1 Nisan 2016 Cuma

Yağmur Yağarken//Lisa De Jong Kitap Yorumu^^

Herkese merhaba^^^
Yine ve yeniden blogu ihmal ediyorum. Ama şu sıralar kitap dahi doğru düzgün okuyamıyorum :( Bugün bile iş yoğunluğu arasında hemen PC'nin başına geçtim^^ Yağmur Yağarken kitabını bitireli çok oldu, aslında hemen yorumu girmem benim için daha iyi ama eğer beni etkileyen bir kitapsa bir ay sonra bile yorum yazabiliyorum :) Gerçi hiç denemedim ama :P  Bu kitapta hem olumlu hemde olumsuz yönleriyle aklıma kazındı :)

Hayatım bir gecede sonsuza dek değişti.
Beau benim ilk aşkımdı. Sonra her şey altüst oldu. Artık hiçbir şey eskisi gibi değil. Ona nedenini söyleyebilsem keşke. Ama söyleyemem. Hiç kimseye söyleyemem. Ona ne kadar ihtiyacım olduğunun farkında bile değilmişim. Ta ki gidişiyle yapayalnız kalana kadar.
Sonra Asher Hunt çıkageldi. Büyüleyici bakışları ve muzip gülümsemesiyle... Herkes ondan uzak durmamı söylüyordu. Oysa onun tek yaptığı beni esir alan acılarımı dindirmekti.
Ben, kaderimin o yağmurlu gecede mühürlendiğini sanıyordum ama Asher bana bunun sadece yeni bir başlangıç olduğunu gösterdi. Beni kurtardı. Bana yeniden umut verdi. Ama şimdi hayatım bir sır yüzünden bir kez daha altüst olmak üzere… 


Kitabımızın ana karakteri Kate, onun ağzından olayları okuyoruz. Tabii yazar ara da diğer karakterleri de bu akıma katıyor ama daha çok Kate tarafından anlatılıyor. Kitap hakkında yazacaklarımı şu an yazmak isterdim ama ilk önce karakter analizi yapayım diyorum^^
Kate lise zamanın da başına gelen elim bir olay sonrasından bütün arkadaşlarını kaybeder ve içine kapanık bir kişi olur. Kasabaya taşındıkları günden beri arkadaşı olan Beau ise Kate'yi hiç bir zaman yalnız bırakmaz. Lakin Kate öyle bir hale gelir ki herkesi kendinden uzaklaştırıp, küçük kasabada görünmez olarak yaşamak ister. Okul ve yaz tatili bitince Beau kazandığı okula gitmesi Kate'yi iyice hayata küstürür. Ta ki Asher Hunt gelene kadar.
Bu sönük hayattan sonsuza kadar çıkamayacağını düşünen Kate Asher'ı tanıdıkça hayatı daha anlamlı bir hale gelir.
Kate'yi hem sevdim hemde sevemedim. Sevmemin nedeni yaşadığı şey çok zor bir şey ama yine de hayata tutunuyor. Sevemediğim yanı ise her şeyi çok çabuk gözden çıkaran biriydi. Mesela Beau'ya takındığı davranış, onu en yakın arkadaşı deyip uzaklaştırması falan beni sinir etti. Yani öyle davranmadan da olaylar devam edebilirdi. Neyse.


Gelelim kitapta en çok yer alan Asher Hunt karakterine^^ Asher'ın sevmemde ki en büyük neden sarışın olması ahahah Evet Asher sarışın ve Kate'nin dediğine göre çok yakışıklı :D Yakışıklılığına geçecek olursak çok yardım sever de. Kate'yi hayata döndüren kendisi. Sona doğru kendisi için çoook üzülüyorsunuz. Neden üzüldüğünüzü tabii ki de söylemeyeceğim. Kitabın can damarı diyeyim siz anlayın. Gerçi bu olayı ben daha kitabın başında öğrendim. Spoi yediğimden değil, kendi kendime yaptım bu kötülüğü. Arada benim ilerleyen sayfaları okuma gibi bir huyum var da, onun azizliğine uğradım diyelim. Kendisi gerçek anlamda çok sevdim, keşke öyle olmasaydı dedim. Doğrusu böylesi ilk defa karşıma çıktı. Okuyanlar içinde kesin öyledir.

Beau hakkında yazacağım pek bir şey yok. Ama kendisini de sevdim. Kate keşke arkadaşına olan biteni anlatsaydı da uzaklaştırmasaydı çocuğu kendinden dedim. Ama olay bu yaa, yazar bir şekil yapmak zorundaydı. 


Yazarın kalemini sevdim ama kurgulamasını sevemedim. Kitabın yarısına gelene kadar kitaba vereceğim puan 3 ya da 3.5'tu. Ta ki son vuruşu yapana kadar. Kurguları yapamadığı yerler ise Kate'nin birden bire Asher'yla tanışması ve ben hiç bir şekilde hayata dönemem deyip Beau gider gitmez hayata karışması saçma olmuş. Burada Beau'ya çok üzüldüm. Çünkü o da acı bir şekilde gerçeklerle yüzleşiyor. Buradan anlıyoruz ki Kate bencil bir insan. Yaşadığı zordu ama yazar en azından araya bir kaç ay koyup öyle Asher'la tanıştırıp, olayları öyle kurgulayabilirdi.
Evet başlarda 3-3.5'du puanım ama sonlara doğru öyle bir yoğunlukla ve duyguyla yazmış ki yazar insan o puanları vermeye kıyamıyor. Doğrusu kitabı dram bekliyordum ama bu kadar değil.
Sonunu iyi bağlamış mı? Bunu okuyun görün derim :)


Tavsiyeye gelecek olursam, ağır dram severler için ideal bir kitap. Gençlik, aile, arkadaşlık, sevgi ve en önemlisi aşkı hissedebileceğiniz bu güzel kitabı öneriyorum. Kitabın eksileri olduğu kadar artıları da vardı ama dram severler için tavsiye edilecek bir kitap. ;) Başta benim gibi düşünebilirsiniz ama kitabı okuyup,  kesinlikle bitirin derim ;)



Kitaba puanım 5/4



Alıntılar^^


Morgan o gece sarhoş olmasaydı, ne kadar incinmiş olduğumu fark ederdi. Ona anlatır mıydım? O gece kapıyı açtığımda annem evde bulsaydım, ona anlatır mıydım peki? Beaı beni o gece görseydi, anlardı.
Ama kimse yoktu.


******


Kalbim ona o kadar çabuk aşık oluyordu ki vücudumun geri kalanının kalbimin yetişebileceğini hiç sanmıyordum. 


******

Süper kahramanlara pek düşkün değildim ama olsaydım Asher benim süper kahramanım olurdu.




Bir yorumun daha sonuna gelmiş bulunmaktayım^^ Başka yazılarda görüşmek üzere^^


Buralarda da varım^^






2 yorum:

  1. Bu kitabı bende okumuştum, en sonundan hoşlanmamıştım. Yazara sinir olmuştum ve tabii ki Kate'e :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşüncelerimiz bir desene :) Yani pek beğenmedim diyebilirim, bir kaç yeri etkiledi beni, diğerleri için yorumum olumsuz.

      Sil

Elinizi korkak alıştırmayın :D