5 Nisan 2015 Pazar

Sınırları Zorlamak//Katie McGarry Kitap Yorumu^^

Selam^^

Sonunda bende bu kitabı okudum pek sevgili Fighting!! sakinleri :* Ve okuduktan sonra acı gerçekle yüz yüze geldim ne yazık ki :/ Bu kitap çıktığı anda okunulması gereken kitaplar arasındaymış da ben bilmiyormuşum :P Neyse geç olsun güç olmasın demişler, hem şansıma ikinci kitap bir seneden sonra yeni çıktı^^ En kısa zaman da alıp okuyacağım çünkü yazarın kalemine, kurgusuna bayıldım^^ Neden hemen okumadığıma gelecek olursam, kapak yüzündendi ne yalan. Benim için pek iç açıcı bir kapak değil anladığınız üzere ama, aması da  var. Birazdan ondan da bahsedeceğim ;)


Echo yaşadığı bir kazadan sonra bazı gerçekleri unutur ve hatırlamak için elinden geleni yapar. Bu hazin gecede ise Echo'nun içine kapanmasına ve eskisi gibi olmamasına vesile olur. Hem arkadaşlarından hemde ailesinden uzak durmaya ve Normal'i aramaya başlar.
Noah, Echo gibi bir geçmişe sahiptir ama tek farkı ailesinin olmamasıdır. Mezun olmayı bir kaç neden ile dört gözle bekleyen Noah Echo'yu tanıdıktan sonra hayatı başka yöne çekilir.



Konumuz böyle, çok güzel değil mi? Gerçi konu olarak pek bir şey anlaşılmıyor ama okuyunca vay be diyorsunuz. Ben dedim şahsen, çok ama çok beğendim. Beklettiğime çok üzüldüğümü de söylemeden geçemeyeceğim. Başta dediğim gibi kapak bana itici geldi, okumak için elim dahi gitmedi ama okuyunca kitap ve konu arasında dağlar kadar fark olduğunu anlayacaksınız. Neden böyle bir kapak kullanmış Aspendos Yayınları anlamadım. Orijinal kapak daha güzel yani ;)



Karakterlere bakacak olursak kitapta geçen her bir karakteri (bazıları hariç) çok sevdim. Echo'nun yaşadıkları çok kötüydü gerçekten. Bütün olumsuz olaylar üst üste gelmiş, 'Güvendiği dağlara kar yağdı.' Atasözümüz buna en uygun cümle olur sanırım. O kadar acıya, ihanete rağmen ayakta durması taktire şayandı. Bilirsiniz bazı çoğu karakterler beni sinir eder ama burada kendisini çok sevdim^^

Noah, ahh adamım sen bir tanesin yaaa^^ Ne kadar sert duruşuyla insanları korkutsa da içinde kocaman bir yardım severlik, aile sevgisi ve aşk vardı. Kitapta en ama en sevdiğim karakter oldu. Şimdi yanlış anlaşılmasın fizik olarak değil :P hareketleri, düşünceleri ve acısı beni benden aldı. Hele sona doğru sen ne yaptın Noah diyerek ağladığımı bilirim :(  

Çok acıklıydı yaaa,
sizde okuyunca bana hak vereceksiniz,
şuraya da yazıyorum:D

Beth, Isaiah ve Bayan Collins bu karakterleri de acayip sevdim. Beth biraz vurdum duymaz olsa da oda iyiydi yaa ;) Şimdi yeni çıkan kitap Beth'in konusunu anlatacak, çok merak ediyorum onun hayatını da, onun da Echo ve Noah gibi acısı büyük gibi gözüküyor. Isaiah, Noah bir bu iki. Bunun hikayesi var mı bilmiyorum ama var ise hemen çıkmalı, gerçi ikinci kitap da neler olacak bilinmiyor, okuduktan sonra anlayacağız. Bayan Collins, daha ilk dakika da bu kadın da iş var dedim ve beni yalancı çıkarmadı, her eve lazım bu gacıdan :D

Yukarı da okuduğunuz gibi kitabı çok sevdim, bayıldım. Kitabı oku, oku diye beni sürekli teşvik eden N.Ablama sevgilerimi ve öpücüklerimi gönderiyorum :* Sağ ol ablamm <3 Tabii kitabı bana ulaştıran H.ablam(Pudra Tozu) ise bir taneee^^ Ona da sevgilerimi ve öpücüklerimi gönderiyorum. Yayıncılar bu kitaplarla gelsinler bize, tabii çok güzel kitaplar çıkarıyorlar takdir ediyorum ama bu tarz konulu kitaplar pek çıkmıyor, daha fazla çıksa ne kadar mutlu oluruz N.ablamla anlatamam^^ Duyun bizi pek sevgili yayıncılar^^


Kesin herkes okumuştur bu kitabı ama okumayanlar var ise hemen gidip kitabı alın ve okuyun! Kitabın su gibi aktığını, elinizden bırakamadığınız ve Echo&Noah'ı çok seveceğinizi garanti ederim ;) Kitaba olan tek olumsuz yorumum çeviriydi, ne yalan başta zor okudum, sonra düzeldi ama bazı kelimelerin yanlış yazılması göz ardı edilecek gibi değildi. İkinci kitabın böyle olmaması dileğiyle^^

Kapaklara kesinlikle göz atmak lazım ;)


İkinci kapak cuk diye oturmuş diye düşünüyorum^^ 


Yine de orijinal kapak olsaydı da güzel olurmuş demeden de geçemiyorum ;)


Kitaba Puanım 5/5


Alıntılar^^


"Kayıp."
"Ortadan yok oldu," dedi Isaiah.
"Kayboldu."
"Buhar olup uçtu."
"Kayıp," diye tekrarladı Beth. Donuk bakışlarının ayak başparmaklarına dikmişti.
"Beth," diyerek devam etmesi için teşvik ettim. "
Gözlerini kırptı. 
"Ne?"
"Hikaye." Keşkelerle takıldığınız da olan buydu. "Devam et. Echo."
"Ah, evet ve öylece ortadan katboldu." dedi Beth.
"Puf diye," diye ekledi Isaiah.
Yeniden bu değil. "Anladım. Devam edin."

*****

Tabureye oturdum ve arkası dönük, uzun boylu bir çocuğun hamburgerleri çevirmesini izledim. Lila, karşımdaki bu manzaraya kesinlikle bayılırdı.
Aşçı bana doğru döndü ve ben resmen sandalyemden düştüm. "Noah?"

*****

"Seni her zaman kurtarırdım." Çünkü kurtarırdım. Bunun için yeri göğü indirirdim. Kendi ayaklarımla cehenneme yürür ve orada kalırdım. Onun için her şeyden ama her şeyden vazgeçerdim.

*****

Yüzünü ellerim arasına alarak parmaklarımın ucundaki yumuşak tenin keyfini çıkardım. "Sen benim için her şeysin, bu yüzden sanırım bu diğer her şeyi önemsiz kılıyor."



Bi' yorumun daha sonuna gelmiş bulunmaktayım, başka kitap yorumlarında görüşmek üzere, sevgiyle kalın^^







4 yorum:

  1. aaaa acayip merak ettim şimdi, hiç de ilgimi çekmeyen bir kitaptı oysa.
    :) cidden o kapaklar ne öyle?
    hoş orijinal kapağın da güzel olduğunu söyleyemiycem ama yine de sanki bi tık daha iyi. :)
    güzel okumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrusu benim de pek ilgimi çekmiyordu ama baskılara dayanamayıp okudum, iyi kide okumuşum. Şiddetle tavsiye ediyorum, sende seversin diye düşünüyorum, kapağa sakın aldanma ;) Yanii orijinaller de pek bize hitap etmiyor ama bizim kapaktan iyi :D Teşekkür ederimm^^

      Sil
  2. Ben çok severek okumuştum. Echo yada Noah da çok üzülmüüştüm. Bethìn kitabı mı varmış bak ben bunu bilmiyordum sevindim =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende, bende :( Evet yeni kitap Beth'yi anlatıyor, hemde 496 sayfa diye hatırlıyorum :) Baya da kalın :D En kısa zaman da alacağım ;)

      Sil

Elinizi korkak alıştırmayın.^^ :D