27 Ağustos 2017 Pazar

Küller Şehri (Ölümcül Oyuncaklar #2)//Cassandra Clare Kitap Yorumu^^

Herkese merhaba,
Uzun bir aradan sonra kitap yorumu ile karşınızdayım. Kemikler Şehri yorumumu buradan okuyabilirsiniz. Küller Şehri'ni daha doğrusu Ölümcül Oyuncakları serisine 4 sene ara verdim. Kitapların çokluğu, fiyatlarının pahalı olması almamıza engeldi. BKM Kitap güzel bir indirim yapıp, 9.90 TL yapınca hemen seriyi tamamladık. Hal böyle olunca bende tekrardan okumaya başladım. Kemikler Şehri bittikten sonra hemen buna başladım ve işte karşınızda ikinci kitabın yorumu.
İkinci kitap, birinci kitap gibi heyecanlı, sırlarla ve entrikalarla dolu ama bu kitapta neler olmuyor ki. 😱😱

Vampirler, kurtadamlar, periler, gerçek aşk ve aklınızı başınızdan alacak kadar heyecan! Ölümcül Oyuncaklar can yakmaya devam ediyor!
Komada bir anne ve dünyayı yok etmeye kararlı bir baba.. Clary Fray, kurtadamlar, şeytanlar ve gizemli Gölgeavcılarıyla dolu, ürkütücü New York yer altı dünyasına doğru sürükleniyor. Geçmişiyle ilgili öğrendikleri yalnızca başlangıç. Şimdiyse dünyanın kaderi Clary'nin ellerinde. Yeni keşfettiği güçlerini ustaca kullanmayı ve asla kendisinin olmayacak bir erkeğe karşı hislerini dizginlemeyi başarabilecek mi?

Kemikleri Şehri kitabının sonunda neler öğrendik neler. Burada işler az da olsa bu konu üzerinden gitti. Jace ve Clary'nin babası (Bu yorumu okuyan kişi kesin ilk kitabı okuduğu için yazıyorum, sakın spoi olarak anlaşılmasın, darılırım. :D) Valentine yine ortalığı karıştırmakta birebir. Bu sefer ki amacı İblisleri uyandırıp kendine köle yapması için KÖlümcük Kılıç'ı eline geçirmek. Peki geçiriyor mu, evet. Şaşırmıyoruz tabii. Ama nasıl geçiriyor, kimler bu uğurda feda ediliyor okuyun öğrenin derim, çünkü o feda edilen kişilere çok üzüldüm. Ahh Cassandra. :/
Jace ve Clary kardeş olduklarını öğrendikten aralarında oluşan kavga, gürültü hiç bitmedi ama amaç başka. Yazar burada gerçekten saçmalamış. Yani iki seven insan kardeş olur mu? Diziler de "Durun siz kardeşsiniz, evlenemezsiniz!" Saçmalığı olmuş. Ee bari öyle yazdın öyle devam et, kardeş gibi. Neyse efenim bununda kokusu çıkar ama ters işler bunlar canlar.
Jace yine taş, yine ters, yine lafını gediğine oturtturan cinsten. Bana birini hatırlatıyor ama söylemem. Yaşadıklarına çok üzüldüm, hele babası tarafından ona yaşatılan acılar daha bir sinir olmama sebep oldu ama o sonda Simon'la yaşanan olayda vay beee Jace, adamsın dedim.(Alkış Emojisi.) Clary'dan kitabın sonuna kadar bahsetmek istemedim, çünkü beni sinir etti. Bu kadar bencil olma bee dedim ama o sonda, Jace için olanlar da kendine acayip acıdım. Bakalım Camlar Şehri kitabın da neler olacak.


Kitabımıza yeni karakterler giriyor. Bunlardan bahsetmek için erken ama Maia karakterini çok sevdiğimi söylemek isterim. İsabella ve Alec'in anne, babası bizi başta sinir etse de sonradan sevilesi insanlar oluyorlar. 
Birde Simon var. O ilk bölümler de var ya sinirden deli oldum. Fighting Blog Instagram hesabını takip ediyorsanız hikayeler de görmüşsünüzdür. Bu kadar saçma salak bir karakter görmedim. Yazar sırf sempati kazansın diye olur olmadık yerde Simon'u ortaya attı. Böyle niyetin var daha mantıklı sebeplerden ortaya gelseydi ya bu Simon'un olayı. Bana hak verenlerin ellerini görelim. Clary'iye olan davranışı, onun ona izin vermesi o kadar çileden çıkaracak cinstendi ki Jace'e hak verdim hani.
-_- Neyse.
Birde Magnus var tabii. Kitapta Jace'den sonra sevdiğim tek karakter. kalp kalp. Simon gibi olur olmadık yerlerde ortaya çıkıyor ama işe yarıyor, hem de nasıl. Ama koskoca iblis efendisinin bu tür işlerler uğraşmasına o kadar güldüm ki devam kitaplar da Magnus'u dört gözle bekliyor olacağım. (Öpücük Emojisi.)


Karakter analizinden sonra diyeceğim o ki karakterle beni sinir etse de seviyorum bu seriyi. Yazarı dili, hayal gücü on numara beş yıldız. Zaten hayranım kendisine birde böyle akıcı ve okunulası kitaplar çıkarıyor yaaa favori yazarım kendisi. Her ne kadar sevsem de karakterleri böyle mal yapmasına çok sinir oluyorum. Ne zaman aklı başından bir karakter göreceğiz biz!!! 
Kitabı ve seriyi kesinlikle tavsiye ediyorum. Eğer bu seri çok fazla diyorsanız Cehennem Makineleri serine şans verin, sonra buna dönün derim. Gerçi o seri ve bu seri arasından bağ varmış, iyi ki kitaplar elimiz de ve iyi ki okumuşum. Nedeni şu; serinin ikinci kitabından sonra Cehennem Makineleri'nin ilk kitap olan Mekanik Melek'i okumak gerekiyormuş.(Bütün seri de okunmalımı pek emin değilim.) Sonrada Camlar Şehri'ni okumalıymışız. Arada bağlantı çokmuş diyorlar ki tahmin edebiliyorum. Öyle işte. Ben okudum, belki ikinci kitabı ara verdiğim sürede okurum bilemeyeceğim artık, bunu zaman gösterecek.


Kitaba Puanım 5/5



Alıntılar^^


Jace'in Gölge Avcısı derisi, her seferinde görünür yaraları iyileştirip saklar ama en kötü yarasına asla çare olamazdı.


*****

"Sevgi insanın seçeneklerini elinden alır."


*****


"Hepinizle karşılaşmanın bir zevk olduğunu söylemek isterdim fakat değildi. Oldukça rahatsız ediciydi ve açıkçası, herhangi birinizi tekrar görmek için hiç sabırsızlanmıyorum. 




Bir yorumun ve yazının daha sonuna geldik, başka yazılarda görüşmek dileğiyle.^^


Buralarda da varım^^


2 yorum:

  1. Aslında keşke Ölümcül Oyuncaklar serisine başlamadan önce Cehennem Makineleri'ni tamamen bitirseymişsin :'D ben bilmeden bu sırayı izlemiştim ve iyi ki öyle yapmışım diyorum... sadece ilk kitabı okuyup bu seriyi tamamlarsan sonunda spoiler yemiş olursun o_O ama zaten bu seriyi sevdiysen inan bana TID serisine ayrı bayılırsın <3 TMI onun yanında sönük kalıyor çünkü ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öneri için teşekkürler.^^ İlk kitabı okudum, Ö.O. serisi bitene kadar son iki kitabı da okurum eğer spoi yiyeceksem. ;) TID serisi hangi kitaplardı acaba? :D

      Sil

Elinizi korkak alıştırmayın :D