1 Ağustos 2017 Salı

Küçük Mucizeler//Betül Güçlü Kitap Yorumu^^

Merhabalar^^
Yine ve yeniden kitap yorumları ile karşınızdayım. Bu sefer ki kitabım kalemine hayran olduğum Betül Güçlü'nün son çıkardığı Küçük Mucizeler kitabı. Betül Güçlü kalemini sevdiğim nadir yazarlardan biri, ne yazsa okurum diyebileceğim yeni, yerli yazarlardan. Bu sefer ki kitabımız çok tatlıydı ama diğer kitaplarından biraz farklıydı. Sevdim mi sevdim, devam kitabı var gibi ve hemen çıkmasını istiyorum. :)

Hayat küçük mucizelerle doluydu; bazen küçük bir kalpte, bazen bir kar tanesinde, bazen yıldızların arasında... Bazen de tam yanı başımızda! Sahip olduğum küçük mucizenin adıydı Pamir Ege. Bana bir kez gülümsediğinde tüm dertlerim yok olur, geriye sadece onun sıcacık sevgisi kalırdı. İki deli arkadaşım vardı; hep yanımda olan iki tatlı baş belası... Mucizemizin büyümesine birlikte tanık olurken onun içinde büyüyen özlemi engelleyememek en büyük korkumuzdu. Babası tarafından terk edilen bir çocuğun kırılan minik kalbi nasıl iyileşirdi? Bir mucize bekliyordum. Geçmişte sustuklarımı duyacak, oğlumun minik kalbini ısıtacak, tüm yaralarımızı iyileştirecek bir mucize...O mucize bir kar tanesinin avucuma düşmesiyle gerçekleşti. Avucuma düşen kar tanesiyle içim bahara yüz tuttu. Üzerine kar yağarken de ısınabilirmiş insan; Doruk Ataoğlu, usul usul yüreğime konduğunda anladım. O tüm merhametiyle hayatımızdaki bütün boşlukları doldurabilecek kadar güçlü bir adamdı. O, bizim geç gelen mucizemizdi! 


Elis, genç yaşta anne olan, hem okuyup hem de çocuğunu büyüten bir kadın. Hayatının baharında bu kadar zorluk yaşamış olsa da asla pişman olmayacağı tek şey oğlunu dünyaya getirmesidir. Okuldan mezun olup kendisine ve Pamir Ege'ye yardımcı olan iş adamı sayesinden özel bir şirkette çalışmaya başlayan Elis'in hayatı şirketin başına Doruk Ataoğlu'nun geçmesiyle değişir.
Elis çok tatlı bir karakterdi. Yazar anne olmaaa da Elis'i öyle bir yansıtmış ki sanki yazar annede bu duyguları öyle yazmış gibi. Karakter hakkında olumsuz bir yön bulamadım. Sıradan, çocuğunu kötülüklerden korumayı ant içmiş genç bir kadın. Gerisi de bildiğiniz karakterler gibi.



Doruk, amcasının ısrarları ile yurt dışından gelip şirketin başkanı olmuştur. Kendine göre titiz olan Doruk asistanı Elis'i gördükten sonra ona doğru bir çekim hissedecektir.
Doruk karakterini sevdim ama onun düşüncelerini daha çok okumak isterdim. Sanki daha çok dış kapının dış mandalı gibi olmuş. Ne yalan Elis'in arkadaşlarını Doruk'tan daha çok okudum. Bu yüzden benden, bu sebeple eksi puan aldı. :( Bunun yanı sıra Elis'i sürekli kovması ve bir zamandan sonra bu kovmayı espri haline getirmesi çok tatlıydı. <3

Ve Elis'in arkadaşları Ceylin ve Semih. İkisi de çok tatlı karakterlerdi. Semih'in manyakça şakaları, Pamir Ege ile beraber olup Elis'i hem güldürüp hem çıldırtmaları çok komikti.
Her iki karakteri de sevdim. Ceylin ve Pamir Ege arasında ki evlilik muhabbeti ayrı bir olaydı. :)
Her ikisinin de hayatlarını okuyunca hem gülüyoruz hem de üzülüyoruz. Betül Güçlü'nün yan karakterleri hep güçlü ve sevilesi^^ Bunları diğer kitaplarda da görebilirsiniz. :)

Gelelim kitabımıza yapacağım genel yoruma. Kitabı ilk okumaya başladığım zaman dedim kesin geçmiş hayattan başlayıp öyle şimdiki zamana dönecek ama tam tersi oldu.Geçmişte yaşananları hep yaşanan olaylardan sonra muhabbet esnasında okuduk. Böylesi güzel miydi, güzeldi ama ben kitaba başlayınca farklı şeyler beklerken böylesi çıkması hayal kırıklılığı yaşattı. Sonra yukarıda da dediğim gibi Doruk karakterini daha çok ön planda tutsaydı daha iyi olurdu. Sonra bu kitap diğer iki kitabından çok farklıydı. Evet komikti, kalemi yine çok güzeldi ama diğer kitaplara göre fazla sakindi. Yine daha cıvır cıvır bir kitap bekliyordum. Öyle oldu ama ilk iki kitabın yeri ayrı bu konuda. :) Mesela Süper Dadı'yı bir daha okusam hiç sıkılmam. :) Yine de sıkılmadan, akıcı bir şekilde okuduğum bir kitap oldu.
Kitapta geçen anne sevgisi çok tatlıydı bunun yanı sıra aşkta çok güzeldi. Hele Doruk'un Elis'e sözlediği sözler vaaay bee dedirttiriyor resmen. :D



Tavsiye ederim tabii ki ama yazarın ilk defa bir kitabını okumayı düşünüyorsanız bu kitabı tavsiye etmem, ya Süper Dadı'yı ya da Muzlu Pastam'ı okuyun derim. :)
İkinci kitap araştırıp öğrendim. Kendisi Pamir Ege'yi anlatacakmış. Merak ettim doğrusu, kesin huyu Doruk ve Semih karışımı bir şey olmuştur, o zaman da okuma yanında yat kitabı olur. :)



Kitaba Puanım 5/4




Alıntılar^^


"Bugün nasılsınız bu arada?"diye sordum
Doruk bey kahvesinden bi,r yudum almadan hemen önce fincanının üstünden bana bakıp göz kırptı.
"Yakışıklım. Sen?"


*****


Aferin oğlum! Hiç çekinme, çek vur anneni. Bari hedefi ıskalama da acı çekmeyeyim.

Alıntıya Not: İç sesle yine olaydı. :D


*****

"Üşüme." Gözlerindeki bakış içimi titretirken kalbimi avuçlarına alan o cümleyi söyledi. "Benim yanımdayken üşümene izin vermem."





Bir kitap yorumunun daha sonuna geldik, başka yorumlarda görüşmek dileğiyle.^^


 Buralarda da varım^^













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D