11 Kasım 2015 Çarşamba

THE ORIGINALS - Yükseliş//Julie Plec Kitap Yorumu^^

Herkese merhaba^^
Yine ve yeniden yorumlarla karşınızdayım. Kitabı daha dün gece bitirdim ve hemen yorum yapayım dedim. Son iki yorumda hep böyle, maşAllah banaa :P Şaka bir yana en iyisi böyle valla. Kitabımız Go Kitap tarafıyla çıktı, kendileri Vampir Günlüklerinin yan serisi gibi bir şey, şahsen Vampir Günlüklerini izlemedim, okumadım. Ama aldığım bilgilere göre onu izlemeden de okuyup, izleyebilirmişiz ;)

AİLE GÜÇTÜR
Köken Vampir ailesi bin sene evvel birbirlerine bir söz verdi. Her zaman ve sonsuza dek bir arada kalacaklardı. Ama verilen sözleri tutmak ölümsüzken bile kolay değildi.
1722 yılında New Orleans’a ayak basan Köken Vampirler Klaus, Elijah ve Rebekah Mikaelson tehlikeli geçmişlerini arkalarında bıraktıklarını zannederler. Ne var ki bölgelerini kimseyle paylaşmak istemeyen cadılar ve kurt adamlar bu kanunsuz şehirde cirit atmaktadır. Üstelik çok yakında gerçekleşmesi planlanan bir evlilikle birlikte aralarındaki ittifak sonsuza dek mühürlenecektir. Ama düşmanları birbirine düştüğünde kendilerini çok daha güvende hisseden Köken Vampirlerin şehri bu iki klana teslim etmeye hiç niyetleri yoktur. Özellikle de müstakbel gelin Vivianne’e gönlünü kaptıran Klaus’un. Elijah ailesi ile birlikte güvende olabilecekleri bir yuva aramakla, Rebekah da Fransız ordusunu kendi saflarına katmakla uğraşırken aşk sarhoşu Klaus hem kendisini hem de ailesini büyük bir tehlikeye atacak olayların içine sürüklenmektedir. 


Kitabımız Aile Güçtür cümlesiyle başlıyor ve kitap cidden Aile'nin güç olduğunu çok güzel bir şekilde anlatıyor. Kitabımız üç kardeş hakkında ve her birinin gözüyle olayları okuyoruz. Dizisini izleyenler bilir tamam Aile Güçtür falan ama canlar bunlar vampir, ölümsüz ve güçlüler. Gerekmedikçe aile bağı göstermiyorlar. Hepsi kendi açısından faklı kişiler. En büyük abileri Elijah, sonra kız kardeşleri Rebekah ve baba tarafından ayrı olup, üvey kardeşleri olan Liklaus. Klaus hepsinden fena, birde yarı kurt olunca ve ona yapılanları göz önüne alınca gözü kara bir vampir. Ünü almış başını gidiyor. Bu kitapta ise hiç olmadığı şey başına gelip ummadığı kişiye aşık oluyor. Cadı olan ama Kurt kabilesinden biriyle nişanlanan Vivianne ile yasak aşk yaşar. Zaten belayı üstüne çekmeyi başaran Klaus Vivianne'ye tutulunca belalar sırası üstüne gelir. 



En büyük abileri Elijah Mikaelson ise seneler boyunca New Orleans'da yaşadıkları halde orada kalma hakları olmaması canını sıkar ve artık buna bir çözüm getirmek zorundadır. Klaus'un eskiden başlarına açtığı bela yüzünden halen daha düşman olan Kurtlar nedeniyle New Orleans'ın vatandaşı olamazlar ama bir gün arazi arama sırasında yardım ettiği kişiden sonra hayallerine bir kaç adım yaklaşmıştır ama Klaus'un başına açtığı bela ve imkansız aşkı bu hayalini tehlikeye atacaktır ama Aile Güçtür inancını en çok benimseyen Elijah ise kardeşine ne pahasına olursa olsun yardım edecektir.



Rebekah, eğer Kurt adamlar ile savaş olursa orduyu kendi arkalarına almak için iyi bir plan yapar ve Fransız ordusuna katılıp komutanla ile tanışır. Aslında işi basittir lakin orduda olanlar dikkatinden kaçmaz ve tehlike de olduğunu anlar ama onunda yapmaması gereken imkansız bir işi başına alır. Bu dakikadan sonra Aile'nin yanında kalamayacağını düşünen Rebekah büyük bir fedakarlık yapmak durumunda kalacaktır. Bunu destekleyen büyük abi Elijah'ı sevse de her anlamda bela çıkaran Klaus'u fazla tamama tutmayan biridir. 




Üç kardeşinde başından bir çok bela geçiyor kitapta ama dediğim gibi bunlar vampirler, ölümsüzler ve güçlüler. Her anlamda tehlikeden uzaklaşırlar ama yaa tehlike tam kapılarının önündeyse. İşte o zaman zekaları ön seviye de olur ve bununla da başa çıkmaya çalışırlar.
Üç karakter de kendine has stili vardı, hangisini sevdim derseniz, hepsini eşit derece de sevdim. Klaus bazen sinir bozucu olabiliyor ama kardeş dendi mi yelkenler fora :D Kitapta geçen bir çok karakteri başta sevdim ama yazar öyle bir yazmış ki Rebekah, Elijah ve Klaus gibi bende sonuna kadar şüphe ettim, ama sonradan bummm, vayy bee yazar ne yapacağını biliyor. Sonradan gelecek seri kitaplarımızı merak ediyorum neler olacak diye. Ve son olarak bütün karakterlere üzüldüğümü de bildirmek isterim. 

Vampir Günlükleri serisinin hem dizisini hemde kitabını okuyanlar kaçırmaz diye düşünüyorum. Bunların hiçbirine başlamamış biri iseniz siz de okuyabilirsiniz. Belki sonradan Vampir Günlükleri'ne de başlayabilirsiniz. Bu kitabımız dizinin senaristinin yazdığı bir kitaptır ve Köken Vampirlerinin anlatılmamış hikayesidir. Kitaba başladığım sırada dizisinin ilk bölümüne göz attım ve ne göreyim bu kitapla alakası yok :P Tabii o sırada pek araştırmadım ve anlatılmamış hikayeyi de pek tamama tutmadım ve izleyince şok :P Dizi şimdi ki zamanı anlatıyor ama kitap 1722 yılını anlatıyor, ilk New Orleans'a geliş ve devamında olanları. Kitabımızı fantastik severlere öneririm, çerezlik bir kitap, bir günde biter ve faklı bir tarz okumanın zevkini yaşarsınız ;)


Serimize bakacak olursak;


Kapaklar harika yaaa, serimiz şimdilik üç kitaptan oluşuyor, yazar devam eder mi yoksa sadece bu kadarla mı kalır bilmiyorum :) Bu arada Klaus'da yakıyor :D Sarışın, vampir velet :P



 Dizimizden bahsedecek olursam;
Dizimiz 3 sezondan oluşuyor, şu an 3. sezon devam ediyor bildiğim kadarıyla. Bende devam etmeyi düşünüyorum. Çok kanlı bir dizi olsa da fecii bir dizi :D Hele Klaus burada daha fena :P



Arkada ki ikiliyi dizide tanıyacağız, kitapta geçmiyorlar. Zaten eski zaman anlatıldığı için normal :D




Ve bu resmi seviyorum^^


Kitaba puanım 5/4


Alıntılar^^

Klaus kara sevdasına gömülüp Rebekah Fransız askerleriyle gününü gün ederken, Elijah gece at sırtında dolaşıyordu.


*****


Klaus'u her görüdğünde ışıl ışıl parlıyordu adete. Kan bile onun o kusursuz yüzü kadar tatmin etmiyordu Klaus'u.




Alıntıya Not: Aşık Klaus^^


*****


Klaus, Elijah'nın başının da en az onların ki kadar belada olduğunu anlayınca böyle düzenbaz bir üçlü oldukları için kendilerinden neredeyse gurur duydu.




 Bir yorumun daha sonuna geldik, başka yorumlarda görüşmek üzere sevgiler^^


Buralarda da varım^^









6 yorum:

  1. the vampire diaries'ten sonra ayrı konu olarak The Originals'ın işlenmesi çok güzel oldu! Kitabını okumamıştım ama köken vampirler kurgusuyla sezonları olaydı! Hatta dayanamayıp bende köken vampirlerle ilgili post yazmıştım, eline, kalemine sağlık! Bloguma beklerim, görüşmek üzere ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vampir Günlüklerine çok az baktım, sonra tv'de hep eski bölümleri verdiği için bıraktım. Sonralar da girdi diziye Köken vampirler her halde :D Hemen bakayım yazına ;)

      Sil
    2. bilmiyodum ama öyle havalı anlatmışsın ki fotolar notların tam karizma olmuş kitaplar da dizi de. bi bakıyim önce diziye :)

      Sil
    3. Teşekkür ederimmm :) Bende okur okumaz diziye baktım, Klaus fena cidden :D

      Sil
  2. Kitap hakkındaki yorumunuza gerçekten bayıldım ben şuan serinin yükseliş kitabını okuyorum ve daha yeni başlamama rağmen kitap çok sürükleyici...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim^^ Keyfili okumalar olsun.:) Serinin devam kitapları ilk kitap kadar heyecanlı benden söylemesi. :)

      Sil

Elinizi korkak alıştırmayın :D