3 Ekim 2017 Salı

OKK Okuma Etkinliği Sendeki Ben//Leyla Bilginel Kitap Yorumu^^

Herkese merhaba^^
Okuyan Kızlar Kulübü olarak Olimpos Yayınlarının yeni çıkan kitabı Sendeki Ben'e Okuma Etkinliği gerçekleştirdik. Yarışma için OKK Instagram hesabına bakabilirsiniz.^^
Gelelim kitabımıza. Kitabı okuyup bitirdikten sonra son kısımlarda dikkatimi çeken bir olay olunca internette yazar hakkında araştırma yaptım ve kendisini tanıdığımı fark ettim. İsimden aradığınız takdirde sizlerinde aslında tanıdığı göreceksiniz. Bir çok başarılı yapımda rol alan Leyla Bilginel hayatını konu alan, biyografi gibi değildi normal bir roman gibi hayatını, yaşadıklarını bizlere anlatmış.

Ailesinin tüm engellerine, karşı çıkışlarına, baskılarına, yaşanan tüm olumsuzluklara ve zorluklara rağmen mücadele etmekten asla yılmayan bir kızın öyküsü anlatılıyor bu kitapta. Hayatta yaşadığımız her şeyin mutlaka bir sebebi olduğunu öğretiyor bize bu kızın hikâyesi. Yaşanılan en zor anların gün gelip en umutsuz olduğumuz zamanlarda çıkış noktamız olabileceğini gösteriyor.
Yazar, kendi yaşam öyküsünü aktarırken korktuğumuz şeyleri gözümüzde büyütmek yerine onların üstüne gidip sorunları çözmeye çalışmamız gerektiğini vurguluyor. Mucizelerin aslında gerçek olduğuna, en dibe vurduğunda bile hayata umut dolu bakmasını sağlayan evrensel güce, belki de kendimizin yarattığı o enerjiye, bizim de inanmamızı istiyor.  

Kitabımızın karakter analizi yapamayacağım. Kimin hakkında ne söyleyeceğimi bilemiyorum artı söylesem bu sefer spoi olacak o yüzden genel bir yorum yapmak istiyorum.
Kitabımızın başlangıç kısmı fakrı bir şekilde başladı. İki kişinin diyalog halinde konuşması gibisiydi ama okuduğunuz zaman başka bir şey olduğunu anlayıp ilginç bir anlatım tarzı diyorsunuz. Şahsen ben hem şaşırdım dedim hem de böyle tarz yazığı içinde beğendim. Zaman sonra bu diyaloglar bir masalla devam etti. Masalı okuduğumuz zaman anlıyoruz ki yaşananlar günümüz hayatından sıkça, üzülerek karşılaştığımız bir durum  ve ben o kısımları okuyunca inanın sinirden harap oldum. Bir insan bu kadarını yapmamalı, bu kadar düşmemeli dedim. Acıdım, üzüldüm, devam sayfalarda umarım değişir, güzel şeyler olur diye umut ettim. Devam ettikçe masal çok farklı gelişiyor ve mücadelenin, inancın bir insanın hayatını nasıl değiştirdiği okuyoruz.


Masal devam ettikçe araya ilk diyaloglar girip o kısım hakkında yapılan yorumlarda vardı. Bu yönüyle yazar iyi bir iş çıkarmış. Yazarın ilk kitabı olsa da oyunculuktan gelen yetenek ile güzel bir kitap yazmış. Tabii bazı kısımlarda hatalar vardı. Mesela ilk diyalog ve konuşlar çok iyiydi ama masala başladığı sırada olayları anlattığı sırada yaşadığı bocalamaya şahit oldum. Öyle ki acaba ilk bir kaç sayfayı kendisi mi yazdı dedim ama okudukça bu durumun değişmesine sevindim yoksa okumak çok güçleşirdi benim için. Olaylar böyle devam etti ve siz devamında neler olacak, masal kahramanımız neler yaşayacak merak ediyorsunuz. Belli bir noktaya kadar her şey iyiydi ama sona doğru yazar bazı şeyleri o kadar oldu bittiye getirmiş ki o olayları atlamış mesela. O kısımları biraz daha uzatabilir ve masal kahramanımızın daha fazla neler yaşadığını okumak isterdim. Ve en önemlisi masal kahramanımıza engel olan o kişiye ne oldu? Acaba atladım mı diyorum ama hayır. Gerçi yazarın hayatını internette araştırdığım zaman yazıyor ama kitapta da yer verseymiş diyorum.


Kitap genel anlamda buydu. Sonuna çok şaşırdım ve üzüldüm. Gerçek hayatta olması ise daha bir üzdü beni. İnsanları mutlu görsek de içlerinde yaşadıkları acıları hiç bilmiyoruz. Kitabı sevdim mi? Bu konuda bir şey söyleyemeyeceğim. Edebi bakımdan yazarın kendini daha fazla geliştirmesini öneriyorum ama yine de ilk kitaba rağmen çok iyi bir kitap yazdığını söyleyebilirim. Bu tarz kitabı ilk defa okudum, mücadelenin ve inanmanın ne kadar önemli olduğunu güzel bir şekilde anlatmış. Bunun yanı sıra bir konu var ki bunu yazmayacağım, sadece yazar biraz risk almış gibime geldi. Yeni bir kitap olduğu için bu konuda yorumsuzum ama umarım insanların okuyunca bilinçli ve kötü anlam yüklemeden okurlar. Bu tarz kitapları okuyan biriyseniz tavsiye ederim ama bu tarz okumam diyorsanız devam ettirip bitireceğinizi pek sanmıyorum. :)



Kitaba Puanım 3,5/5^^
(Gerçek hayattan olduğu için puanlama yapmayacaktım ama anlatım ve yazım için puan vermem gerektiğini düşündüm.)



Alıntılar^^


"Özlem! Ne derin bir duygudur. İnsanı bazen fazlaca duygusal yapar ve sakinleştirir. Bazense fırtınalı bir deniz gibi hırçınlaştırır."



*****

"Sevgi... Ne kadar naif bir kelime. Ama bir o kadar da ağır. Söylerken tınısı yumuşak ve bittiği an noktayı koyacak kadar net. Varlığıyla var eden, yokluğuyla tufanı koparacak kadar güçlü. Sevgi!"


*****






Bir yorum ve etkinliğin daha sonuna geldik, başka yazılarda görüşmek dileğiyle.^^


Buralarda da varım^^






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D