalmak için çok büyük bir bedel ödemek zorundan kalacaktır.
İlk kitapta Elizabeth yaşadığı hayal kırıklığından sonra yeni arkadaşlarına daha çok bağlanır ve onlar için elinden geleni yapmayı istemektedir. Buna John'da dahil. Karakter olarak Elizabeth'i sevdim, normalde bu tarz karakterler bizleri sinir eder ama Elizabeth'in verdiği kararlar, hep doğru sonuçlar vermese de iyiydi. En azından beni çileden çıkmadım.


John karakterini yazar bir zamandan sonra bambaşka bir şey yaptım. Doğrusu başta anlam veremedim ama kitap ilerledikçe neyin ne olduğunu öğreniyoruz. Tabii yazarın buradaki hatasını söylemek isterim. John'a olan şeyi keşke birden değildi yavaş, yavaş yaşananların etkisiyle gerçekleşseydi daha mantıklı olurdu. Birden değişince afalladım açıkçası ve tabi birde sonrası var. Yazar John karakterini yazarken cidden ne düşünmüş merak ettim. :D Bunlara rağmen kendisne kızsam da yine de çok sevdim, birinci kitapta ki gibi tatlı şifacımız. :)

Diğer karakterden Schuter ve Fifer yine favorim oldu. Birinci kitapta az biraz sinir oluyoruz ama burada çok tatlılardı. Eski kralın konuya dahil olması, Elizabeth'le yaşananlar çok etkileyiciydi. Bu yüzden yazarı gerçekten tebrik ediyorum. Yeni gelen karakterine güvensek mi güvenmesek mi bunlar tartışılır ama hayal kırıklığı da yaşamadım. Tabii kime göre neye göre??? Hadi azıcık sizi merakta bırakayım.
Çoğu yerde okumuşsunuzdur kitabın finali hakkından yazılanları. Gerçekten etkileyici ama fazla aksiyon olmadan biten bir kitaptı. Bu spoi değil, her kitap aksiyonlu ve heyecanlı bitecek diye bir kural yok. Normal seyrinde biten bir kitaptı. Yine de bunları yazmama rağmen bu kitaba göre daha fazlasını isterdim.


İki kitaplık seri olması, yazarın kaleminin akıcı ve konunun ilginç olması nedeniyle kitabı herkese öneririm. Uzun serilerden gına gelenlere birebir tavsiyedir. Ben sevdim, umarım sizlerde seversiniz.
Bu arada devamı çıkan bir kaç kitabı var, almayı kesinlikle ama kesinlikle düşünmüyorum. Para tuzağından başka bir şey değil. Zaten seri bitmiş, konu kapanmış, alıp ne yapacağım acaba??(Okuyacağım tabii ama lafın gelişi işte. :P)


Cadı Avcısı Yorumum İçin Tık Tık^^


Kitaba puanım 5/5



Alıntılar^^


Fifer'in beni saygıdeğer ve masum bir gibi gösterme çabası en iyi ihtimalle sahte, en kötü ihtimalle hakaret gibi görünüyordu. Buraya ait değildim ve bunu biliyordum.


*****

İnsanların bazen bazı şeyleri elde etmek için değil, bir şeyleri kaybetmemek için yaptığını söylemek istedim.


*****

Hiçbir efsane, efsanevi bir kılıç olmadan tamamlanmazdı.


*****

Bildiğim ve bilmediğim her şey, sonuçta beni hiçbir şey bilmediğim bir durumda bırakan bir savaş içerisindeydi.




Bir yorumun daha sonuna geldik, başka yorumlarda görüşmek dileğiyle.



 Buralarda da varım^^



4 yorum:

  1. ah daha cadı avcısını da okumadım bu yorumu niye okuduysam *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amanınnn, neden okudun. :O Üzdün. :( Umarım kitabı okuduğun zaman fazla etkilenmemiş olursun. 😊😊

      Sil
  2. Bence fantastik kitaplar arasında aksiyonu en düşük serilerden biri diyebilirim açıkçası. Hele finali inanılmaz kötü olmuş. 5 üzerinde 5 alması sizin açınızdan şaşırtıcı geldi bana şahsen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zevkler ve renkler diyelim^^ Diğer okuduğum birkaç fantastik kitaplarla kıyasladığım zaman pekte durağan diyemeyiz. ;) Puan verme konusunda sevmeseydim inanın daha düşük puan verirdim. ;)

      Sil

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D